|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?Den som ble kårest til "finest" i Norge i 2006 var denne: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.
Jeg fikk Cape til Nordlandsbunaden da jeg ble 25. Ønsker meg faktisk lua også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?Jeg har sunnmørsbunad, arvet etter farmor.
![]() |
#4 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.
Fikk cape til konfirmasjonen, og må bare si at det er nesten uunnværlig på kalde 17. mai'er. Har lua også, men mannen syns den er så kjerring at jeg ikke tør å bruke den. Selv syns jeg den er litt søt.
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?Jeg har blå nordlandsbunad, og synes det er den vakreste bunaden i hele Norge.
![]() |
#8 |
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.Jeg har Bolsøybunad (Romsdalsbunad). |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.Jeg har denne, for liten;
![]() |
#10 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?Jeg har trønderbunad. Opprinnelig fikk jeg blå, men den overtok søsteren min da hun giftet seg, og så fikk jeg grønn i stedet (som jeg helst ville ha). Moder'n har sydd begge to.
![]() |
#11 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?Jeg har hardangerbunad. Synes den er fin, men av og til skulle jeg ønske at jeg hadde en variant som var mer behagelig å ha på.
![]() |
#12 |
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?
![]() |
#13 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?Jeg har arvet mammas sorte Løkendrakt. Liker den kjempegodt! (Dette er et bilde jeg fant på nett, ikke meg altså) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?
Sort løkendrakt her også! Enkel og pen
![]() |
#15 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?Jeg har ikke bunad, men om jeg skulle hatt så hadde det blitt blå nordlandsbunad. Sønnen min(2.5 år) har nordlandsbunad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Nærmer seg
|
![]() Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?Sognebunad har jeg. Er ikke sogning, men mamma er så da fikk jeg bunad som hun kunne sy. Den er ganske fin, men går og lurer på og skaffe meg en sunnmørsbunad, for er jo sunnmøring.
![]() |
#17 |
I farta!!
|
![]() Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?Både eg og heile familien har bunader og stakk fra Hallingdal.
![]() |
#18 |
kross
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?Jeg har Åmlibunad (fra Aust-Agder). Min mormor har sydd og brodert den, opprinnelig til min mor. Jeg fikk arve den som eksamensgave da jeg var ferdig med studiene.
![]() |
#19 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?Jeg har Nordlandsbunad, poden har Halling (brudgomdrakten).
“Though she be but little, she is fierce!” - Shakespeare Sist redigert av Ru : 30-03-08 kl 23:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Superduperaktiv
![]() ![]() |
![]() Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?Jeg har ikke. Men skulle ønske jeg hadde en Nordmørsbunad. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|