Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Kan du jobbe i rot?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-08, 19:56   #41
Moria
Aktiv

Moria sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Sv: Kan du jobbe i rot?

Jeg foretrekker absolutt å ha det ryddig rundt meg og smårydder hele tiden.

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 21:48   #42
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Jeg kjenner at jeg burde vært flinkere til å smårydde, for jeg lager ofte mat på rotete kjøkken, og det er egentlig noe av det verste jeg vet. Sånn at når man begynner med maten så er ingen kjeler rene, fordi de står nederst i oppvaskkummen med vann (og gammel saus) i seg og litt ekstra oppvask oppå seg, fordi ingen har ryddet ut av oppvaskmaskinen og skitne ting har begynt å hope seg opp over alt. Av samme grunn er det egentlig ingen plass til å begynne å rydde, fordi det ikke er noe ledig plass på benken til å sette fra seg noe. Og smuler alle steder! Inkludert på gulvet, slik at man kjenner dem gjennom sokkene. Og søppelposen er full, så det er ikke plass til å kaste noe så det skal bli ryddigere.

Men når man ender med å ta ut søppelposen, sette i ny, tømme oppvaskmaskinen, fylle den med skittent servise, tørke av benkene og endelig - vaske opp kjelen nederst i kummen, så gir det jo en litt god følelse etterpå. Selv om man i mellomtiden kanskje har glemt hva man skulle lage til middag. :deler:

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 21:49   #43
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kan jobbe i det verste kaos, rot og skitt, uten å ofre det en tanke.

Og så er min mor akkurat som din mor...

Gammel 08-03-08, 21:52   #44
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Lyst til å flytte inn hos oss? Vi trenger en som deg!

Jeg kan godt besøke deg, men jeg tror jeg hadde endt opp med å kaldkvele deg hvis jeg måtte flytte inn.

Gammel 08-03-08, 21:53   #45
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, rydder kontinuerlig på pulten min, og kjøkkenet må være strøkent før jeg begynner på middagen.

Gammel 08-03-08, 22:01   #46
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Jeg kan ganske enkelt bare svare ja.

Om jeg ikke hadde kunnet det, så hadde jeg ikke fått gjort noe hverken på jobb eller hjemme.

Signerer

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 22:02   #47
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg kan jobbe i rot. På pulten på jobb er det stort sett kaos, men:

Sitat:

Bedre å ha system i rotet, enn rot i systemet!

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 22:19   #48
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Ja, jobbing i rot er jeg skikkelig god på. Avslapping i rot er derimot vanskeligere.

Det har du meg også

Gammel 08-03-08, 22:24   #49
Solblomst
Passiv

Standard

Nei, det kan jeg ikke. Jeg må ha det ryddig, og føler jeg rydder hele tiden.

Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 22:28   #50
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan fint jobbe en stund i rot, men må rydde HELT opp innimellom. På kjøkkenet må det være ryddig før jeg begynner. Jeg trenger nemlig mye plass.

Jeg kan ikke HVILE i rot, dessverre.

Gammel 08-03-08, 22:40   #51
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Ja, herlighet. Hadde jeg ikke kunnet det, hadde det blitt dårlig med både det ene og det andre her i huset.

Gammel 08-03-08, 22:44   #52
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Må ha det ryddig rundt meg når jeg jobber, enten det er på kjøkkenet eller med skolearbeid.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 22:55   #53
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg klarer hverken å jobbe eller å sitte rolig i rotete omgivelser. Når jeg lager mat så er det ryddig før jeg starter og tilnærmet ryddig mens jeg holder på. Når maten blir servert/er ferdig så er det samtidig strøkent. Huset er ryddig og jeg slapper ikke av hvis det står ting og forurenser flater som fortjener å være strøkne. Kontoret og andre arbeidsplasser på jobb er tilsvarende ryddige.

Ryddige flater, ryddig i sjelen.

Nå er jeg interessert i tips. For hvis jeg har tid til det så holder jeg det også i orden på kjøkkenet fortløpende mens jeg lager mat. Men i det den serveres så blir det ALLTID rotete. Man tar maten ut av kjelene og over på fat, tar ut av visper og sånt, bruker grytekluter, setter frem langpanna på et gryteunderla.... Og så skal jo maten VARM på bordet, og da kan man ikke begynne å vaske gryter. Så det ser rotete ut mens vi spiser, nesten uansett (unntaket er ovnsretter).

Gammel 08-03-08, 23:00   #54
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan godt rote mens jeg jobber, og har ikke noe problem med å gå fra rotet eller å la det stå, men jeg vet at jeg allikevel må rydde når jeg skal begynne å jobbe igjen. Jeg jobber og trives best når alle ting har fastplass. Da er det heller ikke noe problem å rydde underveis.

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Det kan også virke som man har alt for lite å gjøre hvis man har strøkent skrivebord, ettersom man da tydeligvis har tid til å rydde hele tiden.

På kjøkkenet gjør jeg som Nenne, rydder mens jeg holder på. Nå er jeg så heldig å ha et stort og deilig arbeidskjøkken med god avsetningsplass og godt planlagte arbeidssoner, at det fungerer greit å rydde mens jeg opbber.

Gammel 08-03-08, 23:09   #55
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nå er jeg interessert i tips. For hvis jeg har tid til det så holder jeg det også i orden på kjøkkenet fortløpende mens jeg lager mat. Men i det den serveres så blir det ALLTID rotete. Man tar maten ut av kjelene og over på fat, tar ut av visper og sånt, bruker grytekluter, setter frem langpanna på et gryteunderla.... Og så skal jo maten VARM på bordet, og da kan man ikke begynne å vaske gryter. Så det ser rotete ut mens vi spiser, nesten uansett (unntaket er ovnsretter).

Når det er jeg som lager maten så dekker mann og barn på bordet. Som regel anretter vi maten på tallerkner før servering hvis det ikke er ovnsretter (hvis det er en stor porsjon så tar jeg gjerne over i pyrexglass med lokk og pakker den inn i håndkle - da holder den varmen) og mens dette blir tatt bort til spisebordet og mann og barn har satt seg så rekker jeg helt fint å vaske gryter. (Det er jo bare schvupp-schvupp-rent med mindre det er fastbrent - da setter jeg den bare i vann.) Alle redskaper rekker jeg å skylle og sette inn i oppvaskmaskinen.

Vi har slike gryteunderlag (lange stålrister) plassert rundt omkring i kjøkkenet og på spisebordet så vi bruker aldri tid på å lete frem gryteunderlag.

Gammel 08-03-08, 23:28   #56
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Jeg kjenner at jeg burde vært flinkere til å smårydde, for jeg lager ofte mat på rotete kjøkken, og det er egentlig noe av det verste jeg vet. Sånn at når man begynner med maten så er ingen kjeler rene, fordi de står nederst i oppvaskkummen med vann (og gammel saus) i seg og litt ekstra oppvask oppå seg, fordi ingen har ryddet ut av oppvaskmaskinen og skitne ting har begynt å hope seg opp over alt. Av samme grunn er det egentlig ingen plass til å begynne å rydde, fordi det ikke er noe ledig plass på benken til å sette fra seg noe. Og smuler alle steder! Inkludert på gulvet, slik at man kjenner dem gjennom sokkene. Og søppelposen er full, så det er ikke plass til å kaste noe så det skal bli ryddigere.

Men når man ender med å ta ut søppelposen, sette i ny, tømme oppvaskmaskinen, fylle den med skittent servise, tørke av benkene og endelig - vaske opp kjelen nederst i kummen, så gir det jo en litt god følelse etterpå. Selv om man i mellomtiden kanskje har glemt hva man skulle lage til middag. :deler:

Er du meg og bor i vår hus?

Gammel 08-03-08, 23:34   #57
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg kan jobbe i rot. Men jeg prøver å rydde et minimum på kateteret hver dag før jeg går hjem.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 23:39   #58
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

På jobben foretrekker jeg at det er ryddig rundt meg og at jeg vet hvor ting befinner seg.

Hjemme er det alltid ryddig på kjøkkenet før jeg begynner med mat.
Resten av huset jobber jeg ikke i og det ser ut deretter.
Men når det er sagt så jo mer rotete det er hjemme, jo mindre får jeg ryddet.
Jeg blir helt forvirret og skjønner egentlig ikke hvor jeg skal begynne.

Så alt i alt foretrekker jeg det ryddig.
Det er bare så vanskelig å få det til :sjuske:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 07:23   #59
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sokk

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 09:44   #60
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sertifisert ekspert på å hvile i rot.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
rot, salongbord, sjuske

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:35.