![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Mary Kay
Som Ru sier så er det jo erfaring som gjør at mange av oss reagerer. Hvis du er forhandler synes jeg det er snodig at du ikke har hørt at noen reagerer på dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: May 2008
![]() |
Har ikke hørt noen har reagert så kraftig nei. Men det er jo slik med alle produkter, at noen reagerer forskjellig. Synes bare det er trist at man setter MK i så dårlig lys bare fordi man KAN reagere. man får jo pengene igjen isåfall om man reagerer med vabler i ansiktet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Mary KayHar du meldt deg inn i forumet kun for å forsvare Mary Kay Alva?
![]() |
#44 |
Epikur
|
![]() Sv: Mary KayJeg får mentalt utslett av homeparty-konseptet og jeg kan ikke smøre hva som helst på huden min. MK har jeg hørt mye dårlig om fra mange som har mindre sart hud enn meg og som ikke har tålt det. Holder meg til mine merker, jeg.
![]() |
#45 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Mary KayEr det ikke lov å forsvare noe man liker? det er vel lov å si meningen sin her inne selv om det i utgangspunktet kansje forsvarer det alle andre ikke liker? Å nei, jeg har ikke meldt meg inn for å forsvare det nei, men fordi jeg er mamma. . |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Ekvilist
|
Eh, har noen sagt at det ikke er lov til å forsvare det man liker?
![]() |
#47 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Mary KayNoen kaller det kurs, jeg velger å kalle det homeparty. Det ble holdt hjemme hos en venninne av meg, og det var en ekstern som kom for å selge produktene sine, og vertinnen fikk rabatter avhengig av hvor mye vi kjøpte. Det er ikke mye som skiller det fra andre homeparties jeg har vært hos.
![]() |
#48 |
|
![]() Sv: Mary KayJeg reagerer når religion blir brukt i markedsføring av kosmetikk. Det er nok ikke utpreget blant norske selgere siden den type amerikansk retorikk heller virker mot sin hensikt enn motsatt her til lands, men jeg har absolutt møtt mennesker som har forsøkt seg med slike salgsstrategier her til lands også. Siden jeg er kristen selv kjenner jeg at jeg kanskje blir ekstra provosert når folk prøver å appellere til min religiøsitet for å selge kosmetikk. Det blir så totalt malplassert og egentlig kvalmende. Jeg har inntrykk av at MK-selgere ikke viker en tomme for å bruke amerikanske salgsmetoder når de selger blant kristne i Norge.
http://www.marykaytribute.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Fullverdig medlem
![]() |
har ikke hørt om at det er rabatter på salgnivå, det er vel noe folk velger selv. da blir det homeparty aktig ja. merkelig konsulent du har vært borti. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Mary KayJeg har heller i blitt utsatt for religionsprat i forbindelse med MK, men konsulentene jeg har hatt befatning med, har vært temmelig religiøse i forhold til organisasjonen. Og der blir de sterkt oppfordret til å benytte seg av venner og bekjente og venners venner, samt drive aktiv oppfølging av de som har kjøpt. Dette syns jeg er vanskelig med Mary Kay, for jeg syns produktene er dyre og middelmådige, og har ikke lyst å kjøpe dem bare fordi venninner selger, men jeg føler en slags forpliktelse, ettersom venninnen min er så tungt inne i dette.
![]() |
![]() |
#52 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mary KayHar aldri hørt om MK-produkter eller parties.
Jente -96, gutt -04 Sist redigert av turi : 26-05-08 kl 18:06. Årsak: Feil nick... |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Mary KayAlva: Nei, jeg fikk faktisk ikke pengene tilbake, bare en snurt konsulent i andre enden av telefonlinjen som ikke trodde på meg da jeg sa at jeg hadde reagert og ba henne om aldri å ringe meg igjen. Virkelig festlig.
![]() |
#54 |
Ekvilist
|
Det er litt forskjell på å være medlem av et forum, og kaste seg inn i en debatt - enn å komme uten en melding og forsvare et produkt på den måten du gjør. Det er lov til å forsvare et produkt, men det må også være lov til å stille spørsmål ved forsvaret. Det komiske er jo at du jabber videre om hvordan Mary Kay sitt konsept virkelig er, når folk her sitter med en annen opplevelse etter kurs (les: homeparty). Da lukter det liksom veldig av akkurat det Mary Kay kritiseres for.
![]() |
#56 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Mary Kay[quote=Hattifnatten;1017711]Jeg reagerer når religion blir brukt i markedsføring av kosmetikk. Det er nok ikke utpreget blant norske selgere siden den type amerikansk retorikk heller virker mot sin hensikt enn motsatt her til lands, men jeg har absolutt møtt mennesker som har forsøkt seg med slike salgsstrategier her til lands også. Siden jeg er kristen selv kjenner jeg at jeg kanskje blir ekstra provosert når folk prøver å appellere til min religiøsitet for å selge kosmetikk. Det blir så totalt malplassert og egentlig kvalmende. Jeg har inntrykk av at MK-selgere ikke viker en tomme for å bruke amerikanske salgsmetoder når de selger blant kristne i Norge.
Hvis du har hørt dette på kurs her i Norge er det kvalmende ja. Jeg får følelsen av at man kan treffe folk i MK som gjør alt for å selge. slik er det også på andre "partyes". Kan bare si at jeg aldri har opplevd noe negativitet selv, men passer uansett på å være veldig ydmyk til hva andre bruker og så er jeg vel litt forsiktig av meg uten å buse på. Har så langt bare positivt å si, og det funker på min hud som er tørr og senitiv. også får jeg vært mye sammen med barna på dagtid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Ekvilist
|
Her går du rett inn i det jeg spurte om i mitt forrige innlegg. Er det greit at Gud brukes i markedføringen i USA, men når det skjer i Norge er det kvalmende? At man stryker over det siterte, betyr jo ikke at det ikke er en del av den helhetlige markedsføringen i Mary Kay?
![]() |
#58 |
Fullverdig medlem
![]() |
herlighet |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Ekvilist
|
Jeg synes ikke du skal liste deg ut hvis du synes forumet er interessant. Men spørsmål og motstand i diskusjoner er nok greit å tåle dersom man skal delta her. Det er bare å svare. Nå svarer du at du synes at det er ok å bruke Gud i markedsføring i USA men ikke i Norge, og det får du selvsagt lov til å mene. Jeg er imidlertid ganske uenig, jeg synes den kombinasjonen er ugrei uansett hvilket land man måtte befinne seg i.
![]() |
#60 |
|
![]() Sv: Mary KayDersom man ønsker å lese litt mer om konseptet og en analyse av det er dette ganske interessant: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|