|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
| Se resultatene: Hvor ofte gjør du reint i huset? | |||
| En sjelden gang iblant |
|
28 | 15,56% |
| 1 gang i mnd |
|
11 | 6,11% |
| 1 gang hver 3. uke |
|
13 | 7,22% |
| 1 gang hver 14. dag |
|
45 | 25,00% |
| 1 gang i uka |
|
56 | 31,11% |
| 2 ganger i uka |
|
9 | 5,00% |
| 3 ganger i uka |
|
4 | 2,22% |
| 4 ganger i uka |
|
1 | 0,56% |
| 5 ganger i uka |
|
1 | 0,56% |
| 6 ganger i uka |
|
1 | 0,56% |
| hver dag |
|
6 | 3,33% |
| aldri |
|
5 | 2,78% |
| Deltakere: 180. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?Har vaskehjelp hver 14 dag. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?
|
|
|
#43 |
|
© All rights reserved
|
Hvorfor? Jeg liker å ha det rent og ryddig, og jeg liker ikke støv. Vi har 3 barn, hund, 3 katter og en hamster, det blir fort mye rot, hår, sand, støv og hva_har_du. For meg går det på trivselen, jeg trives ikke i støv og skitt. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?Jeg er støvallergiker. Jeg støvsuger når allergier blir påtagende.
|
|
|
#45 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Hehe, mulig det. Vi er i alle fall sjelden syke
|
|
|
#46 |
|
Absolute Beginner
|
Haha, slenger meg på denne. Etter et raskt blikk over stua innser jeg at vi snart må invitere noen hit. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?Det varierer hvor ofte vi har gjester. I snitt er det nok mer enn én gang i måneden, men det er jo ikke alle gjester som trigger full vask av alle gulv, for å si det pent.
|
|
|
#48 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?Nah, nå må du ikke glemme at jeg ble sengeliggende dagen etter at jeg besøkte deg, Skilpadda. Det var nok sikkert den manglende hygienen.
|
|
|
#49 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?Støvsuger hver dag, særlig nå som det er å løpe inn og ut med våte føtter etter å ha badet, hele dagen
|
|
|
#50 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?Vasker altfor sjelden, hadde jeg fått tak på ei vaskehjelp så skulle jeg sannelig ha ansatt henne (eller han) Men det blir det nok ikke til. Jeg blir sur av å vaske, men likeså sur av å vasse i rot og skit så det er i grunnen en utrivelig situasjon. Jeg har vel bare konkludert med at jeg må bite det i meg, holde kjeft og ta fram vaskebøtta med ujevne mellomrom.
|
|
|
#51 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?Jeg stemte hver 14.dag, selv om det nok også skjer sjeldnere. Det varierer. For tiden vasker jeg aldri, så hvis jeg skulle ha svart direkte på spørsmålet så burde jeg ha svart aldri.
|
|
|
#52 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?Jeg mopper en gang i uka eller kanskje hver 14. dag. Jeg støvsuger ikke innimellom heller, men koster opp brødsmuler og middagsrester på kjøkkenet om kvelden. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?I teorien vasker jeg hus annenhver onsdag-da har jeg fri. I praksis? Tja, kanskje litt sjeldnere |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Einsam
|
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?Støvsugeren er i bruk minst annenhver dag, om ikke oftere. Gulvene vaskes en til to ganger i uka, støvtørking ikke hver uke kanskje, tar litt etter litt. Skikkelig grundig vask hvor alt tas samtidig pleier skje max en gang i mnd, bortsett fra kjøkkenet, der vaskes det konstant. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?Jeg vasker huset en gang i uken, i tillegg blir det litt flekkvasking, støvsuging og swiffring dann og vann og ved behov. Bad og toalett tørker jeg over sånn mens jeg pusser tenner og kjøkkenet blir jo forsåvidt shinet når middagskoppene settes bort. Er det behov for å vaske golvet så gjør jeg det. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?Jeg vasker sjeldent. Med toåring og en rullestol i hus blir det fort ganske møkkete, men jeg har en særdeles høy terskel for å la meg påvirke av sånt. Nok en sjuske melder seg, altså. Det går stort sett bra, bortsett fra når noen har på hvite sokker.
|
|
|
#58 |
|
kamerat
|
Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?Hvite sokker er skikkelig harry. Det vet jo alle. Da kan de takke seg selv.
|
![]() |
|
|