|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Snø på 17. mai. I OsloJeg er veldig fornøyd med at vi droppet toget. Jeg snakket med mange mammaer på arrangementet senere i dag, og de kunne berette om barn som hutra og skalv, gråt og ville hjem, og det allerede mens de drev og organiserte togrekkefølgen.
|
|
|
#44 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snø på 17. mai. I Oslo
Vedr. barn som fryser: her har foreldrene gjort en dårlig jobb mht påkledning. Du har dårlig dømmekraft om du sender ut barna for å gå i tog i tynne strømpebukser og korte skjørt med det sure været som var i dag morges. Vi stod langs Karl Johan og så på eldste i toget og som Obelix sa, det var greit nok så lenge man hadde kledd seg. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Snø på 17. mai. I OsloHelt enig! Om Storebror hadde insistert på å gå i toget i dag, hadde det blitt regntøy, med ulltøy under for han sin del. Hva er moro med å gå og fryse, gråte og ville hjem? Barnetog skal da være moro, da får pentøyet komme i siste rekke.
|
|
|
#46 |
|
Tante Sofie
|
Jeg er veldig enig med Jålebeinet. Kler man seg etter forholdene klarer man fint å overleve togseansen, både store og små. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Snø på 17. mai. I OsloHer var det stillongs og ullgenser under finstasen. Elendig med drittvær på 17 mai, men ikke stort å gjøre med lell. Da er det greit å ha evnen til å gjøre det beste ut av det en har. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Snø på 17. mai. I OsloDroppe 17 mai er ikke et alternativ. Vi kledde oss, men er enig med Jålebeinet at man kan jo lure hva enkelte tenker på. Stakkars barn i tynne strømpebukser og jakker. Her var det ull under bunaden, men eldstejenta ble dårlig så vi måtte dra hjem tidligere enn planlagt. Dårlig vær er ikke krise, men væromslag som er så store temperaturmessig som nå ender alltid med forkjølelse her i huset. Det er irriterende. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Dette tenkte jeg og da jeg så HI.
|
|
|
#50 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Snø på 17. mai. I OsloJeg syns noen er litt hårsåre.
|
|
|
#51 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Snø på 17. mai. I OsloJeg unner alle godt vær på 17. mai - men jeg registrerer samtidig med interesse at svært mange av østlendingene har holdt seg hjemme i dag eller gått hjem tidligere enn normalt. Det har jeg aldri vurdert en gang, uansett hvor ille været har vært 17. mai. Jeg tror nok terskelen for å holde seg hjemme blir lavere når man stort sett er vant til godt vær på nasjonaldagen. Her har jeg ofte opplevd at stemninga i skoletoget har vært høyest de gangene det har vært dårligst vær (les: sånn som på Østlandet i dag og enda verre); det er nesten så folk roper hurra og jubler på trass.
|
|
|
#52 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snø på 17. mai. I OsloJa, buhu. Jeg har opplevd kun 3-4 17.maier med fint vær og opphold. På tide at østlandet også får litt drittvær. Ingenting å syte over.
|
|
|
#53 |
|
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snø på 17. mai. I OsloNå har sola kommet.
|
|
|
|
#54 |
|
Ringskrømt
|
Været har en tendens til å snu i en fei, så jeg er på ingen måte enig med deg på generelt grunnlag. Snakker vi om folk som med viten og vilje kler barna med for lite klær når snøen ramler ned utenfor stuevinduet, ja, da skal jeg heller si meg enig. Jeg synes det er vanskelig å kle barna riktig i denne høyst forvirrende og vekslende årstiden. Jeg har alltid med ekstra klær og skift, men ser for meg at det ikke blir så lett å huke tak i ungen hvis den tusler i tog.
|
|
|
#55 |
|
Ringskrømt
|
Er det mulig? Det er ingen som bu-huer her, det er vel normalt og langt i fra unikt å ønske godvær på selveste syttende mai?
|
|
|
#56 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Snø på 17. mai. I OsloNei, jeg heller syns ikke det er noen bu-huer her. Det er naturlig å ønske seg godvær 17.mai - det er en dag for fest og glede, og da blir det ekstra gøy om sola skinner. Dessuten er det mye mer morsomt for barna som får vist seg fram i finstasen sin. Jeg tror at dersom jeg hadde bodd i nord, ja så hadde jeg ønsket meg pent vær der med, akkurat slik jeg gjør her på Østlandet - akkurat slik som de fleste her i landet gjør.
|
|
|
#57 |
|
Glamorøs
|
Jeez, greier dere ikke å glede dere over eget finhver hvis dere ikke får gloate over andre eller?
|
|
|
#58 |
|
Ringskrømt
|
Det bryr meg katten om samtlige nord- og vestlendinger ønsker stygt vær over østlandet 17. mai. Så vidt jeg vet har de lite til ingen innflytelse over værgudene. Jeg skjønner ganske enkelt ikke tankegangen. Fordi vi sliter med styggevær så unner vi ingen andre finvær og spesielt ikke på 17. mai? Flytt da, for faen, hvis været er så til bry.
|
|
|
#59 |
|
Glamorøs
|
Hvorfor er det OK? Østlandet peker sjeldent nese over andres dårlige vær. Det er jo ikke akkurat vår skyld at det oftere er pent vær, jo lenger sør man kommer.
Sist redigert av Tallulah : 18-05-08 kl 14:53. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Passiv
|
Dette var jo et voksent og gjennomtenkt innlegg. 17. mai er barnas dag, og uavhengig hvor i landet man befinner seg ønsker man seg fint vær. Jeg føler visse fordommer melder seg når jeg leser slikt vås. |
|
![]() |
| Emneord |
| global oppvarming, værfjas |
|
|