Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dusjing før man bader i basseng

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva gjør du før du skal bade i basseng?
Dusjer naken uten å bruke såpe 26 13,27%
Dusjer naken og bruker såpe på kroppen 97 49,49%
Dusjer med badetøy, og vasker med såpe under tøyet 26 13,27%
Dusjer med badetøy, og vasker uten såpe under tøyet 11 5,61%
Dusjer med badetøy og lar kroppen bli våt 30 15,31%
Dusje? 1 0,51%
Annet 5 2,55%
Deltakere: 196. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-08, 21:27   #1
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dusjing før man bader i basseng

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg stemte forresten ikke, siden det ikke var flervalgspoll.

Beklager, kom på det i samme sekund som jeg postet innlegget.

Gammel 24-03-08, 00:34   #2
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:hater å dusje offentlig:

...så det er svært sjelden jeg er i svømmehaller.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 00:37   #3
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sist jeg var i Pirbadet, måtte jeg dusje en særdeles vrangvillig fireåring som attpåtil måtte på do to ganger. Jeg løp frem og tilbake som en naken tulling og priste meg lykkelig over at jeg hadde vett nok til å befinne meg i en nesten tom 3T-garderobe, og ikke i de overfylte garderobene til svømmehallen.

Gammel 24-03-08, 01:24   #4
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syns det er uhygienisk å gå i bassenget uten at man har vasket seg ordentlig først. Greit om man dusjet rett før man kom dit, men jeg skjønner ikke hvorfor man ikke kan vaske seg i svømmehallen.

Sist redigert av Jessica : 24-03-08 kl 01:42.
Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 01:33   #5
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Det kan da virkelig ikke sammenlignes!? Når jeg bader i mitt eget badekar er det kun mitt badevann og min "skitt". Jeg dusjer som regel etter jeg er ferdig for å få av såpen (siden jeg svært sjelden er for "skitten" å regne før jeg går oppi). Når jeg bader i basseng sammen med andre deler jeg badevann med mange, og tar hensyn til dem. I tillegg ønsker jeg minst mulig klor i vannet, og jo fler som slurver med rengjøring - jo mer klor må haes i vannet. Selvfølgelig dusjer jeg uten klær før jeg bader i offentlige bad.

Enig. Jeg dusjer jo etter badekarbadet. Og selvsagt vasker man seg skikkelig før man går i bassenget.

Gammel 24-03-08, 01:32   #6
Elias
Superaktiv

Elias sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Jeg krysset av for dusjing uten såpe, og med badetøy.
For vi går på morgenbading, og har dusjet hjemme før vi tar på badtøyet. (med såpe, selvfølgelig)

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 02:57   #7
gethosmurfen
Superaktiv

Medlem siden: Sep 2007
gethosmurfen er litt kul
Standard

Jeg dusjer med bikinien på, og bruker såpe til å vaske meg.

Gammel 24-03-08, 03:58   #8
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skrubber kroppen godt med såpe og vasker håret og rene klær rett før jeg ankommer svømmehallen.
Skifter til badedrakt og skyller kroppen med badedrakt før jeg går uti. Skyller kroppen med vann med badedrakt etter svømming, kler på drar hjem og hopper i dusjen og vasker med såpe og vann. (er sjenert og kommer alltid til å være det)
Hater svømmeanlegg og stranda.

Ž*•.ž(*•.žGutt 99-01 og 03ž.•*Ž)ž.•*Ž
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 09:06   #9
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dusjer naken og bruker såpe på kroppen

Er det bare jeg som synes det å la være og vaske seg ordentlig er lite omtenksomt ovenfor de andre i hallen?
Jeg mener: Man har mye høyere aksept på sin egen "skitt". Grensen for hvordan man selv føler seg komfortabel med å hoppe uti bassenget som kan være ganske flytende fra person til person. Offentlige bad har som regel derfor pålagt alle brukere å vaske seg naken med såpe like før en badetur. Man trenger ikke være "skitten", men allikevel bidra til at noen får en infeksjon eller blir smittet av noe i badet. Ingen kan være helt objektive i forhold til seg selv og sin "skitt", og vil ofte godta langt mer slurv av seg selv enn andre og ressonere som best for å rettferdiggjøre sin handling ( dusjet ordentlig på morgenen i dag ((som nå er feks. fem timer siden)), er jo ikke syk eller skitten så en kjapp skyllings holder osv.). Hvem er det som har rett til å bestemme at sitt eget avik fra regelen er ok?

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...

Sist redigert av Tammen : 24-03-08 kl 09:14.
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 08:38   #10
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Man dusjer da naken. Jeg har drevet aktivt med svømming, og synes det er ubehagelig når de må ha store mengder med klor i bassenget pga andre som ikke er så nøye. Spes gamle folk som gjerne har sår i tillegg, hvor er vaktene?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 08:46   #11
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Dusjer alltid først, med såpe

Tenker litt på dette med å dusje med bikini/badedrakt, og bruke såpe, da får man vel ikke skyllet såpa tilstrekkelig utav bikini/drakt og fører til ytterligere behov for klor

Gammel 24-03-08, 09:00   #12
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Dusjer naken og bruker såpe før jeg skal ut i bassenget. De få gangene jeg er der.
Synes ikke badekar hjemme og offentlig basseng kan sammenlignes, om jeg bader hjemme på kvelden har jeg dusjet og vasket meg med såpe tidligere på dagen. Jeg er da virkelig ikke så møkkete!

Gammel 24-03-08, 09:17   #13
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Huff, der formulerte jeg meg klønete igjen

jaja.. håper dere får med litt av poenget for nå har jeg ikke tid til å rette opp i det :eksamensmodus:.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 09:19   #14
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jeg dusjer selvsagt hele kroppen uten badetøy og med såpe. Men har observert det samme som deg, og jeg må si at bading i varmtvannsbasseng er noe jeg gjør utelukkende av hensyn til ungene.

Tips. Svømmebriller i varmtvannsbasseng anbefales IKKE...

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 09:25   #15
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Dusjer naken og vasker med såpe.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 10:57   #16
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dusjer naken og bruker såpe på kroppen

Synes det er en selvfølge egentlig. Snuppa på 5 går på svømming og jeg lærer henne det samme der, selv om jeg ser at de aller fleste foreldre ikke gjør det dessverre.

Badegjester gir blaffen i å dusje

Gammel 24-03-08, 11:12   #17
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg dusjer naken og vasker meg med såpe før jeg går i bassenget. Jeg vasker ikke håret, men skyller det.

Jeg husker fra jeg var yngre disse gamle damene som var vakter i garderobene (70-tidlig 80 tallet), de passet virkelig på at vi unge vasket oss før vi gikk i bassenget, det var ikke uvanlig å bli spurt: "har du brukt såpe" før man fikk lov å gå ut i bassenget.

Gammel 24-03-08, 11:21   #18
Ke@
Aktiv

Ke@ sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Hjemme
Ke@ er litt kul
Standard

Dusjer med badetøy, og vasker med såpe under tøyet.

Gammel 24-03-08, 10:27   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av leliane, her.

Tips. Svømmebriller i varmtvannsbasseng anbefales IKKE...

Hvorfor ikke?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-08, 15:04   #20
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Hvorfor ikke?

Stol på meg. Du vil ikke vite hva som er i det vannet. (hårtjafser, gamle plaster, uidentifiserbare objekter av ymse størrelse - etter første og eneste gang, bestemte jeg meg for aldri å dukke under igjen...)

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:00.