Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-08, 21:32   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Den som ble kårest til "finest" i Norge i 2006 var denne:

Norges fineste bunad

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 21:34   #2
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg også!

Ønsker meg cape, for det er alltid så inni hampen kaldt på 17. mai!

Jeg fikk Cape til Nordlandsbunaden da jeg ble 25. Ønsker meg faktisk lua også.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 21:45   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Jeg har sunnmørsbunad, arvet etter farmor.

Den holder nok ikke så veldig mye lenger, og da har jeg tenkt til å skaffe meg den nye Oslodrakta som jeg ikke finner noen bilder av.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 20:34   #4
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Jeg fikk Cape til Nordlandsbunaden da jeg ble 25. Ønsker meg faktisk lua også.

Fikk cape til konfirmasjonen, og må bare si at det er nesten uunnværlig på kalde 17. mai'er. Har lua også, men mannen syns den er så kjerring at jeg ikke tør å bruke den. Selv syns jeg den er litt søt.

Gammel 31-03-08, 18:42   #5
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg har blå nordlandsbunad, og synes det er den vakreste bunaden i hele Norge.

Gammel 31-03-08, 16:06   #6
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg skulle gjerne hatt denne;

Denne,blå, har jeg.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 19:15   #7
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har også den blå Nordlandsbunaden. Synes den er veldig fin.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 19:19   #8
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har Bolsøybunad (Romsdalsbunad).

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 19:21   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har denne, for liten;

Gammel 30-03-08, 19:48   #10
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har trønderbunad. Opprinnelig fikk jeg blå, men den overtok søsteren min da hun giftet seg, og så fikk jeg grønn i stedet (som jeg helst ville ha). Moder'n har sydd begge to.

Gammel 30-03-08, 19:51   #11
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hardangerbunad. Synes den er fin, men av og til skulle jeg ønske at jeg hadde en variant som var mer behagelig å ha på.

Gammel 30-03-08, 19:56   #12
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Jeg har den til høyre(ser ut som det er ulldamask i stakken på den, gjør det ikke?), men med brokadevest som går mer i lyseblått(eller er det grønt? ). Tanten min har brodert den, mamma har montert den og pappa har lagd sølvet, så den er noe jeg er litt ekstra stolt av. Pappa er vestlending, så jeg har "lov" til å bruke den.

Har begynt å samle på støler til belte, så om ca 25 år har jeg et komplett.

Gammel 30-03-08, 20:16   #13
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Jeg har arvet mammas sorte Løkendrakt. Liker den kjempegodt! (Dette er et bilde jeg fant på nett, ikke meg altså)

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-08, 21:21   #14
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.

Jeg har arvet mammas sorte Løkendrakt. Liker den kjempegodt! (Dette er et bilde jeg fant på nett, ikke meg altså)

Sort løkendrakt her også! Enkel og pen .

Gammel 30-03-08, 20:17   #15
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke bunad, men om jeg skulle hatt så hadde det blitt blå nordlandsbunad. Sønnen min(2.5 år) har nordlandsbunad.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 20:19   #16
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sognebunad har jeg. Er ikke sogning, men mamma er så da fikk jeg bunad som hun kunne sy. Den er ganske fin, men går og lurer på og skaffe meg en sunnmørsbunad, for er jo sunnmøring.

Gammel 02-04-08, 19:38   #17
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Både eg og heile familien har bunader og stakk fra Hallingdal.
Eg har bunad og stakk.
Mannen har bunad.
Storebror har bunad.
Jentene har kvar sin stakk og ein bunad på deling. Skal få sydd ein bunad til så dei har ein kvar.

Gammel 30-03-08, 20:18   #18
kris
kross

kris sin avatar

Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har Åmlibunad (fra Aust-Agder). Min mormor har sydd og brodert den, opprinnelig til min mor. Jeg fikk arve den som eksamensgave da jeg var ferdig med studiene.

Min drakt har grønn opplut, og jeg har vevd belte, ikke stølebelte (som modellen til høyre). Jeg synes faktisk det vevde beltet er vel så fint, så jeg tror ikke jeg kommer til å investere i noe stølebelte heller. Men jeg har veldig lyst på jakke til bunaden, så det kommer jeg nok til å putte litt penger i etter hvert. Jeg bruker forresten som regel skautet også når jeg har bunaden på.

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 20:23   #19
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Nordlandsbunad, poden har Halling (brudgomdrakten).

*poff*

Jeg vurderer å ønske meg en av stakkene fra Hallingdal, i hvert fall om mannen får seg Hallingbunad (rundtrøyen).

Sist redigert av Ru : 30-03-08 kl 23:08.
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 20:24   #20
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Jeg har ikke. Men skulle ønske jeg hadde en Nordmørsbunad.
Har tenkt litt på om jeg skal ønske meg den faktisk..

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:14.