|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
| Se resultatene: Hva foretrekker du? | |||
| Jeg liker å låne, gratis er bra |
|
17 | 10,56% |
| Jeg foretrekker å kjøpe, har et eieforhold til bøker |
|
74 | 45,96% |
| Jeg kjøper på salg, låner ellers |
|
23 | 14,29% |
| Jeg både låner og kjøper omtrent like mye |
|
46 | 28,57% |
| Jeg leser ikke bøker og går glipp av noe her i verden |
|
1 | 0,62% |
| Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Passiv
|
Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg må eie bøkene. Kan ikke tenke meg å låne, for tenk om jeg skulle få lyst til å lese boken en gang til, og så er den ikke i bokhylla! *krise* |
|
|
|
#42 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Nov 2006
![]() |
Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg kjøper nok mer enn jeg låner, men stort sett får jeg alt jeg trenger av bøker da min mor jobber i et av landets største forlag.
|
|
|
#43 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg foretrekker å kjøpe, har et eieforhold til bøker
|
|
|
#44 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg liker også å eie bøkene, men på 43kvm må jeg være litt restriktiv! |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bibliotek vs. bokhandelTror nok jeg låner omtrent like mange bøker som jeg kjøper. Jeg leser mye. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg kjøper bare, låner av og til av venner/familie, men aldri på biblioteket da det ikke passer for meg å dra dit i åpningstiden. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
*_*
|
|
|
|
|
#49 |
|
Borte
|
Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg foretrekker å kjøpe, men det hender at jeg låner også. I perioder er vi biblioteket en lørdag i måneden, og da låner vi alltid barnebøker og av og til låner jeg til meg selv også hvis det er noe jeg har lyst til å lese. Men kjøper absolutt MYE mer enn jeg låner.
|
|
|
#50 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg liker å kjøpe bøkene. Mest fordi jeg er håpløs på å huske å levere lånte bøker tilbake igjen.....
|
|
|
#51 |
|
..nettavhengig studinne..
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Elvebyen
![]() |
Sv: Bibliotek vs. bokhandelI'm a buyer! |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg bruker kun biblioteket. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg kjøper bøker. Litt fordi jeg liker å ha dem, og litt fordi jeg synes det er litt stress å komme meg på biblioteket.
|
|
|
|
#54 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
#55 |
|
Quiet, please
|
Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg foretrekker å kjøpe bøker, av flere årsaker. For det første liker jeg å ha boka i hylla, slik at jeg husker at jeg har lest den, kan anbefale den og låne den bort til venner. Har ikke lånt en bok på biblioteket på sikkert 10 år. Nå har jeg vært så heldig å jobbe i bokhandel i 7 år, da. Jeg tror uansett jeg ville kjøpt de fleste bøkene jeg leste. Jeg er ufattelig glemsk og treg til å levere tilbake sånt.
|
|
|
#56 |
|
Glad
|
Sv: Bibliotek vs. bokhandelForetrakk bibliotek da jeg var ung og pengelens. Gikk over til bokklubber da jeg oppdaget at det var enkleste vei til gratis/billige bøker. Nå kjøper jeg litt på nett, litt i bokhandelen, men er sjelden på biblioteket. Det er nok litt fordi jeg sjelden klarer å fullføre en bok innen lånefristen.
|
|
|
#57 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nord-Norge
![]() |
Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg kjøper helst bøker, liker å ha dem i bokhylla. Avtaler også litt med mamma om lån, siden vi er med i 2 forskjellige bokklubber.
|
|
|
|
#58 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg er utrolig glad i bøker og liker å eie dem, så kjøper mest og låner innimellom.
|
|
|
#59 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Hjemme
![]() |
Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg foretrekker å kjøpe, har et eieforhold til bøker, -Men det blir stort sett barnebøker.
|
|
|
#60 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bibliotek vs. bokhandelJeg kjøper mye bøker på salg (spesielt fra bokklubben) og låner også en del.
|
![]() |
|
|