Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Om å være stygg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-08, 15:19   #41
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om å være stygg

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Stygg er det motsatte av pen. Jeg tror ganske mange juger godt når de påstår de aldri tenker på om folk er stygge.

Der tror jeg du tar litt feil - mange såkalte "vakre" mennesker er vanskelig å legge merke til hvsi de ikke har utstråling.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 15:22   #42
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være stygg

Jeg har ikke sagt at det ikke finnes en mellomting. Stygg-normal-pen.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 15:23   #43
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.212
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være stygg

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg tror ganske mange juger godt når de påstår de aldri tenker på om folk er stygge.

Jeg skal ikke påstå at jeg aldri tenker på det, men det er i alle fall ekstremt få personer jeg synes er stygge. Folk på gaten synes jeg stort sett ser ganske "nondescript" ut, unntatt de få jeg straks synes er slående pene, og når det gjelder folk jeg kjenner, synes jeg alle jeg liker er pene, og alle jeg misliker er utiltalende (som ikke er det samme som stygge).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 15:26   #44
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være stygg

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg skal ikke påstå at jeg aldri tenker på det, men det er i alle fall ekstremt få personer jeg synes er stygge. Folk på gaten synes jeg stort sett ser ganske "nondescript" ut, unntatt de få jeg straks synes er slående pene, og når det gjelder folk jeg kjenner, synes jeg alle jeg liker er pene, og alle jeg misliker er utiltalende (som ikke er det samme som stygge).

Ja, nettopp. Personlig syns jeg få folk er slående pene. De fleste befinner seg, for meg, innenfor et normalområde. Men jeg legger like mye merke til om folk er slående pene som om de er slående stygge. Ikke er jeg redd for å si det heller.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 15:29   #45
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.212
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være stygg

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Men jeg legger like mye merke til om folk er slående pene som om de er slående stygge. Ikke er jeg redd for å si det heller.

Jeg tror aldri det ville falle meg inn å si til noen at de er stygge. (Egentlig sier jeg nesten aldri til noen at de er pene heller, forsåvidt.)

Eller mente du bare å si at du ikke er redd for å si, f.eks. her og nå, at du legger merke til at folk er stygge? Det er ikke jeg heller redd for - det er helt sant at jeg nesten aldri synes det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 15:29   #46
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være stygg

Ja, herregud, jeg går da ikke å sier til folk at jeg syns de er stygge.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 15:30   #47
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.212
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være stygg

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ja, herregud, jeg går da ikke å sier til folk at jeg syns de er stygge.

Godt å høre.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 15:32   #48
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.262
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være stygg

Joda, Sitron, det hender vel. At man møter mennesker som rett og slett er ualminnelig "lite pene" (som jeg kjenner at jeg helst vil kalle det. Jeg kjenner i fingrene mine nå at jeg har en skikkelig sperre mot å bruke ordet "stygg" )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 15:46   #49
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være stygg

Jo, men hvorfor? Du tenker jo det samme, selv om du bruker andre ord?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 18:07   #50
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være stygg

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Joda, Sitron, det hender vel. At man møter mennesker som rett og slett er ualminnelig "lite pene" (som jeg kjenner at jeg helst vil kalle det. Jeg kjenner i fingrene mine nå at jeg har en skikkelig sperre mot å bruke ordet "stygg" )

Men det er jo ikke fordi du ikke synes det, det er jo fordi du er godt oppdratt?

Jeg synes gjerne usympatiske mindre pene personer er stygge. Man blir ganske stygg av å være usympatisk, dum og usjarmerende. Og hvis man da ikke er mer enn "nett alminnelige" så går det dårlig. Tilsvarende kan jo en som er ikke mer enn "nett alminnelige" bli ganske så fin av å være snill, sjramerende, morsom og intelligent. Men noen er bare helt quasimodo og noen er vakre-vakre.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 18:28   #51
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Om å være stygg

Som lærer blir jeg jo kjent med mange nye unge mennesker hvert eneste år. Det som har overrasket meg mest, er hvor mye "penere" folk blir etterhvert som jeg blir kjent med dem. Alle har liksom noe ved seg, det er nesten litt magisk. Og trist å tenke på at så mange av disse unge menneskene ikke føler seg vakre selv. De er jo kanskje i en fase hvor de rent fysisk sett er på sitt vakreste, men så har så mange av dem så dårlig selvbilde.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 19:06   #52
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være stygg

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg skal ikke påstå at jeg aldri tenker på det, men det er i alle fall ekstremt få personer jeg synes er stygge. Folk på gaten synes jeg stort sett ser ganske "nondescript" ut, unntatt de få jeg straks synes er slående pene, og når det gjelder folk jeg kjenner, synes jeg alle jeg liker er pene, og alle jeg misliker er utiltalende (som ikke er det samme som stygge).

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Som lærer blir jeg jo kjent med mange nye unge mennesker hvert eneste år. Det som har overrasket meg mest, er hvor mye "penere" folk blir etterhvert som jeg blir kjent med dem. Alle har liksom noe ved seg, det er nesten litt magisk. Og trist å tenke på at så mange av disse unge menneskene ikke føler seg vakre selv. De er jo kanskje i en fase hvor de rent fysisk sett er på sitt vakreste, men så har så mange av dem så dårlig selvbilde.

Disse innleggene kjenner jeg meg veldig igjen i.

For det første må jeg si at jeg forundrer meg over de som er veldig opptatt av andre folks utseende. Som snakker om hvor pen den eller den er eller med motsatt fortegn om det skulle være slik. Jeg blir enten lattermild eller irritert av slikt, også synes jeg plutselig at personen blir stillt i et dårlig lys av en slik fokusering og fremstår som både grunn og umoden.
Jeg har en svigerinne som er slik. Og jeg husker fremdeles første gang jeg oppdaget at hun tillegger andres utseende så stor vekt (hun er selv helt alminnelig utseendemessig). Hun skulle si noe hyggelig om en dame jeg enda ikke hadde møtt og fortalte at hun var både flink og hyggelig - "også er hun så peeen!" avsluttet hun entusiastisk. Jeg ble umiddelbart litt . Det er jo helt uinteressant!

Jeg har mer enn en gang latt meg forundre av hvor utrolig mye penere folk blir når man er glad i dem - og hvor stygge de slemme blir! Det er egentlig litt morsomt.
Og et vakkert utseende uten sjarm, varme, humor er virkelig ingenting.
Pene mennesker uten perosnlighet blir nesten litt "borte" for meg.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 19:48   #53
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Om å være stygg

Tror ikke jeg har sett noen stygge mennesker jeg.

Derimot har jeg møtt/sett ekle mennesker som av en eller annen grunn gjør meg skikkelig uvel.

__________________
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08-
Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 19:52   #54
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være stygg

Stygg;
utiltalende, fæl være s- å se på / ha s-e tenner / dressen var flekket og s- / ha s- håndskrift / være s- på håret / det var stygt å høre på / et stygt skrik / ufyselig stygt vær

Alt dette dere beskriver som utiltalende, lite pent osv, står i ordboken beskrevet under ordet *tamdaadaaddaaa* STYGG.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 20:06   #55
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.891
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være stygg

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg har en svigerinne som er slik. Og jeg husker fremdeles første gang jeg oppdaget at hun tillegger andres utseende så stor vekt (hun er selv helt alminnelig utseendemessig). Hun skulle si noe hyggelig om en dame jeg enda ikke hadde møtt og fortalte at hun var både flink og hyggelig - "også er hun så peeen!" avsluttet hun entusiastisk. Jeg ble umiddelbart litt . Det er jo helt uinteressant!

Det ville ikke falle meg inn å reagere på dette i det hele tatt. Det er da bare hyggelig sagt? I grunnen er jeg nok muligens blant dem som kan finne på å omtale andre mennesker slik sjøl (når det går i positiv retning, vel å merke). Jeg synes ikke det er uinteressant.

I det daglige går jeg ikke rundt og tenker aktivt på om folk jeg møter er pene eller ikke, men jeg registrerer det jo når noen peker seg ut positivt eller negativt - i mitt stille sinn. Det er jo en del av førsteinntrykket, enten jeg vil eller ei. Det betyr imidlertid ikke at jeg gjør noe nummer ut av det (skjønt jeg liker å gi komplimenter, og prøver å bli enda flinkere til det).

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 20:07   #56
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Om å være stygg

Interessant diskusjon.

Jeg treffer og snakker med masse mennesker i jobben min. Og gang på gang slår det meg hvor feil jeg kan ta hvis jeg bruker utseendet som utgangspunkt for førsteinntrykk. Senest i dag snakket jeg med en ung, temmelig pen jente som jeg hadde høye forventninger til. Men da hun åpne munnen, var hun rett og slett mindre intelligent. Og da spilte det ingen rolle hvor pen hun var; jeg så det ikke lenger.

Jeg tror nok jeg gjør meg opp en mening om menneskers utseende når jeg hilser på dem/snakker med dem for første gang, men som flere andre har nevnt, er det de pene jeg legger merke til. "Stygg" er en drastisk karakteristikk, men de som peker seg ut negativt for meg, er de som er uflidde. Det er liksom så unødvendig. Usymetriske trekk o.l. er ikke nødvendigvis "stygt".

Selv kan jeg bli veldig fascinert av jenter som er pene på "girl-next-door"-måten. Man legger ikke merke til dem på gata, men etter å ha sett dem flere ganger, ser man hvor ufattelig vakre de er.

Jeg tenker aldri over hvor på pen/stygg-skalaen mine venner er.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 20:13   #57
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være stygg

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Stygg;
utiltalende, fæl være s- å se på / ha s-e tenner / dressen var flekket og s- / ha s- håndskrift / være s- på håret / det var stygt å høre på / et stygt skrik / ufyselig stygt vær

Alt dette dere beskriver som utiltalende, lite pent osv, står i ordboken beskrevet under ordet *tamdaadaaddaaa* STYGG.

Er på nett med Sitron jeg altså, kall nå en spade for en spade. Noen mennesker er faktisk stygge. Men det trenger ikke nødvendigvis å være et absolutt hinder for å være tiltrekkende.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 20:20   #58
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være stygg

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det ville ikke falle meg inn å reagere på dette i det hele tatt. Det er da bare hyggelig sagt? I grunnen er jeg nok muligens blant dem som kan finne på å omtale andre mennesker slik sjøl (når det går i positiv retning, vel å merke). Jeg synes ikke det er uinteressant.

Men det synes jeg!
Jeg kjenner nesten ingen voksne mennesker som snakker om andres utseende på den måten. For min del hører det tenåringstiden til å diskutere hvem av vennene våre som er pene...

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 20:21   #59
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.262
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være stygg

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jo, men hvorfor? Du tenker jo det samme, selv om du bruker andre ord?

Altså, innlegget mitt var ment som støtte til at "Ja, det finnes mennesker som er....", men så merket jeg altså denne sperren mot S-ordet. Det er jo, som du sier, bare et ord, så tankene mine er ikke noe bedre enn andres. Det var bare snedig å oppdage hvor langt inne det satt å bruke ordet.

(I Jane Eyre sier de også "plain", gjør de ikke? Det kan vel omtrent ekstakt oversettes til "alminnelig?")


Zoë: Jeg kan godt utrykke stor begeistring over virkelig vakre mennesker. Og vakre bygninger. Eller vakker musikk. Det handler om en generell entusiasme for estetikk. Det betyr ikke at jeg syns det mennesket er noe BEDRE, fordi det er vakkert. Men at jeg er begeistret over at det er vakkert. Sånn i seg selv.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-08, 20:22   #60
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Om å være stygg

Jada - stygg står selvfølgelig i ordboka.

Men for min del er ordet "stygg" brukt om et annet menneske plumpt.
Det er krasst og respektløst.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no