Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Pizza med bearnaisesaus

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-08, 22:59   #41
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pizza med bernaisesaus

Kan vi ikke bare ta treffet her? Så inviterer jeg alle som kommer på yonaspizza! :glitrende ide:

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 23:00   #42
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pizza med bernaisesaus

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Snuppa møter gjerne Pandaen til en pizzabit på Yonas!
(Ha en fin nattevakt!)

JA! Når vi er tilbake fra Thailand! Alt for mye å gjøre før vi drar og er jo bare to uker til i morgen! Men ja, når vi kommer tilbake treffes vi mer enn gjerne over en pizzabit!

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 23:01   #43
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pizza med bernaisesaus

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Å, biff og bernaise. Det har jeg ikke spist på lenge. Vet at pizzautsalget på Grorud senter ved SATS selger det og Sten's pizzeria på Stovner. Der har jeg kjøpt det.

Yes, Stens pizza var best i verden, men nå er det bare navnet som videreføres, og den er ikke like fantastisk mer, ihvertfall hva ryktene sier. Peppes kan ihvertfall ikke sammenlignes, men jeg er ingen Peppesfan.

Mannen min har sin egenkomponerte, vi ble tvunget siden det ikke finnes noen sjappe i nærheten her som leverer sånn pizza.
Han lager bare vanlig pizzabunn med rull opp på sidene, tynt lag med bernaisesaus, steker biff, løk (og paprika og sopp) i panna med masse godt krydder og putter oppå deigen. Vi tar likesågodt et tynt lag ost også. Den blir kjempegod.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 23:03   #44
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizza med bernaisesaus

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Yes, Stens pizza var best i verden, men nå er det bare navnet som videreføres, og den er ikke like fantastisk mer, ihvertfall hva ryktene sier. Peppes kan ihvertfall ikke sammenlignes, men jeg er ingen Peppesfan.

Mannen min har sin egenkomponerte, vi ble tvunget siden det ikke finnes noen sjappe i nærheten her som leverer sånn pizza.
Han lager bare vanlig pizzabunn med rull opp på sidene, tynt lag med bernaisesaus, steker biff, løk (og paprika og sopp) i panna med masse godt krydder og putter oppå deigen. Vi tar likesågodt et tynt lag ost også. Den blir kjempegod.

:notere:

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 08:35   #45
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pizza med bernaisesaus

Denne tråden gjorde meg skikkelig kvalm. Pizza med bernaise og pizza med kinakål.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 08:43   #46
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pizza med bernaisesaus

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

:notere:

Håper dere får til en bra!

Det er en helt feilaktig oppfatning at bernaise på pizza er kvalmt, det bare høres kvalmt ut. Det syntes jeg også før jeg spiste min første.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 08:48   #47
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.158
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pizza med bernaisesaus

Bernaise er bare lekkert i forhold til svenskenes favorittgarnityr på pizza...BANAN
*liten digresjon*

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 09:03   #48
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.991
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizza med bernaisesaus

Litt halvkvalm lesing på morgenkvisten, men junk er spesielt godt når man er gravid.

Jeg drømmer veldig om en stor maliksburger med ost og bakt potet!

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 09:04   #49
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizza med bernaisesaus

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Gjør ikke alle pizzasjapper det?

Det er ikke å oppdrive her, tror jeg. Jeg hadde aldri hørt om det før sommeren 2006 da jeg var på ferie i Oslo.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 09:26   #50
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizza med bernaisesaus

Fy, jeg kan umulig være skikkelig gravid, for dette hørtes helt grusomt ut!

jeg liker bare hjemmelaget bernaise sammen med rødmende kjøtt og ovnstekte poteter, å besudle pizza med noe sånt?

Men hva vet vel jeg. Jeg bruker brunostsaus på raspeballene mine...

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 09:35   #51
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizza med bernaisesaus

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Fy, jeg kan umulig være skikkelig gravid, for dette hørtes helt grusomt ut!

jeg liker bare hjemmelaget bernaise sammen med rødmende kjøtt og ovnstekte poteter, å besudle pizza med noe sånt?

Det er faktisk utrolig godt. Jeg var kjempeskeptisk første gang jeg fikk det servert, og var overrasket over hvor snaskens jeg syns det var. (Kanskje hjemmelaget pizza med bernaise hadde vært tingen i dag? )

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 09:39   #52
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pizza med bernaisesaus

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

(Kanskje hjemmelaget pizza med bernaise hadde vært tingen i dag? )

Dersom noen lager hjemmelaget versjon av bernaisepizza vil jeg gjerne høre hvordan resultatet blir. Skal man fks ha kjøttet på stekt eller ustekt?

Mannen sier han kan kjøre og hente en bernaisepizza på fredag. Han har tydeligvis aldri vært gravid . Jeg overlever nok - verre blir det om jeg får lyst på takopizza. Selv om vi har kinakål her nede, er nok den dressingen vanskelig å kopiere.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 10:03   #53
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.845
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizza med bernaisesaus

Pizza med bernaisesaus er faktisk godt selv om det høres ut som det smaker pøkk.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 10:20   #54
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizza med bearnaisesaus

Man skal steke kjøttet før man legger det på pizzaen. Har man på saus ville jeg hatt litt mindre ost,.. tror jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 10:20   #55
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizza med bearnaisesaus

Jeg trodde det var grusomt helt til jeg smakte. Jeg brakk meg da venninna mi foreslo den pizzavarianten. Men da jeg litt motvillig gikk med på å smake, var det HELT annerledes enn jeg hadde trodd, og det har ALLE jeg har snakket med om dette, sagt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 10:22   #56
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizza med bearnaisesaus

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Man skal steke kjøttet før man legger det på pizzaen. .

Må man det? Det gjør aldri jeg. Blir mye saftigere om man ikke steker kjøttet først, men det må selvsagt ligge øverst da. Jeg steker aldri kjøtt før jeg legger det på pizzaen, men osten er da underst.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 10:27   #57
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pizza med bearnaisesaus

Hjemmelaget pizza medd bernaise ved siden av er utroooolig godt!!
Jeg holdt på å få frysninger på ryggen da min kjære foreslo det, men jammen var det digg... men ei skikkelig kaloribombe er det dog...

Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 11:20   #58
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pizza med bernaisesaus

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Dersom noen lager hjemmelaget versjon av bernaisepizza vil jeg gjerne høre hvordan resultatet blir. Skal man fks ha kjøttet på stekt eller ustekt?

Mannen sier han kan kjøre og hente en bernaisepizza på fredag. Han har tydeligvis aldri vært gravid . Jeg overlever nok - verre blir det om jeg får lyst på takopizza. Selv om vi har kinakål her nede, er nok den dressingen vanskelig å kopiere.

Vi steker det først i stekepannen, med masse sterkt krydder (chili etc). Vi steker bare pizzaen i ca 10-15 minutter og da synes jeg ikke kjøttet blir godt nok stekt hvis man ikke gjør det først.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 11:25   #59
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizza med bearnaisesaus

Vi steker også pizzaen i ca et kvarter, men kjøttet blir helt gjennomstekt. Alltid (jeg er ekstremt pyse på slikt, jeg takler ikke rosa biff engang). Steker på 250-300 grader da.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 11:29   #60
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Pizza med bearnaisesaus

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg må ha pizza med biff og bernaisesaus. Helst den fra Yonas i Tromsø, men siden de nok ikke leverer så langt sør lurer jeg på om noen har en oppskrift. Eller vet om steder i Oslo som lager delikatessen?

*gå på veggen*

Stens pizza ved tbanen på Stovner, lurer på om den har flyttet inn i senteret, men ligger i allefall på stovner. KNALLGOD pizza! Med bernaise

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
bearnaisesauspizza, gravideskrulling


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no