Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Lukket brukergruppe for slankerne?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-08, 00:55   #41
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lukket brukergruppe for slankerne?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(kanskje fordi jeg er tjukk selv, men ikke lærer ).

Jeg er BÅDE tjukk OG lærer, så jeg stemmer for begge deler. (Og fordi jeg ikke skjønner hvor jeg skal finne den der lærergruppa....)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 00:56   #42
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Hp:

Meneh. Kanskje litt på siden da, men hvorfor kan ikke pedagogene også bruke disse alternativene.

Pedagogene prater om ting som ikke har særlig interesse for andre enn pedagoger. De som er interessert i pedagogikk er etter det jeg har forstått velkommen selv om de ikke har formell utdanning.

-Jeg syntes ikke det at alle har en individuell blogg blir det samme nei. Blir ikke holdbart å flakse fra blogg til blogg.

Jeg ser ikke hvorfor bloggen ikke kan fungere? Du har den sosiale gruppen som er register for hvem du følger med på, klikk avatar så kommer du til profil og der er blogginnlegg. Det blir annerledes enn et forum, men jeg ser ikke på bruksflyten som et problem, egentlig, det er et spørsmål om vaner.

-Ikke medlemssalong 1 heller for mange der er ikke i samme situasjon og jeg tror ikke folk har en terskel for å bry "alle" med sine problemer rundt dette tema, salong 2 har for høye inntakskrav.

Jeg forstår at enkelte ikke vil være til bry, eller føler på at vanskelige ting ikke skal prates om foran et for stort publikum. Samtidig så tror jeg også at for medlemssalongene så følger folk med på trådene til de brukerne som en bryr seg om, om en ikke bryr seg så hopper en over den tråden. Det er også en side av det at vi har en voksen brukermasse.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 00:57   #43
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Jeg har folk her inne, som jeg kjenner IRL, som jeg ikke nødvendigvis vil skal få vite alt rundt meg og mine tanker om vektnedgangen. Jeg er ikke veldig åpen om at jeg slanker meg, til familie og venner, men det er godt å ha de her inne på FP og dele tingene med. Noe med å være nær, men ikke for nært kanskje?

Jeg har også meldt meg inn på slankeforumet på NM, men trives ikke der i det hele tatt. Mange av de som er der inne "kjenner" jeg ikke, og jeg liker ikke stemningen der inne. Litt for fjortiss-aktig syns jeg.

Det er noe der, ja. Jeg skjønner godt den tanken om "nær, men ikke så nær", og det er kanskje litt derfor jeg selv ikke egentlig kommer til å bruke FP som slankeforum. Og for den del: Hva hvis én eller flere av dine RL-/FP-venner også melder seg inn i slankegruppen? Da vil det kanskje blir for nært for deg likevel. Og slikt kan jo fort skje i fremtiden, selv om man i første omgang ikke har RL-bekjente i slankegrupen - det at det kan komme folk man kjenner senere er jo alltid noe som det er verdt å ha i bakhodet før man deler intime ting på et lukket forum. (Men det er jo en generell greie, ikke spesifikt for denne diskusjonen.)

Gammel 26-06-08, 01:00   #44
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mmmmmm... okei da.
Dere får jo bare hive oss ut da, om vi ikke oppfører oss.

Det tror jeg ville være veldig vanskelig uten at det ble mye bråk av det. Tror ikke du? Det er en av grunnene til at jeg er skeptisk - det er lettere å la være å opprette en slik gruppe i utgangspunktet enn å legge den ned hvis man ikke synes den fungerer slik man ønsker.

Jeg tror at en del problemer blir unngått med inntakskrav jeg da. Folk som ikke trives her (= ikke voksne mennesker kanskje?) gidder neppe skrive 100 innlegg for de må søke om tilgang.

Langt på vei enig der. Dersom dette blir noe av, ville jeg i utgangspunktet gå inn for MI-krav til opptak, så fikk man heller vurdere å eventuelt slakke på det senere.

Gammel 26-06-08, 01:02   #45
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg ser ikke hvorfor bloggen ikke kan fungere? Du har den sosiale gruppen som er register for hvem du følger med på, klikk avatar så kommer du til profil og der er blogginnlegg. Det blir annerledes enn et forum, men jeg ser ikke på bruksflyten som et problem, egentlig, det er et spørsmål om vaner.

Dette er jeg ikke enig i. Men så er jeg kanskje innhabil . Jeg må ha orden og oversikt for å kunne følge med rett og slett. Syntes dere burde tilrettelegge for litt fjerne folk og.

Opprinnelig lagt inn av hp

Jeg forstår at enkelte ikke vil være til bry, eller føler på at vanskelige ting ikke skal prates om foran et for stort publikum. Samtidig så tror jeg også at for medlemssalongene så følger folk med på trådene til de brukerne som en bryr seg om, om en ikke bryr seg så hopper en over den tråden. Det er også en side av det at vi har en voksen brukermasse.

Dette vet man jo ikke da. Og det er vel nettopp dette en del føler på. Det at alle KAN lese, selv om de ikke har peiling på denne type problematikk og dermed så føles det litt kleint.

Sist redigert av Joika : 26-06-08 kl 01:20.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 01:03   #46
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Det er noe der, ja. Jeg skjønner godt den tanken om "nær, men ikke så nær", og det er kanskje litt derfor jeg selv ikke egentlig kommer til å bruke FP som slankeforum. Og for den del: Hva hvis én eller flere av dine RL-/FP-venner også melder seg inn i slankegruppen? Da vil det kanskje blir for nært for deg likevel. Og slikt kan jo fort skje i fremtiden, selv om man i første omgang ikke har RL-bekjente i slankegrupen - det at det kan komme folk man kjenner senere er jo alltid noe som det er verdt å ha i bakhodet før man deler intime ting på et lukket forum. (Men det er jo en generell greie, ikke spesifikt for denne diskusjonen.)

Joda, jeg har tenkt på det, at mine bekjente kan komme til å melde seg inn i samme slankeforumet, men da har de antagelig også de samme tingene de sliter med. De jeg har vært åpen til IRL om slankingen, er de som selv har følt det på kroppen.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 01:03   #47
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Jeg har et stort ønske om en litt mer lukket gruppe for de av oss som sliter med overvekt, og gjerne også for de som har slitt med dette tidligere.

Personlig sliter jeg med å legge ut alt for mye privat om dette med slanking åpent her inne. Det er for sårt på en måte. Det river og sliter i meg og det hadde vært godt å kunne dele det _kun_ med andre i samme situasjon.

Jeg hadde personlig hvertfall snakket mye mer åpent hvis vi kunne fått ett eget underforum.

Du sier det så bra!

en gruppe om vekt- og spiseproblemer generelt ville være mer inkluderende og egentlig passe bedre inn i FPs profil. Det er ikke alle som har vekt- eller spiseproblemer som trenger eller ønsker å slanke seg.) Akkurat noe slik jeg ser for meg.

- Gruppen kan trekke til seg nye brukere som primært er opptatt av slanking og ikke av resten av forumet. (Det spiller kanskje ikke så stor rolle for dem som ønsker seg en slik gruppe, men er klart relevant når admin skal vurdere om de ønsker dette.) Dette tviler jeg sterkt på at skjer.

- Det finnes mange nettsteder og nettfora som primært dreier seg om slanking. Hvis slankeunderforumet skal være lukket, og kanskje også kommer til å få nye brukere som ikke er aktive på resten av FP, blir det nesten som et separat forum, og da passer det kanskje bedre å ta den aktiviteten på et dedikert slankeforum? Så er det liksom blitt litt slik at jeg her kjenner en del av brukerne fra før da.

- Hvis det ikke er meningen at gruppen skal være åpen for nye brukere (man kunne tenke seg at man begrenset inntaket til dem som er i MI for å unngå "rene slankebrukere"), blir det en forholdsvis liten gruppe. Gruppen kan godt være åpen for nye medlemmer etter "søknad" slik det er i de sosiale gruppene pr i dag vel? Men altså slik at man må søke om å få lese og være medlem også.
Jo mindre gruppen er, jo lettere er det at de som roper høyest styrer kulturen, diskusjonen og miljøet. Det er ikke gitt at det er det som gir den beste grobunnen for god diskusjon. Synes du undervurderer gruppen på forumet her ganske kraftig med en slik uttalelse.

- FP er et diskusjonsforum, med ganske stor takhøyde for uenighet og krangling. Et slankeforum trenger kanskje primært en snill og støttende tone. Kanskje det kan være vanskelig å kombinere disse to?Dersom man ikke bare vinkler det inn på slanking så tror jeg diskusjonene kan bli ganske så fruktbare jeg!

[quote=HP;1065672]Den sosiale gruppen er jo for å skape en base, holde en oversikt over hvem som er hvem, hvor. Den sosiale gruppen er ikke ment til diskusjoner. Da har vi vel brukt det litt "feil" da!?

Hva er galt med å bruke forumet for helse til å snakke om overvekt? Det er jo et av de temaene som hører hjemme der. Det er ganske "øppna landskap" der da.[/quote]

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Klart jeg kan finne meg et annet forum å diskutere livsstilsomlegging og annet med samme tema, men der "kjenner" jeg ikke de andre. Ikke at jeg egentlig kjenner de her inne heller, men man blir venner på en måte.

Et spørsmål: Jeg skjønner at man ikke vil legge ut om private problemer i vidåpent forum. Men hvis forumet er "lukket" på samme måte som MI eller MII, spiller det da stor rolle for dere om de som kan lese bare er folk som har meldt seg inn i en slankegruppe, eller ville det være greit om alle som har tilgang til den aktuelle medlemssalongen kunne lese? For min del vil jeg jo si at jeg føler meg mye tryggere blant vennene mine enn blant ukjente som har vektproblemer, for å sette det på spissen. Så jeg ville være mer skeptisk til å brette ut om problemene mine til nyinnmeldte folk med vektproblemer enn overfor brukere jeg har kjent i årevis som ikke har vektproblemer.

Det ble et klønete avsnitt. Det jeg lurer på, er vel hvor viktig dere synes det er at en slik gruppe er lukket for "resten av FP"? For meg ville det viktigste være at den var lukket for utenverdenen/Google.

Jeg ser for meg at det er mye enklere å diskutere inngående rundt denne problematikken i et lukket forum, mens når det gjelder mer åpne spørsmål som f.eks. Hva er lavkarbo, el.l. så passer det jo best i den åpne delen av forumet. Jeg er også enig i at den bør være lukket for omverdenen/google uansett. En noenlunde aktiv bruker kommer jo relativt fort inn i MI da, og da er jo det poenget borte. Man kan jo skrive "enig, signerer" osv i enkle tråder så har man full oversikt uten å ha delt noe som helst av seg selv. M2 har ikke jeg tilgang til, så jeg aner ikke hva kravet er for å komme inn der, man er det veldig høyt så kan jo gruppa bli særs liten ja!

En avklaring for den videre diskusjonen: Halvparten av FPs fora er per idag lukket for omverdenen/google. En kan heller ikke "bare" logge seg inn, en må skrive 5 innlegg uten å pådra seg røde prikker for å få tilgang til medlemsområdet. En relativt høy terskel for mange.

5 innlegg regnes som høy terskel?

Sist redigert av Mirasol : 26-06-08 kl 01:10.
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 01:07   #48
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Synes du undervurderer gruppen på forumet her ganske kraftig med en slik uttalelse.

Synes du? Det var ment som en generell uttalelse om hvordan ting kan bli i en forholdsvis liten og lukket gruppe, og som sådan står jeg absolutt for den. Jeg snakket ikke om hvordan ting fungerer pr. i dag - som sagt i et senere innlegg har jeg ikke engang lest noen av de eksisterende slanketrådene, og aner ikke hvem som eventuelt "roper høyest" der.

Gammel 26-06-08, 01:07   #49
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tror jeg ville være veldig vanskelig uten at det ble mye bråk av det. Tror ikke du? Det er en av grunnene til at jeg er skeptisk - det er lettere å la være å opprette en slik gruppe i utgangspunktet enn å legge den ned hvis man ikke synes den fungerer slik man ønsker.

Nei ikke om man faktisk gir det prøvetid på feks et år. Det verste som skjer at at noen kanskje forsvinner om man ombestemmer seg, men sånn det er nå så har jeg uansett vært fristet til å prøve sette opp en msngruppe eller ett eller annet. Jeg ville ikke blitt borte herfra fordet.

Tenker at brukergruppen blir et supplement, ikke en erstattning for forumet forøvrig. Det hadde bare vært så veldig greit å ha ting på samme sted...

Gammel 26-06-08, 01:09   #50
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

For meg er problemet med å bruke bloggene det at man da ikke kan stille et spørsmål rundt et tema, og få svar fra mange, slik man kan få på et forum. Det blir også vanskelig å søke etter informasjon.
Joda jeg kan stille et spørsmål om noe, og få svar fra de som leser bloggen min, men det er jo ikke gitt at alle som kanskje vet noe om det jeg lurer på, er innom akkurat min blogg, og følger med på akkurat meg.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 01:10   #51
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke et eget lukket slankeforum høres ut til å passe FP sin profil, og kjøper argumentene i mot. Men det kunne kanskje være et eget M1 helseforum? Hvor man kan spørre om mer private helsegreier som man synes blir for intimt i medlemsområdet? Da får slankerne et mer privat sted å ha skravletråd, uten at det blir fokus på slanking?

Gammel 26-06-08, 01:10   #52
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Nei ikke om man faktisk gir det prøvetid på feks et år. Det verste som skjer at at noen kanskje forsvinner om man ombestemmer seg, men sånn det er nå så har jeg uansett vært fristet til å prøve sette opp en msngruppe eller ett eller annet. Jeg ville ikke blitt borte herfra fordet.

Men det er ikke snakk om bare et formelt tilbud som blir borte. Et lukket forum blir lett en egen liten verden med sin egen kultur og folk som blir godt kjent med hverandre, og å ta dette fra dem vil kunne oppleves ganske tungt. Dersom det f.eks. er konflikter brukerne mellom som er grunnen til nedleggelsen, tror jeg det vil kunne være ganske uheldig for både forholdet mellom brukerne og for forholdet mellom admin (som bestemmer nedleggelse) og mange av brukerne.

Tenker at brukergruppen blir et supplement, ikke en erstattning for forumet forøvrig. Det hadde bare vært så veldig greit å ha ting på samme sted...

Jepp, jeg ser (som sagt) absolutt poenget.

Gammel 26-06-08, 01:11   #53
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En prøvetid på ett år høres ut som en god ide!

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 01:12   #54
Joika
Pauset

Standard

Synes du? Det var ment som en generell uttalelse om hvordan ting kan bli i en forholdsvis liten og lukket gruppe, og som sådan står jeg absolutt for den.

Støtter deg i denne.

Vet det er som du beskriver andre steder. Men der er også ting generelt anderledes. Jeg var feks på et forum for bukplastikk en liten stund og kranglet vel ca med alle der nettopp pga ting som dette. Følte de hjernevasket hverandre og hadde skyhøye forventninger og krav til kosmetiske operasjoner dekket på medisinsk grunnlag av staten. Vanvittig provoserende.
Men er hellig overbevisst om at fp'ere ikke er sånn.

Gammel 26-06-08, 01:12   #55
HP
Administrator

HP sin avatar

HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Da har vi vel brukt det litt "feil" da!?

Ikke brukt slik det er ment, ja. Det blir feil å kalle det feil, syns jeg.

5 innlegg regnes som høy terskel?

Når en ser på antall brukere som sliter med å nå 5 innlegg så, ja, en relativt høy terskel for mange. Erfarne forumister spammer det på 2 minutter, men da har dere sjanse til å rødprikke om dere oppdager noen dere ikke vil ha her.

Gammel 26-06-08, 01:14   #56
Joika
Pauset

Standard

Men det er ikke snakk om bare et formelt tilbud som blir borte. Et lukket forum blir lett en egen liten verden med sin egen kultur og folk som blir godt kjent med hverandre, og å ta dette fra dem vil kunne oppleves ganske tungt. Dersom det f.eks. er konflikter brukerne mellom som er grunnen til nedleggelsen, tror jeg det vil kunne være ganske uheldig for både forholdet mellom brukerne og for forholdet mellom admin (som bestemmer nedleggelse) og mange av brukerne.

Men skjønner ikke helt at det skal bli så mye verre der enn i forumet ellers jeg?

Gammel 26-06-08, 01:15   #57
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

For meg er problemet med å bruke bloggene det at man da ikke kan stille et spørsmål rundt et tema, og få svar fra mange, slik man kan få på et forum. Det blir også vanskelig å søke etter informasjon.
Joda jeg kan stille et spørsmål om noe, og få svar fra de som leser bloggen min, men det er jo ikke gitt at alle som kanskje vet noe om det jeg lurer på, er innom akkurat min blogg, og følger med på akkurat meg.

Men med akkurat det så har du samme problem med en liten, lukket gruppe. Det vil bare være en brøkdel av de som kan svare som har tilgang til det forumet. Om alle i den sosiale gruppen følger med på hverandres blogger så blir det den samme lesergruppen.

Gammel 26-06-08, 01:19   #58
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det blir virkelig ikke det samme med blogger som med et underforum som er lukket. På et forum får man opp alle trådene samtidlig, skrevet av de ulike brukerene. Jeg kan hoppe glatt over de jeg ikke kan bidra i eller ikke er interessert i før jeg svare på de jeg ønsker. For å oppnå det samme med blogger må jeg fort bla meg gjennom 15 blogger, for å sjekke om noen i det hele tatt har lagt inn ett nytt blogginnlegg før jeg kan vurdere om jeg skal svare på det eller ikke. Det blir så tungvint at det ikke blir gjort.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 01:19   #59
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Men med akkurat det så har du samme problem med en liten, lukket gruppe. Det vil bare være en brøkdel av de som kan svare som har tilgang til det forumet. Om alle i den sosiale gruppen følger med på hverandres blogger så blir det den samme lesergruppen.

Blogg vil aldri bli det samme som forum.

Gammel 26-06-08, 01:19   #60
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Men skjønner ikke helt at det skal bli så mye verre der enn i forumet ellers jeg?

Der er jo konflikter i forumet ellers i dag, men det merkes ikke så mye på grunn av størrelsen på forholdene. En konflikt i en liten gruppe blir straks mer merkbar og vanskeligere å håndtere.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.