Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Handleposer i stoff

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-08, 09:58   #1
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Handleposer i stoff

Slike handlenett er super enkelt å sy selv.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 09:59   #2
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Slike handlenett er super enkelt å sy selv.

De selger forresten de baggene i norge også.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 10:13   #3
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Ikke så lett å sy helt like selv, i samme lette gode stoff.

Og i Norge koster en 6pak, 700kr som du ser lenger oppe i tråden mens de koster 200 fra usa.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 09:39   #4
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Her og her er i hvert fall noen forslag.
Og en norsk variant, fra Grønn Hverdag.

Det sistnevnte tar neppe mer enn 10-15 minutter å lage. Og ja, jeg tar oppdrag.

Siden jeg ikke kan fordra å sy, og siden du ønsket deg ullsokker....Hva med et bytte. Et par ullsokker mot noen bæreposer?

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 14:43   #5
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg har forsatt ikke fått baggusene min

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 17:28   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Siden jeg ikke kan fordra å sy, og siden du ønsket deg ullsokker....Hva med et bytte. Et par ullsokker mot noen bæreposer?

Vi skal nok bli enige!

Gammel 15-03-08, 21:52   #7
Oschi
Nykommer

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: UK
Oschi er litt kul
Standard

Jeg bruker denne til alt mulig, fra handling til piknikk!

Oschi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-08, 23:30   #8
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Envirosax kom etter 2 dager.

Ang søpleposer; Jeg kjøper ruller av 50 på Nille nå. De koster 15,- og blir bare kullstoff og vann ved brenning. Altså helt geniale!!

Gammel 30-03-08, 20:45   #9
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Ang søpleposer; Jeg kjøper ruller av 50 på Nille nå. De koster 15,- og blir bare kullstoff og vann ved brenning. Altså helt geniale!!

Hett tips! Takk!!

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-08, 09:13   #10
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

I går så jeg de hadde baggus på en interiørbutikk her i byen, til 125,- kr pr stk. For en pris.

Gammel 16-03-08, 09:18   #11
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Vi hadde et oppslag i avisa vår for et par dager siden, et firma her ute har laget plastposer som brytes ned i løpet av et halvår. Disse skal Rema i hele Norge ta inn i løpet av de nærmeste månedene. Så da kommer det i alle fall litt "snillere" plastposer også.

Gammel 29-03-08, 19:51   #12
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har fått mine Baggus nå, og svarer til forventningene. Utfordringen er å huske å legge dem tilbake i bilen/veska etter handling.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 19:58   #13
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ina, her.

Jeg har fått mine Baggus nå, og svarer til forventningene. Utfordringen er å huske å legge dem tilbake i bilen/veska etter handling.

Utfordringen for meg er fortsatt å huske å ta de med fra bilen og inn i butikken . Det kommer seg vel. Så en veldig bra og tankevekkende bildereportasje i A-magasinet i går som tok for seg skadene plastikkposer gjør for dyr og miljø.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 17:51   #14
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg har planer om å sy meg en mengde slike jeg også og ha liggene i bilen, i vogna og i veska.

Genialt enkelt skal det jo være, så får vi se!

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 02:07   #15
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Hvordan er det med frakten, kommer den med i beregningen når de tenker på toll?
For uten frakt kommer det på 200, med frakt kommer det på over 200.

Gammel 04-04-08, 09:12   #16
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Frakten regnes ikke med

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 09:19   #17
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol

Frakten regnes ikke med

Så lenge summen er under 200. Straks du handler noe som koster mer enn 200, inkluderer de frakten og du må betale moms på hele summen.

Gammel 04-04-08, 15:06   #18
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Takker for svar.
Jeg tok sjangsen på å bestille 6 stk og prisen for de er jo under 200,. (med tollvesnets valuta sak).
Så er det vel å huske å få de med seg da etter at de forhåpentligvis kommer snart.
Når det gjelder søpleposer har jeg vel et lager for flere år framover allerede.......
(dessuten blir det jo utrolig mye mindre søppel når plast sorteres for seg selv)

Gammel 05-04-08, 02:15   #19
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Mine er sendt, så jeg venter spent. Husker ikke hvilke farger jeg bestilte, så det blir jo spennende

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-08, 22:00   #20
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Er disse sånne små du kan ha i lomma omtrnet? altså tar liten plass i veska

Jeg har sett noen sånne på veskebutikken her, syns de var geniale. Om jeg skal sy noe blir d sikkert større og mer plasskrevende i veska tenker jeg.

TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
handlenett

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:13.