Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Store havrekjeks med rosiner

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-08, 07:20   #41
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Tenkte å lage disse NÅ, men har ikke brunt sukker. Kan jeg bruke bare hvitt, eller blir det helt feil liksom.
Storesøster har siste dag i barnehagen i dag, så da hadde det vært koselig å tatt med seg kjeks til de andre på gruppa, ikke sant?

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 07:39   #42
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 07:47   #43
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Opprinnelig lagt inn av Ingeborg, her.

Tenkte å lage disse NÅ, men har ikke brunt sukker. Kan jeg bruke bare hvitt, eller blir det helt feil liksom.
Storesøster har siste dag i barnehagen i dag, så da hadde det vært koselig å tatt med seg kjeks til de andre på gruppa, ikke sant?

Jeg tror du bør ha brunt. Det er vel en grunn til at alle cookieoppskrifter har brunt sukker i seg.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 07:47   #44
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Jeg forsto ikke svaret, Iset.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 07:49   #45
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Jeg tror du bør ha brunt. Det er vel en grunn til at alle cookieoppskrifter har brunt sukker i seg.

Ja, det er iallfall det jeg har brukt tidligere, så det stemmer vel. Har bakt vanlige havrekjeks da. Skal bake disse senere i dag siden svigers kommer på besøk.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 07:55   #46
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Opprinnelig lagt inn av Ingeborg, her.

Jeg forsto ikke svaret, Iset.

Nei, det var bare et stønnetryne til selve oppskriften.
Når det gjelder brunt sukker så har jeg faktisk med hell ofte byttet det ut med hvitt, så det går an. Det som gjør dem litt bedre med brunt sukker er at de blir litt seigere og får en litt annerledes smak, men det er ikke den fantastisk store forskjellen altså. Men gå for brunt sukker om du har, det blir litt bedre.

Jeg tror jeg må bake disse i dag, og Skilpaddas i morgen. *utsetter leve-sunt-planene litt til*

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 11:33   #47
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Nå står disse i ovnen, røra var livsfarlig god.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 12:09   #48
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Hvor lenge holder kjeks seg som man har bakt selv? Er det noe å ta med på hytten?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 17:45   #49
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Hvor god kan havrekjeks være lissåm? Veldig gode!

Forstår ikke hvordan dette kunne bli 18 stykker, jeg fikk nærmere 40. Jeg syns imidlertid en del av dem ble for tynne. De hang knapt sammen, gjorde jeg noe feil da?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 18:03   #50
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.965
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Hvis man lager 18 blir de forskrekkelig store, ja.

Jeg pleier forresten å ta i litt mer mel, sånn at de blir litt tykkere. Den oppskrifta Iset linker til er nesten identisk (bortsett fra at den har sjokkis istedet for rosiner), men der er det over 3 dl mel.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 18:28   #51
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

I tre dager har jeg kjent et regelrett sug etter disse. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle finne livsfarlige havrekjeks, men disse er vanvittig gode. Så takk til Skilpadda for noen ekstra kilo.

Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 18:29   #52
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Mer mel ja, det tror jeg kan være lurt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 18:29   #53
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Hvis man lager 18 blir de forskrekkelig store, ja.

Jeg pleier forresten å ta i litt mer mel, sånn at de blir litt tykkere. Den oppskrifta Iset linker til er nesten identisk (bortsett fra at den har sjokkis istedet for rosiner), men der er det over 3 dl mel.

Jeg synes også de ble veeldig store (hadde 6 på en plate) og tynne, så jeg skal ha i mer mel neste gang og lage dem mindre. De var veldig gode da.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 22:00   #54
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

De var gode ja, men første plata ble jo bare en veldig stor kjeks.
Måtte ommøblere de andre platene, og da gikk det greit.
Får prøve litt mer mel neste gang jeg også.

Syns faktisk de var bedre uten sjokolade enn med. Sier en sjokoholiker.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 22:06   #55
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Kanskje jeg skal bake disse til bursdagen til Hannah

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 17:56   #56
Ditlovna
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Østfold
Innlegg: 53
Ditlovna har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

På en del kaffebarer (f.eks. Kaffebrenneriet) pleier de å ha noen digre havrekjeks med rosiner som jeg synes er så utrolig fristende. I går fant jeg en oppskrift på nettet som lignet veldig, og som jeg gjerne vil anbefale. Den gir 18 kjeks, det høres kanskje ikke så mye ut, men de skal altså være store. (Jeg brukte forresten ikke bare rosiner, men blandet i en del tørkede blåbær jeg hadde kjøpt dagen før, det var en vellykket kombinasjon.)


Havrekjeks med rosiner (18 store)

1,2 dl mel
1/2 ts salt
1/2 ts bakepulver
220 g usaltet smør
2,5 dl brunt sukker
2,5 dl hvitt sukker
2 store egg
7 dl havregryn
3 dl rosiner

Sett ovnen på 180 grader.
Rør smør og sukker mykt og porøst, rør inn egggene, ett om gangen.
Bland mel, bakepulver og salt, og rør dette inn i smørblandingen. Rør inn havregryn og rosiner.

Legg 18 store klumper av deigen (ca. 2 spiseskjeer hver) med god avstand på bakepapir. (I min ovn var det passe med 6 kjeks pr. bakeplate.) Stek litt under midt i ovnen i 20-25 minutter, til kantene er gyldenbrune. Dra hele bakepapiret over på en rist for avkjøling.

Har nettopp lagd disse. Kjempegode og kjempestore ble de. Tusen takk for oppskrifta. Neste gang skal jeg lage de litt mindre. Tror dette blir en slager.

__________________
Lillebror 2001, tullerusk 1997, storebror 1994.
Ditlovna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 19:00   #57
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Farsken. Dette var en tråd og ja.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 18:29   #58
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Veldig gode. Jeg brukte litt mindre sukker, brukte muscovadosukker og lyst rårørsukker, og tranebær.

Hvor lenge kan jeg oppbevare dem? Jeg bør helst ikke dytte i meg resten i kveld. Redd den kan få konsekvenser for livlinjen min.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 18:44   #59
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Åh nam, disse må prøves. Mon tro om de blir bedre med 70% eller 86% sjokolade enn vanlig kokesjokolade?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:30   #60
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.219
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Store havrekjeks med rosiner

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Åh nam, disse må prøves. Mon tro om de blir bedre med 70% eller 86% sjokolade enn vanlig kokesjokolade?

Jeg tror ikke sjokolade er tingen i disse i det hele tatt, egentlig. Tror tørket frukt/bær er det som passer best.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no