|
|||||||
| Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lukket brukergruppe for slankerne?
Jeg er BÅDE tjukk OG lærer, så jeg stemmer for begge deler. (Og fordi jeg ikke skjønner hvor jeg skal finne den der lærergruppa....) |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Administrator
|
Pedagogene prater om ting som ikke har særlig interesse for andre enn pedagoger. De som er interessert i pedagogikk er etter det jeg har forstått velkommen selv om de ikke har formell utdanning.
Jeg ser ikke hvorfor bloggen ikke kan fungere? Du har den sosiale gruppen som er register for hvem du følger med på, klikk avatar så kommer du til profil og der er blogginnlegg. Det blir annerledes enn et forum, men jeg ser ikke på bruksflyten som et problem, egentlig, det er et spørsmål om vaner.
Jeg forstår at enkelte ikke vil være til bry, eller føler på at vanskelige ting ikke skal prates om foran et for stort publikum. Samtidig så tror jeg også at for medlemssalongene så følger folk med på trådene til de brukerne som en bryr seg om, om en ikke bryr seg så hopper en over den tråden. Det er også en side av det at vi har en voksen brukermasse. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
flisespikker
|
Det er noe der, ja.
|
|
|
#44 |
|
flisespikker
|
Det tror jeg ville være veldig vanskelig uten at det ble mye bråk av det. Tror ikke du? Det er en av grunnene til at jeg er skeptisk - det er lettere å la være å opprette en slik gruppe i utgangspunktet enn å legge den ned hvis man ikke synes den fungerer slik man ønsker.
Langt på vei enig der. Dersom dette blir noe av, ville jeg i utgangspunktet gå inn for MI-krav til opptak, så fikk man heller vurdere å eventuelt slakke på det senere.
|
|
|
#45 |
|
Pauset
|
Dette er jeg ikke enig i. Men så er jeg kanskje innhabil
Dette vet man jo ikke da. Og det er vel nettopp dette en del føler på. Det at alle KAN lese, selv om de ikke har peiling på denne type problematikk og dermed så føles det litt kleint. Sist redigert av Joika : 26-06-08 kl 01:20. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
tankefull
|
Joda, jeg har tenkt på det, at mine bekjente kan komme til å melde seg inn i samme slankeforumet, men da har de antagelig også de samme tingene de sliter med. De jeg har vært åpen til IRL om slankingen, er de som selv har følt det på kroppen. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
En Som Trener
|
Du sier det så bra!
[quote=HP;1065672]Den sosiale gruppen er jo for å skape en base, holde en oversikt over hvem som er hvem, hvor. Den sosiale gruppen er ikke ment til diskusjoner. Da har vi vel brukt det litt "feil" da!?
Jeg ser for meg at det er mye enklere å diskutere inngående rundt denne problematikken i et lukket forum, mens når det gjelder mer åpne spørsmål som f.eks. Hva er lavkarbo, el.l. så passer det jo best i den åpne delen av forumet. Jeg er også enig i at den bør være lukket for omverdenen/google uansett. En noenlunde aktiv bruker kommer jo relativt fort inn i MI da, og da er jo det poenget borte. Man kan jo skrive "enig,
5 innlegg regnes som høy terskel?
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08 Sist redigert av Mirasol : 26-06-08 kl 01:10. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
flisespikker
|
Synes du? Det var ment som en generell uttalelse om hvordan ting kan bli i en forholdsvis liten og lukket gruppe, og som sådan står jeg absolutt for den. Jeg snakket ikke om hvordan ting fungerer pr. i dag - som sagt i et senere innlegg har jeg ikke engang lest noen av de eksisterende slanketrådene, og aner ikke hvem som eventuelt "roper høyest" der.
|
|
|
#49 |
|
Pauset
|
Nei ikke om man faktisk gir det prøvetid på feks et år. Det verste som skjer at at noen kanskje forsvinner om man ombestemmer seg, men sånn det er nå så har jeg uansett vært fristet til å prøve sette opp en msngruppe eller ett eller annet. Jeg ville ikke blitt borte herfra fordet. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
tankefull
|
For meg er problemet med å bruke bloggene det at man da ikke kan stille et spørsmål rundt et tema, og få svar fra mange, slik man kan få på et forum. Det blir også vanskelig å søke etter informasjon. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Ekvilist
|
Sv: Lukket brukergruppe for slankerne?Jeg synes ikke et eget lukket slankeforum høres ut til å passe FP sin profil, og kjøper argumentene i mot. Men det kunne kanskje være et eget M1 helseforum? Hvor man kan spørre om mer private helsegreier som man synes blir for intimt i medlemsområdet? Da får slankerne et mer privat sted å ha skravletråd, uten at det blir fokus på slanking?
|
|
|
#52 |
|
flisespikker
|
Men det er ikke snakk om bare et formelt tilbud som blir borte. Et lukket forum blir lett en egen liten verden med sin egen kultur og folk som blir godt kjent med hverandre, og å ta dette fra dem vil kunne oppleves ganske tungt. Dersom det f.eks. er konflikter brukerne mellom som er grunnen til nedleggelsen, tror jeg det vil kunne være ganske uheldig for både forholdet mellom brukerne og for forholdet mellom admin (som bestemmer nedleggelse) og mange av brukerne.
Jepp, jeg ser (som sagt) absolutt poenget.
|
|
|
#53 |
|
lykkelig
|
En prøvetid på ett år høres ut som en god ide! |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Pauset
|
Støtter deg i denne. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Administrator
|
Ikke brukt slik det er ment, ja. Det blir feil å kalle det feil, syns jeg.
Når en ser på antall brukere som sliter med å nå 5 innlegg så, ja, en relativt høy terskel for mange. Erfarne forumister spammer det på 2 minutter, men da har dere sjanse til å rødprikke om dere oppdager noen dere ikke vil ha her. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Pauset
|
Men skjønner ikke helt at det skal bli så mye verre der enn i forumet ellers jeg? |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Administrator
|
Men med akkurat det så har du samme problem med en liten, lukket gruppe. Det vil bare være en brøkdel av de som kan svare som har tilgang til det forumet. Om alle i den sosiale gruppen følger med på hverandres blogger så blir det den samme lesergruppen. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
lykkelig
|
Sv: Lukket brukergruppe for slankerne?Det blir virkelig ikke det samme med blogger som med et underforum som er lukket. På et forum får man opp alle trådene samtidlig, skrevet av de ulike brukerene. Jeg kan hoppe glatt over de jeg ikke kan bidra i eller ikke er interessert i før jeg svare på de jeg ønsker. For å oppnå det samme med blogger må jeg fort bla meg gjennom 15 blogger, for å sjekke om noen i det hele tatt har lagt inn ett nytt blogginnlegg før jeg kan vurdere om jeg skal svare på det eller ikke. Det blir så tungvint at det ikke blir gjort. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
En Som Trener
|
Blogg vil aldri bli det samme som forum.
|
|
|
#60 |
|
Administrator
|
Der er jo konflikter i forumet ellers i dag, men det merkes ikke så mye på grunn av størrelsen på forholdene. En konflikt i en liten gruppe blir straks mer merkbar og vanskeligere å håndtere. |
|
|
|
![]() |
|
|