Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Kan du jobbe i rot?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-08, 22:48   #1
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan du jobbe i rot?

Jeg kjenner at jeg burde vært flinkere til å smårydde, for jeg lager ofte mat på rotete kjøkken, og det er egentlig noe av det verste jeg vet. Sånn at når man begynner med maten så er ingen kjeler rene, fordi de står nederst i oppvaskkummen med vann (og gammel saus) i seg og litt ekstra oppvask oppå seg, fordi ingen har ryddet ut av oppvaskmaskinen og skitne ting har begynt å hope seg opp over alt. Av samme grunn er det egentlig ingen plass til å begynne å rydde, fordi det ikke er noe ledig plass på benken til å sette fra seg noe. Og smuler alle steder! Inkludert på gulvet, slik at man kjenner dem gjennom sokkene. Og søppelposen er full, så det er ikke plass til å kaste noe så det skal bli ryddigere.

Men når man ender med å ta ut søppelposen, sette i ny, tømme oppvaskmaskinen, fylle den med skittent servise, tørke av benkene og endelig - vaske opp kjelen nederst i kummen, så gir det jo en litt god følelse etterpå. Selv om man i mellomtiden kanskje har glemt hva man skulle lage til middag. :deler:

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 00:28   #2
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Jeg kjenner at jeg burde vært flinkere til å smårydde, for jeg lager ofte mat på rotete kjøkken, og det er egentlig noe av det verste jeg vet. Sånn at når man begynner med maten så er ingen kjeler rene, fordi de står nederst i oppvaskkummen med vann (og gammel saus) i seg og litt ekstra oppvask oppå seg, fordi ingen har ryddet ut av oppvaskmaskinen og skitne ting har begynt å hope seg opp over alt. Av samme grunn er det egentlig ingen plass til å begynne å rydde, fordi det ikke er noe ledig plass på benken til å sette fra seg noe. Og smuler alle steder! Inkludert på gulvet, slik at man kjenner dem gjennom sokkene. Og søppelposen er full, så det er ikke plass til å kaste noe så det skal bli ryddigere.

Men når man ender med å ta ut søppelposen, sette i ny, tømme oppvaskmaskinen, fylle den med skittent servise, tørke av benkene og endelig - vaske opp kjelen nederst i kummen, så gir det jo en litt god følelse etterpå. Selv om man i mellomtiden kanskje har glemt hva man skulle lage til middag. :deler:

Er du meg og bor i vår hus?

Gammel 09-03-08, 00:34   #3
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg kan jobbe i rot. Men jeg prøver å rydde et minimum på kateteret hver dag før jeg går hjem.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 00:39   #4
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

På jobben foretrekker jeg at det er ryddig rundt meg og at jeg vet hvor ting befinner seg.

Hjemme er det alltid ryddig på kjøkkenet før jeg begynner med mat.
Resten av huset jobber jeg ikke i og det ser ut deretter.
Men når det er sagt så jo mer rotete det er hjemme, jo mindre får jeg ryddet.
Jeg blir helt forvirret og skjønner egentlig ikke hvor jeg skal begynne.

Så alt i alt foretrekker jeg det ryddig.
Det er bare så vanskelig å få det til :sjuske:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 08:23   #5
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sokk

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 22:49   #6
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kan jobbe i det verste kaos, rot og skitt, uten å ofre det en tanke.

Og så er min mor akkurat som din mor...

Gammel 08-03-08, 22:53   #7
cora
både her og der

cora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, rydder kontinuerlig på pulten min, og kjøkkenet må være strøkent før jeg begynner på middagen.

Gammel 08-03-08, 23:02   #8
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg kan jobbe i rot. På pulten på jobb er det stort sett kaos, men:

Sitat:

Bedre å ha system i rotet, enn rot i systemet!

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 23:28   #9
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan fint jobbe en stund i rot, men må rydde HELT opp innimellom. På kjøkkenet må det være ryddig før jeg begynner. Jeg trenger nemlig mye plass.

Jeg kan ikke HVILE i rot, dessverre.

Gammel 08-03-08, 23:40   #10
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Ja, herlighet. Hadde jeg ikke kunnet det, hadde det blitt dårlig med både det ene og det andre her i huset.

Gammel 09-03-08, 00:00   #11
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan godt rote mens jeg jobber, og har ikke noe problem med å gå fra rotet eller å la det stå, men jeg vet at jeg allikevel må rydde når jeg skal begynne å jobbe igjen. Jeg jobber og trives best når alle ting har fastplass. Da er det heller ikke noe problem å rydde underveis.

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Det kan også virke som man har alt for lite å gjøre hvis man har strøkent skrivebord, ettersom man da tydeligvis har tid til å rydde hele tiden.

På kjøkkenet gjør jeg som Nenne, rydder mens jeg holder på. Nå er jeg så heldig å ha et stort og deilig arbeidskjøkken med god avsetningsplass og godt planlagte arbeidssoner, at det fungerer greit å rydde mens jeg opbber.

Gammel 08-03-08, 23:44   #12
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Må ha det ryddig rundt meg når jeg jobber, enten det er på kjøkkenet eller med skolearbeid.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 10:44   #13
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sertifisert ekspert på å hvile i rot.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 19:30   #14
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg kan godt besøke deg, men jeg tror jeg hadde endt opp med å kaldkvele deg hvis jeg måtte flytte inn.

He,he - det tror jeg også!

Gammel 09-03-08, 21:29   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg er sertifisert ekspert på å hvile i rot.

(Jeg burde vel egentlig dokumentere påstanden min ved å legge ut bilde av hvordan det ser ut i stuen vår akkurat nå, mens jeg sitter glad og fornøyd i sofaen med laptopen på fanget og et lite rødvinsglass klemt inn helt på kanten av det overfylte salongbordet. )

Gammel 09-03-08, 21:57   #16
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mitt salongbord akkurat nå: to kaffekopper, et halvt glass vann, lader til IPOD, aviser fra den siste uken ( ikke pent lagt sammen), tre bøker av Jo Nesbø, en Albert Åberg bok, et lite, rødt plastegg, 4 Duplo, 3 kubbelys fra IKEA, og jammen tror jeg ikke jeg skimter litt av den hvite duken jeg la på da jeg ryddet sist ( til jul?) i en krøll under alt dette.
Ettersom jeg sitter her fint avslappet med lap-topen, ( den som fant den opp hadde kanskje et lignende bord som meg)ser det ut til atjeg har et ganske avslappet forhold til rot. Men: Jeg liker å ha det ryddig, og koser meg fælt den halvtimen det varer...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 22:07   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har stått på To Do-listen min i sikkert et par måneder at jeg må rydde kontoret. Har ikke gjort det ennå, men man har da jobbet for det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 22:12   #18
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Hjemme kan jeg godt jobbe i rot. På jobb er jeg avhengig av et strukturert skrivebord. Det er som regel ryddig.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 22:17   #19
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vårt salongbord akkurat nå. (Jeg lager det som link slik at lettskremte ryddefanatikere kan velge å la være å se på det hvis de ikke vil.)

Sist redigert av Skilpadda : 25-03-13 kl 11:13.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 22:25   #20
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vårt salongbord akkurat nå. (Jeg lager det som link slik at lettskremte ryddefanatikere kan velge å la være å se på det hvis de ikke vil.)

Jeg som trodde vårt stuebord var rotete Så tusen takk Skilpadda. Nå ble jeg lettet over at vi ikke er så ille hjemme hos oss som jeg avogtil føler. Ellers så klarer jeg helt fint å jobbe i rot. Akkurat som Nolo Men jeg må innrømme at jeg er begynt å bli mer "irritert" over rot nå, enn jeg var tidligere. Men jeg har langt fra støv på hjernen.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
rot, salongbord, sjuske

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.