|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: "Blande seg" på venteværelse?Take on me, take on me.. :hører Morten Harket ljome i huet mitt:
![]() |
#2 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: "Blande seg" på venteværelse?Jeg ville selv ikke ønsket innblanding hvis det var meg som gråt på legekontoret, og jeg ville overhodet ikke likt det hvis noen fremmede tok på meg *grøss*.
![]() |
#3 |
Shake it out!
|
![]() Sv: "Blande seg" på venteværelse?
Nei jeg pleier ikke å klappe, men sette meg ned på kne og klemme og snakke til magen
![]() |
#4 |
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, ingen mageklapper. Men for MEG er det naturlig å berøre et menneske jeg har medfølelse for. Spesielt når jeg skal henvende meg til noen jeg ikke kjenner som tydeligvis er lei seg. (ok, bare gjort dette en gang før). Heldigvis rykket ikke damen til i avsky, men satte pris på medmenneskeligheten. Men som sagt, lærdom er tatt! Men jeg er fortsatt overrasket når det gjelder denne gitte situasjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: "Blande seg" på venteværelse?I sånne situasjoner våkner sykepleieren susse kjapt opp. Jeg ville spurt forsiktig om det var noe jeg kunne hjelpe med, men ikke tatt på vedkommende i første omgang.
![]() |
#6 |
Ringskrømt
|
Hun nynner og plystrer sikkert når hun er glad også.
![]() |
#7 |
Nå også i farger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Blande seg" på venteværelse?Det kommer helt an på hva det gjelder og hvordan situasjonen er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
villende
|
![]() Sv: "Blande seg" på venteværelse?I denne situasjonen hadde jeg nok enten tilbudt en kleenex eller spurt om jeg kunne gjort noe for å hjelpe, nettopp fordi personen satte seg ned rett ved siden av. Ellers er det svært sjelden jeg blander meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Blande seg" på venteværelse?Antakeligvis hadde jeg plumpet ut med noe slikt som "oj, dårlige nyheter?", men hvis jeg skulle rekke å summe meg, så ville jeg nok ha spurt vedkommende om jeg kunne hjelpe ham/henne med noe. Papir, legesekretær e.l. Det er egentlig litt vanskelig å svare på før man har vært i en lignende situasjon, men jeg tror ikke jeg hadde latt være å "blande" meg inn, så fikk jeg heller se an reaksjonen fra vedkommende.
![]() |
#10 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Blande seg" på venteværelse?I den situasjonen pasienten sannsynligvis var i vil jeg tro at hun sikkert ikke tenkte over hvor hun satte seg. Jeg ville spurt om det var noe jeg kunne gjøre for henne, ringe noen e.l.
![]() |
#11 |
Tankefull
|
![]() Sv: "Blande seg" på venteværelse?Dersom personen ikke prøvde å skjule seg eller trekke seg unna hadde jeg kom spurt om jeg kunne hjelpe. En kan lese mye fra kroppspråk.
![]() |
#12 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: "Blande seg" på venteværelse?Jeg har en tendens til å "tiltrekke" meg folk som tydeligvis trenger en utstrakt hånd. Enten det er på buss, tog, butikk, gata - you name it. Tror jeg må se fryktelig snill ut
![]() |
#13 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: "Blande seg" på venteværelse?Jeg hadde nok ikke hjulpet direkte for jeg er nokså reservert og redd for å blande meg. Jeg kunne kanskje ha sagt fra til helsesekretæreren eller noe.
![]() |
#14 |
Pauset
|
![]() Sv: "Blande seg" på venteværelse?Jeg hadde som flere andre forsøkt å få øyekontakt og spurt diskrét om jeg kunne hjelpe med noe. Ville unngått fysisk kontakt som klapping og stryking, det kan oppleves som invaderende og nedverdigende av noen. Det absolutt verste jeg har opplevd, var en styrer i en barnehage sønnen min gikk i, som på død og liv skulle klappe skulder og arm og klemme og styre, bare man skulle gi en enkel beskjed. Jeg fikk henne totalt i vrangstrupen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|