Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Bruker du sukker i teen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Bruker du sukker i teen?
Ja, selvfølgelig! 34 23,78%
Av og til 13 9,09%
Nei, men jeg bruker suketter e.l. 42 29,37%
Nei, ingen søtningsstoffer 45 31,47%
Jeg drikker ikke te 9 6,29%
Dustepoll evt. Elinblu er usunn og/eller umoderne 0 0%
Deltakere: 143. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-08, 20:02   #41
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du sukker i teen?

Jeg drikker te omtrent hvert skuddår, og da bruker jeg 1 sukett i.

Ina er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 20:07   #42
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

I vanlig te bruker jeg suketter, men i nypete må jeg ha sukker.

Gammel 20-05-08, 20:18   #43
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ikke nå lenger.

Jeg kuttet ned på 3-4 tsk. til 1 da jeg ble gravid. Og da jeg fikk svangerskapsdiabetes måtte jeg kutte ut helt. Ville ikke gå over til suketter. Det var hardt i begynnelsen, men ble lettere etter hvert.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 20:23   #44
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg synes ikke det er godt med sukker i hverken kaffe eller te. (Og suketter er ikke godt i noe.)

Gammel 20-05-08, 20:32   #45
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker suketter, men det hender jeg grøsser når jeg drikker teen, aspartam smaker pføy. Jeg klarer ikke drikke te uten noe i, og skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare å venne meg til usøtet te. Noen som har et tips?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 20:36   #46
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg bruker suketter, men det hender jeg grøsser når jeg drikker teen, aspartam smaker pføy. Jeg klarer ikke drikke te uten noe i, og skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare å venne meg til usøtet te. Noen som har et tips?

Du kan jo drikke teer som er litt søte i seg sjøl? Synes teer med frukt og bær (for eksempel bjørnebær, fersken, rabarbra og krem) smaker bedre enn rene svarte teer.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 20:47   #47
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Enten kan du bruke mindre og mindre, jeg syns en sukett søter teen noe helt enormt, eller så kan du begynne å drikke annen type te. Jeg drikker mye rooibos, med ulike smakstilsetninger.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 20:53   #48
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bytte tesort? Rooibush smaker svangerskapskvalme (jepp, drakk det under graviditeten ), men jeg kan jo prøve å venne meg til det. Fruktte er jeg ikke glad i. Å nei, nok en uvane å ta tak i.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 22:38   #49
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Ca 1 ts sukker i tekoppen. Mener at det ikke er den ene skjea om dagen som avgjør hvor sunt jeg lever. Jeg liker søt te. Ferdig med det

Gammel 20-05-08, 22:46   #50
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke ofte, men av og til kan det være godt med litt sukker i teen. Honning er aller best.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-08, 22:49   #51
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eh, ja?
Selvsagt.
En spade, helst.
Melk i teen har jeg sjelden. Logisk nok, siden jeg ikke tåler det så bra.

Jeg hadde for øvrig mye sukker i teen også før jeg bodde i et te-drikkende land.

Gammel 20-05-08, 22:52   #52
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, sukker i teen. Gjerne med noe salt til, f.eks. potetgull sånn som nå.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 21:46   #53
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Ikke noe i teen. Liker vel egentlig bare fruktte, og de er så søte at det ikke er nødvendig med mer søtt i. Når jeg drikker svart te på trass, synes eg den blir besk med sukker i. Hmh.

Gammel 21-05-08, 21:47   #54
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker bare suketter, men sukker om suketter ikke er å oppdrive.

Gammel 21-05-08, 21:48   #55
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker suketter. Mange suketter. Men nå drikker jeg ikke så mye te egentlig. Går veldig i perioder. Kan drikke fem-seks kopper dagen i en periode, og så ikke drikke noe på lenge. Har faktisk ikke drukket te på tre måneder når jeg tenker meg om.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 22:02   #56
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Ja , og sitron.
Suketter har jeg nylig kjøpt for første gang.Smaker ikke godt , ergo jeg bruker det ikke.

Gammel 21-05-08, 22:05   #57
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Nei, men jeg bruker suketter e.l. Jeg drikker mye te

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-08, 22:10   #58
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg bruker ingenting.

Gammel 21-05-08, 22:15   #59
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sukker i te er godt, men jeg bruker bare suketter. 1-2 stk - kommer an på hvor stor koppen er.

Gammel 22-05-08, 09:24   #60
MpM
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: En forblåst øy
MpM har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det varierer veldig på teene.
Drikker jeg earl grey må jeg ha solbærsaft i, fruktte går som regel uten noe i, mens grønne teer må jeg ha sitron og litt sukker i.

MpM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:51.