Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg vil inn på medlemssalongen ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-08, 20:36   #41
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil inn på medlemssalongen ...

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men: Det kan virke som om det faktisk er litt forslkjell på folk. Witt, som skrev hovedinnlegget, vet jeg lite om, og jeg kan ikke uttale meg om hva hun/han evt har bedrevet her inne, men jeg stiller meg undrende til at dere to har vært medlemer like lenge ( des.06) Witt har èn prikk og du har 5? 6? ( Har ikke profilen din foran meg...) Jeg går jo ut fra at Witt er ganske ivrig her inne siden hun så gjerne vil inn på medl. salongen. Skilpadda har vært medlem to mnd lenge og har også betydelig flere prikker. Er ikke medlem i så mange andre fora (bare facebook) og har som sagt aldri vært borti prikking, men er det ikkje muligheter for at noen ( kanskje pga lignende innlegg som HI skrev her) sliter vel tungt med å skaffe seg prikker...1 år og èn prikk virker da stusselig.

Hvis du titter på innleggstallene, så ser du at for eksempel Skilpadda har postet over 10 000 innlegg i løpet av den tiden hun har vært medlem (sept 2006), mens hovedinnlegger har postet 100. Selvsagt har Skilpadda fått flere tilbakemeldinger enn HI, og ergo "bedre rykte"/høyere ryktepoengsum. Det skulle da også bare mangle.

Jeg tror de færreste bryr seg om eller legger merke til hvor lenge noen har vært medlem. Det er hva man har bidratt med som teller. Det er mange eksempler på at nye brukere har kommet inn på forumet og umiddelbart tatt det med storm, fordi de skriver masse gode innlegg som blir lagt merke til. Disse krabber også kjapt opp på "rykteskalaen".

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 20:37   #42
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil inn på medlemssalongen....

Skilpadda har vært medlem to mnd lenge og har også betydelig flere prikker.

Og over hundre ganger så mange innlegg, ikke minst.

Gammel 03-03-08, 20:39   #43
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pffft. Skilpaddas innlegg er jo bare sånne "signerer" "det synes jeg også" og sånt noe. Hun er på ryktetoppen bare fordi hun er modde.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 20:41   #44
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil inn på medlemssalongen....

Men: Det kan virke som om det faktisk er litt forslkjell på folk. Witt, som skrev hovedinnlegget, vet jeg lite om, og jeg kan ikke uttale meg om hva hun/han evt har bedrevet her inne, men jeg stiller meg undrende til at dere to har vært medlemer like lenge ( des.06) Witt har èn prikk og du har 5? 6? ( Har ikke profilen din foran meg...) Jeg går jo ut fra at Witt er ganske ivrig her inne siden hun så gjerne vil inn på medl. salongen. Skilpadda har vært medlem to mnd lenge og har også betydelig flere prikker. Er ikke medlem i så mange andre fora (bare facebook) og har som sagt aldri vært borti prikking, men er det ikkje muligheter for at noen ( kanskje pga lignende innlegg som HI skrev her) sliter vel tungt med å skaffe seg prikker...1 år og èn prikk virker da stusselig.
Rine
( jada, vet jeg kverulerer nå, men må jo slå i hjel tiden mellom leggetid og Farmen)

Om du ser på profilen til Wit og min profil så ser du at hun har skrevet 0,21 meldinger daglig i snitt. Det vil si en melding per femte dag. I virkligheten er det jo mindre frem til denne intensiven.

Samenligner du med min så ser du at jeg har noe over 6 meldinger per dag, det vil si over 30 meldinger på de samme fem dagene. Når du tar i betraktning at jeg ikke var særlig aktiv i min første tid her inne jeg heller. Har det vært langt høyere aktivitet fra meg det siste halvåret enn det.

Skilpadda har jo i snitt nesten 22 meldinger om dagen, igjenn bruker du en 5 dagersperiode 110 meldingr. Det vil si hun skriver like mange meldinger på 5 dager som Wit har gjort på over ett år.

Når du har høyere aktivitet er sansynligheten større for at noen er enig i noe du skriver, fniser av noe e.l.

Til slutt er det spørsmål om at "what goes around comes around". Det er ofte de som prikker selv som får prikker. Spesielt fordi vi ofte bruker prikkesystemet til private beskjeder.

Jeg er jo ganske så beskjeden i prikkestyrke her inne, men så er jeg jo hverken den med lengst fartstid eller med høyest aktivitet.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 20:42   #45
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Pffft. Skilpaddas innlegg er jo bare sånne "signerer" "det synes jeg også" og sånt noe. Hun er på ryktetoppen bare fordi hun er modde.

Men det står jo respekt av å skrive nesten 12 000 sånne innlegg da .

Gammel 03-03-08, 20:43   #46
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Det blir jo enklere etter hvert som man får laget seg noen makroer da, så man slipper å manuellskrive det samme om og om igjen.

Gammel 03-03-08, 20:44   #47
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er ganske utrolig at noen gidder. Jeg hadde ikke holdt ut en uke en gang.

Gammel 03-03-08, 20:45   #48
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det blir jo enklere etter hvert som man får laget seg noen makroer da, så man slipper å manuellskrive det samme om og om igjen.

Så det er det som er hemmeligheten. Tenke jeg det ikke.

Gammel 03-03-08, 20:49   #49
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trodde bare du var veldig flink i data og hadde programert et eller annet spam-program som stod og gikk jeg.

Gammel 03-03-08, 20:54   #50
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Trodde bare du var veldig flink i data og hadde programert et eller annet spam-program som stod og gikk jeg.

Det er egentlig litt sånn det er. Programmet plukker litt ord og uttrykk her og der fra tilfeldige nettsider og genererer setninger ut fra dem (og retter naturligvis i samme slengen opp de fleste språkfeilene), og analyserer de andre innleggene i tråden for å velge ut avsnitt som kanskje vil passe inn i sammenhengen, og så er det en liten randomgenerator som sørger for at ingen av innleggene blir helt like, og så er det å tilpasse smileybruken slik at den passer godt med det antatte innholdet i innlegget, men ikke for godt, slik at de blir overflødige. Det er faktisk ganske mye jobb å vedlikeholde det, og jeg har mange ganger tenkt at det antagelig ville vært enklere å skrive innleggene selv. Men når jeg nå først har lagt så mye jobb i programmet, synes jeg jo jeg må bruke det såpass at jeg får litt igjen for det også!

Gammel 03-03-08, 20:56   #51
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Gammel 03-03-08, 20:59   #52
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det er egentlig litt sånn det er. Programmet plukker litt ord og uttrykk her og der fra tilfeldige nettsider og genererer setninger ut fra dem (og retter naturligvis i samme slengen opp de fleste språkfeilene), og analyserer de andre innleggene i tråden for å velge ut avsnitt som kanskje vil passe inn i sammenhengen, og så er det en liten randomgenerator som sørger for at ingen av innleggene blir helt like, og så er det å tilpasse smileybruken slik at den passer godt med det antatte innholdet i innlegget, men ikke for godt, slik at de blir overflødige. Det er faktisk ganske mye jobb å vedlikeholde det, og jeg har mange ganger tenkt at det antagelig ville vært enklere å skrive innleggene selv. Men når jeg nå først har lagt så mye jobb i programmet, synes jeg jo jeg må bruke det såpass at jeg får litt igjen for det også!

Et godt eksempel på et innlegg som fortjener en grønn prikk. Men jeg får ikke lov å prikke skilpadda....

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 21:01   #53
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det måtte jo være en naturlig, passe geekete forklaring.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 21:01   #54
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Et godt eksempel på et innlegg som fortjener en grønn prikk. Men jeg får ikke lov å prikke skilpadda....

Men det fikk jeg!

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 21:02   #55
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 21:03   #56
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg har fått arve betaversjonen av Skilpaddas generator. Den er litt treigere og ikke fullt så gjennomtenkt.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 21:03   #57
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oj, se programmet har utviklet intelligens! For det er vel aldri Skilpadda selv som skrev dette?

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 21:03   #58
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og vips! fikk Skilpadda 10 grønne til.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 21:05   #59
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Og vips! fikk Skilpadda 10 grønne til.

Snikete padde, altså!

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 21:06   #60
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette ble litt for avansert, tror jeg melder meg ut av "prikkediskusjonen" for denne gang

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
emneordsklassiker, innleggsgenerator, klassiker, makroer, ortografiinjurier, prikker, robopadd, sure edderkopper, tråddigregering

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:33.