|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Jeg synes dette varierer fra år til år med barnegruppa. Noen år blir alle levert tidlig og andre år er det mer spredning.
|
|
|
#42 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Det er nok ikke et vestkantfenomen, for i vår østkantbarnehage er det helt likt.
|
|
|
|
#43 |
|
er her
|
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Tja det varierer veldig, vanligvis er han i barnehagen rett etter åpningstid kl 0730 og blir hentet litt over halv fire. Dette er når mannen er på jobb her. Når han er ute og reiser og jeg tar meg av gutten, blir det levering mellom 8 og 9 en gang og henting i fire tiden. Der er som regel alltid noen barn fra litt etter åpningstid, innbiller meg at det er ganske "faste kunder", der arbeidstiden til (minst) en av foreldrene styrer barnehagetiden til barnet.
|
|
|
|
#44 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?
Men da åpner den jo strengt tatt ikke før 8.00 da? Vi låser opp barnehagen vår klokka 7.15 og foreldre og barn kan komme inn, men vi begynner ikke på jobb før 7.30, så foreldrene må vente til da med å gå. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Barnehagen jeg jobber i har åpningstid 7.15-16.30. Jeg bor i ei lita bygd. Ofte står det noen og venter på park.plassen når jeg begynner på jobb 7.15. Ungene kommer jevnt og trutt fram til kl 10.00. De siste blir alltid henta rett før 16.30.
|
|
|
|
#46 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Hos oss åpner barnehagen allerede 6.45, vi pleier å levere ca 7.50. Det er veldig mange som leverer barna i tidsrommet 7.30-8, vi bor i et område der mange kjører eller tar tog til jobb, og 8-toget er stappfullt med foreldre som har levert barn i barnehagen eller SFO/skolen. Mange av barna spiser frokost i barnehagen, da må de leveres innen 8.
|
|
|
#47 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Jentene mine går i forskjellig barnehage. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Barnehagen vår er åpen fra 0645. Vi leverer stort sett mellom 0730 og 0800. Da er det alltid mange barn der.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Hos oss åpner barnehagen 7.30, når jeg har dagvakt står jeg på trappa når de låser opp døra. Heldigvis bare en dag i uka. Da er vi stort sett de første som kommer. Det er vel ca 10 unger som har med frokosten dit. Innen kl 8.30 er de aller fleste på plass men det er store variasjoner.
|
|
|
#50 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Jeg slutter ikke å fascineres over åpningstidene på barnehagene i Oslo. Hvordan rekker folk jobb? Begynner alle på jobb klokken 08:00 eller senere? Vi har åpent fra 06:45 til 16:45, og vi har barn hele tiden. Jeg har et foreldrepar som venter på parkeringsplassen klokken 06:30 hver morgen. Her begynner Mannen på jobb klokken 07:00, og selv jobber jeg jo vakt-ordning i barnehagen. Men jeg ser at vår barnehage er veldig populær blandt sykehusansatte, som skal være ferdig skiftet og klar på jobb klokken 07:30. Eller håndtverkere som gjerne begynner klokken 07:00
|
|
|
#51 |
|
Javel
|
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Her har barnehagen åpent fra 07.30 til 16.30. Jeg leverer stort sett rundt kl 08.15 og da er det bra med unger på alle avdelinger. Jeg henter rundt 16 og da er vi også sjelden de siste.
|
|
|
|
#52 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Leverer halv ni de dagene jeg skal på skole og halv ti de dagene jeg har studiedag. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Jøss, dette overrasker meg. Skal ikke folk på jobb og må levere før jobb da? :hm: Har ingen erfaring selv, men dette synes jeg var rart.
|
|
|
#54 |
|
I mål
|
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Vi leverer mellom halv åtte og åtte, og da er det det alt fra ingen til 4 barn på plass. De andre dukker opp sånn etterhvert, de siste sikkert rundt halv ti. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Egenial
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Vi leverer rundt 7.30 og da er de en sjelden gang først. Som regel har de godt med unger rundt frokostbordet klokka 8.00. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Jeg leverer 8.10 og da har nok rundt halvparten kommet. (Småbarnsavdeling med 12barn, flest 1 og 2-åringer) Henter klokka 16 og da er jeg blant de første som henter.
|
|
|
|
#58 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Det er kanskje mange i permisjon med babyer som leverer så sent?
|
|
|
#59 |
|
Fraværende...til tider.
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?I en periode nå fremover har jeg avtalt med arb.giver om at jeg kan drøye med å komme på jobb til kl 10. Det gjør at vi kan spise frokost sammen hele familien og ikke stresse med å komme oss avgårde om morgene. Jeg leverer de i bhg. ca 8.30 - 8-45.
|
|
|
#60 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?Siden man får frokost i barnehagen mellom 8 og 9, så er det som regel godt oppmøte i denne perioden. Gjerne litt før 8 også. Med en del pendlerforeldre, så må vel mange barn leveres tidlig her, antar jeg. |
|
|
|
![]() |
|
|