Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jentenavn og vokaler, guttenavn og konsonanter

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Vokal eller konsonant som siste bokstav i navnet?
Jeg har én eller flere jenter med konsonant som siste bokstav i navnet 30 17,44%
Jeg har én eller flere jenter med vokal som siste bokstav navnet 89 51,74%
Jeg har to eller flere jenter og de har både vokal og konsonant som siste bokstav i navnene 4 2,33%
Jeg har én eller flere gutter med konsonant som siste bokstav i navnet 101 58,72%
Jeg har én eller flere gutter med vokal som siste bokstav navnet 19 11,05%
Jeg har to eller flere gutter og de har både vokal og konsonant som siste bokstav i navnene 10 5,81%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 172. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-08, 16:05   #41
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jentenavn og vokaler, guttenavn og konsonanter

Første mann slutter på konsonant. Baby skal slutte på vokal, det er og en gutt.

Gammel 02-05-08, 16:07   #42
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

(Hadde vi fått to jenter, hadde den minstedamen trolig hatt konsonantending (Hedvig)).

Hedvig. Yndlingsjentenavnet mitt.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 16:09   #43
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Begge har konsonanter til slutt (-d), men jentungens er stum. Følger vi teorien da?

Gammel 02-05-08, 16:10   #44
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Én gutt med konsonantending og én gutt med vokalending.

Vi har alle våre personlige regler for navnevalg, og en av mine regler er at navnene til barna mine ikke skal slutte på samme bokstav. Nå har jeg bare to barn, men i og med at jeg har en gutt med et navn som ender på -a, er det ganske mange jentenavn som automatisk hadde vært uaktuelle skulle jeg fått en jente nå. :gjør det vanskelig for seg selv:

En som har lik smak som meg! Det er så mange søstre nå som heter Thea og Emma, Tuva og Maja, Linnea og Maria. Pene navn, men jeg synes ikke det klinger så bra sammen.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 16:15   #45
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jente med n til slutt både i første og andre andre fornavn, gutt med m og (stum) d til slutt; Erlend; så da har begge nesten lik bokstav til slutt..

:mange andre hensyn å ta enn lik/ulik bokstav til slutt:

Gammel 02-05-08, 17:02   #46
*TB*
Superduperaktiv

*TB* sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
*TB* er populær*TB* er populær*TB* er populær
Standard

Har en gutt med konsonantending og ei jente med vokalending.

*TB* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 19:16   #47
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Alle tre har to navn som blir brukt daglig.
Jente, begge navn slutter med vokal
Gutt, første navn med konsonant ending,andre navn med vokal ending
Jente,første navn med vokal ending,andre navn med konsonant ending

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 19:19   #48
astrid_d
Superduperaktiv

astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Jeg har en gutt med konsonentending og ei jente med vokalending. Sambo derimot har vokalending, mens jeg har vokalending (selv om den er stum).

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 19:25   #49
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En gutt, konsonantending. Noe å tenke på i forhold til nestemann kanskje? :rebell:

Gammel 02-05-08, 19:25   #50
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Jentenavn og vokaler, guttenavn og konsonanter

Vi følger visst veldig teorien her i huset, enn om ungene har sjeldne navn. (Og mitt og mannens er ikke de mest vanlige/brukte de heller.)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 19:27   #51
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jenta mi har to navn, begge med vokalending.
Gutten min har vokalending på førstenavnet sitt (det vi bruker til daglig), og konsonantending på andre-navnet (det vi slenger på når han har gjort noe galt ).

I søskenflokken min er vi 1 jente med konsonantending (meg altså), 1 gutt med konsonantending og 2 gutter med vokalending. Mannen min slutter på konsonant.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 19:36   #52
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hele storfamilien vår følger teorien, faktisk, med unntak av pappa og mormor.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 19:38   #53
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Snuppa har to navn, et med konsonantending og et med vokalending. Konsonantendingen er det vi bruker til daglig.

Gammel 02-05-08, 19:41   #54
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jente med vokalending og gutt med konsonantending her også, gitt.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 19:45   #55
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Gutt med konsonantending. Konform, ja.

Gammel 02-05-08, 20:03   #56
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Begge har konsonantending

Gammel 02-05-08, 20:03   #57
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Poden har konsonant til slutt i navnet sitt.

Av oss to voksne har jeg konsonant til slutt, mens Mannen har vokal.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 20:08   #58
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

En gutt med vokal til slutt og en gutt som ikke har fått noe navn ennå, men mest sannsynlig en konsonant til slutt.

Gammel 02-05-08, 20:17   #59
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

1.Jente med vokalending første fornavnavn og konsonantending andre fornavn.
2.Jente med vokalending begge fornavn.
3.Gutt med konsonantending begge fornavn.
4.Gutt med konsonantending begge fornavn.

Jeg selv har konsonantending første fornavnnavn og vokalending andre fornavn.

Gammel 02-05-08, 21:57   #60
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

I den umiddelbare familie har guttene konsonantending og jentene vokal. Den eneste som ikke følger normen er undertegnede, som har ett navn med konsonant og et med vokalending.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:15.