Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-08, 22:31   #41
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Godt oppmøte i barnehagen ved åpningstid?

Jeg synes dette varierer fra år til år med barnegruppa. Noen år blir alle levert tidlig og andre år er det mer spredning.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 22:35   #42
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er nok ikke et vestkantfenomen, for i vår østkantbarnehage er det helt likt.

Jeg leverer rundt kl 9 nå som jeg er i permisjon, og da er det nesten helt tomt på småbarnsavdelingen, men en del barn på den store avdelingen. Barnehagen åpner 07.45, og jeg vet at det er noen som leveres da også, men det er de samme hver dag. Når jeg ikke er i permisjon så er det mannen som leverer og han er så treig om morgenen at hun ikke leveres så veldig mye tidligere enn 9 da heller.

Det snakkes så mye om de stakkars barna som har så voldtsomt lange dager i barnehagen. De finnes i hvert fall ikke i barnehagen til snuppa.

Gammel 25-02-08, 22:38   #43
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Tja det varierer veldig, vanligvis er han i barnehagen rett etter åpningstid kl 0730 og blir hentet litt over halv fire. Dette er når mannen er på jobb her. Når han er ute og reiser og jeg tar meg av gutten, blir det levering mellom 8 og 9 en gang og henting i fire tiden. Der er som regel alltid noen barn fra litt etter åpningstid, innbiller meg at det er ganske "faste kunder", der arbeidstiden til (minst) en av foreldrene styrer barnehagetiden til barnet.

Gammel 25-02-08, 22:40   #44
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Vår barnehage (Oslo) åpner ikke før 0745, og foreldrene får ikke lov å gå før kl 8 (de ansatte må tydeligvis ordne et eller annet?). Har inntrykk av at de aller fleste blir levert før 9, kl 0830 er det nokså fullt.

Men da åpner den jo strengt tatt ikke før 8.00 da? Vi låser opp barnehagen vår klokka 7.15 og foreldre og barn kan komme inn, men vi begynner ikke på jobb før 7.30, så foreldrene må vente til da med å gå.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 22:41   #45
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Barnehagen jeg jobber i har åpningstid 7.15-16.30. Jeg bor i ei lita bygd. Ofte står det noen og venter på park.plassen når jeg begynner på jobb 7.15. Ungene kommer jevnt og trutt fram til kl 10.00. De siste blir alltid henta rett før 16.30.
Tror det er tilfeldigheter som avgjør når ungene blir levert og henta- kommer an på foreldrenes arb.situasjon og livssituasjon!?!

Gammel 25-02-08, 22:42   #46
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Hos oss åpner barnehagen allerede 6.45, vi pleier å levere ca 7.50. Det er veldig mange som leverer barna i tidsrommet 7.30-8, vi bor i et område der mange kjører eller tar tog til jobb, og 8-toget er stappfullt med foreldre som har levert barn i barnehagen eller SFO/skolen. Mange av barna spiser frokost i barnehagen, da må de leveres innen 8.

Mitt inntrykk er at de som leverer seinere først og fremst er skiftarbeidende eller i permisjon, det er jo mange som har småsøsken. Den tiden vi hadde permisjon spiste vi frokost hjemme og leverte først 9.30-tiden.

Det hørtes litt rart ut at det ikke er barn i barnehagen før kl.8. Mystisk!

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 22:50   #47
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Jentene mine går i forskjellig barnehage.
Storesøster kan være den første som kommer når klokka er 8. ( 30 min siden barnehagen åpnet)
Lillesøster sin barnehage kjører jeg alltid til sist, så hun har aldri vært der akurat når det åpner, men 20 min senere.
Da er det somregel 5-7 unger der.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 23:08   #48
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Barnehagen vår er åpen fra 0645. Vi leverer stort sett mellom 0730 og 0800. Da er det alltid mange barn der.

Da vi var hjemme i permisjon, leverte vi mye seinere, rundt 0930. Det var tider, det.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 23:08   #49
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Hos oss åpner barnehagen 7.30, når jeg har dagvakt står jeg på trappa når de låser opp døra. Heldigvis bare en dag i uka. Da er vi stort sett de første som kommer. Det er vel ca 10 unger som har med frokosten dit. Innen kl 8.30 er de aller fleste på plass men det er store variasjoner.
Ellers leverer jeg dem rundt 8.45 eller enda senere om jeg ikke skal på trening. Jeg ser ikke barna om ettermiddagene så jeg synes det er koselig å ha dem litt lenge hjemme på morgenen.

Gammel 25-02-08, 23:13   #50
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg slutter ikke å fascineres over åpningstidene på barnehagene i Oslo. Hvordan rekker folk jobb? Begynner alle på jobb klokken 08:00 eller senere? Vi har åpent fra 06:45 til 16:45, og vi har barn hele tiden. Jeg har et foreldrepar som venter på parkeringsplassen klokken 06:30 hver morgen. Her begynner Mannen på jobb klokken 07:00, og selv jobber jeg jo vakt-ordning i barnehagen. Men jeg ser at vår barnehage er veldig populær blandt sykehusansatte, som skal være ferdig skiftet og klar på jobb klokken 07:30. Eller håndtverkere som gjerne begynner klokken 07:00

Gammel 25-02-08, 23:15   #51
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her har barnehagen åpent fra 07.30 til 16.30. Jeg leverer stort sett rundt kl 08.15 og da er det bra med unger på alle avdelinger. Jeg henter rundt 16 og da er vi også sjelden de siste.
Men da eldste gikk i samme barnehage for noen år siden var det helt anderledes. Da leverte vi rett over halv åtte og hentet rundt 16 og da var det sjelden unger der.
Så det varierer nok litt med sammensetningen av unger, tror det var ganske mange som var hjemmeværende som hadde barna i barnehagen da eldste gikk der. Men nå ser det jo ut for at de fleste skal avgårde på jobb.

Gammel 25-02-08, 23:16   #52
Tusta
Aktiv

Tusta sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tusta er litt kul
Standard

Leverer halv ni de dagene jeg skal på skole og halv ti de dagene jeg har studiedag.
Det har selvsagt hendt at jeg har levert tidligere, dersom jeg skal noe annet før skolen. Bhg har åpent fra 07-17.
Bhg er som regel full når vi kommer, samlingen er kl 09.30 så barna må enten leveres før det eller etter kl 10.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 23:17   #53
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jøss, dette overrasker meg. Skal ikke folk på jobb og må levere før jobb da? :hm: Har ingen erfaring selv, men dette synes jeg var rart.

Gammel 25-02-08, 23:22   #54
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi leverer mellom halv åtte og åtte, og da er det det alt fra ingen til 4 barn på plass. De andre dukker opp sånn etterhvert, de siste sikkert rundt halv ti.
S har alltid kommet tidlig, og er vant til det, å ta opp matboksen sin og ta det rolig. Jeg har levert senere noen ganger og det stresser både ham og meg å komme når alle løper rundt, men det er sikkert en vane.
Det er jo ikke sånn at de som kommer tidligst nødvendigvis er der lengst. S hentes nesten først også, når jeg dukker opp halv fire er det bare de som har mødre i permisjon som er hentet som oftest. Jeg foretrekker at S får med seg frokost og at de ansatte tar en kaffe og et knekkebrød med ham enn at han ser dem rydde og feie, som de siste barna ser.
Det er vel varierende hvor fleksi arbeidstid folk har, så sånn sett er jeg ikke overrasket over sent starttidspunkt, men jeg overraskes mer over at ikke flere har lyst til å komme seg hjem i rimelig tid på ettermiddagen, men jeg konstaterer at soving om morgenen er veldig høyt prioritert i de tusen hjem.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 23:25   #55
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Vi leverer rundt 7.30 og da er de en sjelden gang først. Som regel har de godt med unger rundt frokostbordet klokka 8.00.

mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 23:29   #56
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg leverer 8.10 og da har nok rundt halvparten kommet. (Småbarnsavdeling med 12barn, flest 1 og 2-åringer) Henter klokka 16 og da er jeg blant de første som henter.

Gammel 25-02-08, 23:30   #57
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En god del av barna har kommet når Lillemor leveres ca 07.45.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 23:31   #58
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det er kanskje mange i permisjon med babyer som leverer så sent?
Hos oss åpner barnehagen 0730, men sånn 08-0830 til frokost tror jeg det er ganske fullt, og hentingen foregår mest mellom 1530 og 1615. De gangene jeg har vært der rundt 1630 er det bare noen få barn igjen. Det er sjelden vi har levert ved åpningstid og da er det heller ikke så mange barn, men det varierer jo ofte bare med et kvarter eller halvtime før det har endret seg. De fleste hos oss som leverer senere er i permisjon, da leverte jeg også ofte mellom 9-10.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 23:32   #59
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I en periode nå fremover har jeg avtalt med arb.giver om at jeg kan drøye med å komme på jobb til kl 10. Det gjør at vi kan spise frokost sammen hele familien og ikke stresse med å komme oss avgårde om morgene. Jeg leverer de i bhg. ca 8.30 - 8-45.

Sånn ellers så er de i bhg ca 7.30 og hentes 16.30. Hos oss på vestkanten er det forskjellig når foreldrene leverer, alt fra 8.30 til 9.30 men flere leverer nå tidligere på morgenen enn før jul.

Bhg vår er åpen fra 7.30 - 17.00

Gammel 25-02-08, 23:58   #60
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Siden man får frokost i barnehagen mellom 8 og 9, så er det som regel godt oppmøte i denne perioden. Gjerne litt før 8 også. Med en del pendlerforeldre, så må vel mange barn leveres tidlig her, antar jeg.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:30.