|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Epikur
|
![]() Sv: Nøstebarn
I helsekostbutikker eller her: vaskenotter.no
![]() |
#43 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nøstebarn:har skapet fullt av gode ullklær som atopikeren ikke tåler: |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Epikur
|
Ellers også. Og sjekk her: http://www.tettinntil.no/forumet/showthread.php?t=91290
![]() |
#45 |
maler
|
Oj... effektiv ja. Må ut og kjøpe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Øyboer
![]() Sv: NøstebarnJeg liker godt nøstebarn sine klær. Men er nok mer det at det er ubehandla og at de er fine. Ikke at de heter nøstebarn. Har en ubehandla Joha dress og. Den bruker vi daglig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: NøstebarnJeg er veldig glad i ull generelt, men jeg bruker like gjerne behandlet som ubehandlet ull, og jeg synes ikke Nøstebarn er verdt prisen sammenlignet med alternativene. Nå har jeg fått tak i en del brukt, og de brukes mye.
![]() |
#48 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: NøstebarnEn ting jeg har funnet ut er at det hjelper veldig lite om klærne er aldri så selvrensende når de er fullstendig tilgriset av grøtflekker og gulp. Ergo blir alle klærne fra Nøstebarn vasket like ofte i maskin som de andre klærne her i hus, men de slites mye mer av vasken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2008
![]() |
![]() Sv: NøstebarnAlle sin smak og sine preferanser - og heldigvis er vi ulike... Når det gjelder Nøstebarn-garn kommer jeg ALDRI til å bli en tilhenger. Greit at det er varmt, men det er jo ull i seg selv! Jeg har strikket fra tiden på barneskolen, og har prøvd mange produsenters garn - nå også Nøstebarn |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() Sv: NøstebarnStor fan av nøstebarn fordi ulla ikke er behandlet. Superwash-behandlet ull er jo bascically ullfibre innpakket i plast, og der går en del av de gode egenskapene tapt. Det er mykt, varmt, selvrensende, uten behandlingskjemikalier, og beholder varmen godt om de blir våte -alt ting jeg setter stor pris på for ungene.
![]() |
![]() |
#51 |
intro
|
Ser man det, en ulv i fåreklær! Man skal ikke skue ulven på hårene, altså.
![]() |
![]() |
#53 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Jeg tok tilogmed hovedfag på effekten av sauebeite i høyfjellet, og fotfulgte derfor sau en hel sommer (60 feltdøgn) i Hallingdal...
![]() |
![]() |
#54 |
Snikende tiger
|
Man kan lese her, så du trenger sikkert ikke poste akkurat det samme innlegget to ganger.
![]() |
#55 |
Nybegynner
![]() |
Beklager da, ikke kan jeg for at maskinen hang seg opp... Du behøver jo heller ikke lese samme innlegg begge steder!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig!!
![]() |
#57 |
Nybegynner
Hvor: Bergen, Espeland
![]() |
At du mener en ting om dette garnet er helt ok...vi liker heldigvis forskjellige ting!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
frakoblet
|
Næmmen så sint, da?
![]() |
#59 |
Quiet, please
|
![]() Sv: NøstebarnJeg er veldig glad i de ribbestrikkede buksene, både de stripete og de ensfargede som mamma har strikket til jentene. Vi har brukt dem daglig siden oktober. Det samme med de ribbestrikkede finlandshettene. Ingenting å si på kvaliteten, og vi vasker buksene i maskin. Pysjene og strømpebuksene, derimot, blir veldig stygge i maskin, men ellers er de også veldig gode. Så det er stort sett prisen jeg ikke liker så godt med Nøstebarn.
![]() |
#60 |
Øyboer
![]() Sv: NøstebarnJeg synes ikke nøstebarn er så mye dyrere enn mye annet ull jeg. Dyrere enn janus, men billigere enn mye annet ubehandlet eller litt dyrere ull. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|