Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff ... hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-08, 17:55   #1
Store-ulv
Superduperaktiv

Medlem siden: Jan 2008
Store-ulv er litt kulStore-ulv er litt kul
Standard

Sv: Spinoff...hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?

Fy søren så mange ubetenksomme folk det er der ute!

Jeg har aldri vært veldig stor, men lettere overvektig har jeg vært de siste årene. Har fått mange stygge kommentarer. "Er du gravid? "er jo en klassiker som har ødelagt mang en fin stund. Jeg fatter ikke at folk spør om sånt!

Jeg blir egentlig litt overrasket over hvor mye folk legger merke til når det gjelder andres kropp, ja noen ganger er det faktisk andre som har fått meg til å se at jeg har lagt på meg noen kilo. Feks ved å spørre om jeg er gravid.

Jeg synes også det er leit når folk-særlig eldre, kvinnlige familiemedlemmer- uoppfordret forteller meg om en eller annen genial slankekur de har lest om. Hint, hint liksom.

Store-ulv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 11:32   #2
Tusta
Aktiv

Tusta sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tusta er litt kul
Standard

Sv: Spinoff...hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?

DA jeg var så dum å spørre x'n om hvorfor han valgte ***** foran meg så var svaret: "hun er mye slankere enn deg"
Dette var 1,5mnd etter fødselen.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 11:41   #3
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Det er noen kommentarer jeg husker bedre enn andre.

Etter jeg fikk nr 1 raste jeg ned i vekt og fikk høre fra flere hvor stygg jeg var. Min onkel så det så fint: Fy så stygg du er, nå må du se å spise litt.

Min eks sa det også så fint: Å pule deg er som å pule en pose med skiftenøkler.

Gammel 08-03-08, 11:45   #4
cora
både her og der

cora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Det er noen kommentarer jeg husker bedre enn andre.

Etter jeg fikk nr 1 raste jeg ned i vekt og fikk høre fra flere hvor stygg jeg var. Min onkel så det så fint: Fy så stygg du er, nå må du se å spise litt.

Huff, for noen slemme kommentarer. Det er helt hårreisende.

Gammel 08-03-08, 15:16   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg liker ikke overdreven bruk av smileyer, men her passer det med både
og

Det er virkelig det verste jeg har hørt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 15:29   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg husker en kommentar på veien hjem fra barneskolen, det kom forresten fra fetteren min; "Blæ, du ser ut som et u-landsbarn!"
Senere husker jeg en venninne på videregående som sa rett før vi skulle på fest og pyntet oss; "Æsj, det er så ekkelt å se på de tynne lårene dine, du må legge på deg!" Fra ei som konstant gikk på diett.
En bartender i syden kommenterte også til extypen min at han syntes jeg var altfor mager, og at jeg virkelig burde legge på meg. Når jeg ser bikinibilder fra den turen nå, så ser jeg jo bare flott ut.

Men, men, jeg har fått mange komplimenter i løpet av mitt liv også, så det får vel veie opp for alle disse som måtte kommentere hvor tynn jeg var før.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 15:37   #7
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sitter bare og måper jeg, utrolig hva folk får seg til å si.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 12:10   #8
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Jeg har fått noen uheldige kommentarer på utsende mitt jeg også. Bla sa sjefen min en gang at hun kunne ikke se meg fordi lyktestolpen sto i veien

Men til deg som fikk en kommentar fra et barn som lurte på om du hadde spist for mye, hvorfor går du med en gang ut fra at det er dårlige holdninger i forholdt til overvekt hjemme hos henne?

Gammel 08-03-08, 16:45   #9
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sina, her.

Jeg har fått noen uheldige kommentarer på utsende mitt jeg også. Bla sa sjefen min en gang at hun kunne ikke se meg fordi lyktestolpen sto i veien

Men til deg som fikk en kommentar fra et barn som lurte på om du hadde spist for mye, hvorfor går du med en gang ut fra at det er dårlige holdninger i forholdt til overvekt hjemme hos henne?

Er det meg du tenker på? Jeg går overhode ikke ut fra at det er dårlige holdninger til overvekt hjemme hos henne. Jeg mente at foreldrene syntes det far flaut at ungen deres kom med den komentaren. De var redd jeg ville ta meg nær av det.

Av små barn og fulle folk hører en sannhenten er det noe som heter, det er ikke alltid så greit å være forelder til disse oraklene av sannhet.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 17:40   #10
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Er det meg du tenker på? Jeg går overhode ikke ut fra at det er dårlige holdninger til overvekt hjemme hos henne. Jeg mente at foreldrene syntes det far flaut at ungen deres kom med den komentaren. De var redd jeg ville ta meg nær av det.

Av små barn og fulle folk hører en sannhenten er det noe som heter, det er ikke alltid så greit å være forelder til disse oraklene av sannhet.

Det var Mailmor sin kommentar jeg tenkte på og ikke din. Jeg har også en datter som kan lire av seg både det ene og det andre og det er ikke alltid like hyggelig

Gammel 04-04-08, 16:30   #11
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff ... hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?

Jeg har alltid vært slank, veide 50 kg til 1.63-høyde til jeg var mange og 20.
Veide deretter rundt 60 kg etter graviditet, men fortsatt slank. Fikk stoffskiftesykdom som et par og trettiåring og la på meg masse, sikkert nærmere 20 kg på det verste. Hadde aldri tenkt hvilke subtile kommentarer man kan få, særlig fra de som ikke kjente meg før jeg la på meg (les:kolleger)
F.eks: underforstått at jeg ikke var populær da jeg var yngre (ha, ha) når vi snakker om ungdomstida.
Ja, du tar deg et kakestykke til, ja!
Drev DU med idrett?

Jeg gikk etterhvert ned 15 kg, men svært få kommenterte DET. Nå har jeg igjen 5 kg for mye etter siste graviditet, men stresser ikke med det.
Glad jeg slapp å høre sånne kommentarer da jeg var ung og sårbar!

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 00:05   #12
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sina, her.

Jeg skjønner godt at du stusset over denne setningen jeg skrev tidligere:

Opprinnelig lagt inn av Maimor

Ellers så er det jo noen barn i barnehagen som tydeligvis har fått fin info om overvekt hjemme da! "Har du spist mye mat siden du er så tjukk?" "Har du fortsatt baby i magen?" osv. Men det prøver jeg å unngå å la gå inn på meg, de er jo tross alt barn...

Uttalelsen min er dessverre svært farget av at jeg kjenner disse barnas mor og VET veldig godt hvordan hennes forhold til vekt og overvekt er. Jeg mener ikke at barn generelt får dårlige holdninger hjemmefra selv om jeg ser at det er det jeg har skrevet direkte. Beklager! Skal utdype litt mer videre her:

Samme kvinne er undervektig, sier det selv også, og sier også at hun ikke synes det selv og gjerne skulle vært tynnere. Spiser sjelden middag og i en kommentar til hvorfor ikke så var svaret at det var jo der man fikk i seg mest fett. Lager sjelden middag til barna (er singel), for det er jo unødvendig, de spiser varmmat i barnehagen. Jeg mener ikke at middag er livsviktig altså, men det er holdningene jeg reagerer på.

Min mann kan i påvirket tilstand komme med barnslige og slemme kommentarer til noen og enhver (heldigvis drikker han sjelden). Han kommenterte da hvor lenge hun ville bli borte om hun passerte en lyktestolpe o.l. Disse kommentarene han kom med tok denne kvinnen tydeligvis som et kompliment (heldig for henne), for en felles venninne gjenfortalte hva hun hadde sagt dagen etter..."ikke rart mannen til Maimor sikler på meg heller da, så diger som hun er!" Jeg var jo også tilstede kvelden før og jeg tror jeg hadde merket det om han hadde siklet på henne gitt.

Så disse episodene, blant mange fler, er årsaken til at jeg uttalte meg som jeg gjorde og jeg beklager at det virket som om jeg mente at barn generelt fikk dårlige holdninger hjemmefra. Barna hennes kommenterer virkelig nærmest alle som er litt tykkere enn mamman deres, det er ikke bare jeg som har fått høre det.

Gammel 09-03-08, 00:29   #13
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff ... hva er den verste kommentaren du har fått i forhold til egen vekt?

Helt merkelig hva folk får seg til å si. Jeg vet ikke om det er noen spesielle kommentarer som har såret meg, det er mer det generelle maset fra flere familiemedlemmer som sakte med sikkert har brutt meg ned til et punkt der jeg nekter å slanke meg selv om jeg kunne trengt det.

Den morsomste kommentaren var fra bestemor da jeg hadde på et vidt grønt skjørt: Nå ser du ut som ei øy!
Onkelen min kom (i fylla selvsagt) med lange utgreiinger om hvordan han og jeg skulle slanke oss sammen på en diett av gulrøtter og vodka

Gammel 08-03-08, 15:38   #14
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Du har det godt, ja. " Sagt av mormor, mens hun kløp meg i sideflesket.

"Jeg var sikker på du var med små, jeg. " Mormor igjen, mens jeg skjenket meg et glass vin.

"Nå var du fin. Har du tatt av?" Svigermor da jeg hadde trent som et helvete og gått ned til str. 36/38 og tatt av nær 20 kilo.

"Nå må du ikke gå ned mer, da blir du bare stygg" Svigermor, litt senere samme dag.

"Du får passe på, så du ikke blir like tykk som din mor." Mormor ved flere anledninger.

Jada. Flott det.

Gammel 08-03-08, 15:51   #15
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Blir helt skjokkert jeg! Hva folk kan få seg til å si? Er de så fornøyde med seg selv at de tror de bare kan slenge ut hva de vil til andre som kanskje sliter litt den ene eller andre veien?? Makan!!

Har ikke fått så mange kommentarer som har såret meg. Men nå er vel jeg stort sett relativt gjennomsnittlig.

Bortsett fra nå. Nå får jeg kommentarer på at jeg er FOR tynn. Men jeg har hatt en lang sykdomsperiode. Og går på medisiner som gjør matlysten dårligere. Jeg bare svelger det i meg, og orker ikke fortelle til alle og enhver hvrfor jeg er som jeg er akkurat for øyeblikket.

Fikk endel kommentarer da jeg var gravid da.. På at jeg var DIGER. Og det var jeg jo og. Klart det var sårende der og da. Sikkert fordi hele situasjonen med hormoner og alt gjør det litt sårt. Hadde nok vært værre å takle det om jeg ikke ble "meg selv" igjen relativt fort.

Gammel 08-03-08, 16:29   #16
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir litt småstresset av folk som skal overøse meg med komplimenter hvis jeg har gått ned i vekt, da det gjerne skinner igjennom hva de syntes om meg FØR jeg gikk ned i vekt.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 16:49   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid vært "godt i hold", men har liksom ikke brydd meg noe nevneverdig om det - men kommentarer har jeg jo fått da...

Onkelen min mente (i mange år - fra jeg var ca 13) at jeg burde begynne å kjøre bob - for vekta mi måtte jo passe godt. (han sa det på tull og med et snev av glimt i øyet, men jeg likte det ikke likevel)

Ei jeg kjenner (av typen veldig spinkel) spurte meg en gang: Hvordan føles det å være tykk - (jeg brukte da str 40, og definerte meg ikke som tykk i det heletatt)...Jeg spurte tilbake: Hvordan føles det å være dum...så jeg var kanskje ikke helt på nett jeg heller da

Gammel 08-03-08, 16:56   #18
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Ei jeg kjenner (av typen veldig spinkel) spurte meg en gang: Hvordan føles det å være tykk - (jeg brukte da str 40, og definerte meg ikke som tykk i det heletatt)...Jeg spurte tilbake: Hvordan føles det å være dum...så jeg var kanskje ikke helt på nett jeg heller da

den var velfortjent. Det er sånne kommentarer man kommer på etterpå så jeg syns det er utrolig bra at du kom på den da du sto midt oppi det.

Gammel 08-03-08, 16:57   #19
Lykkex3
Superaktiv

Lykkex3 sin avatar

Hvor: Oslo
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

På bryllupsdagen vår, står utenfor kirken for å ta imot gratulasjoner og så kommer min daværende venninne og sier: jammen skal jeg si du er tynn. Neste skritt skjelett, så jeg håper du fråtser i middagen

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-08, 18:25   #20
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått standard-frasene om skjelett-utseende i ungdommen og en GOD del om flate pupper. En hevdet at han ikke så forskjell på foran og bak på meg.

Ellers har jeg fått mest på hele meg "er du klar over hvor stygg du er?" "du er ikke akkurat noe fruktfat" og sånne ting.

Emneord
overvekt, undervekt

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:21.