|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Går du i kirken på julaften? | |||
| Ja, men er ingen kirkegjenger ellers i året |
|
6 | 6,90% |
| Ja, og deltar også på gudstjenester ellers i året |
|
8 | 9,20% |
| Nei, jeg deltar aldri på gudstjenester |
|
64 | 73,56% |
| Nei, jeg går ikke på julaften, men tar meg gjerne en tur ellers i året |
|
9 | 10,34% |
| Deltakere: 87. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
både her og der
|
Sv: Litt mer religiøs i julen?Holder meg godt unna gudstjenester hele året og jula er ingen unntak i så måte.
|
|
|
#42 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Litt mer religiøs i julen?Jeg er sånn passe, ganske religiøs av meg hele året - går en del i kirken både fordi jeg har lyst og fordi jeg sitter i menighetsrådet og har en del oppgaver som utføres i kirken. Hele familien vår går i kirken julaften, og det er veldig, veldig koselig.
|
|
|
#43 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Litt mer religiøs i julen?Ikke mer religiøs, bare litt mer høytidelig. Sist redigert av Fruktflua : 20-12-07 kl 18:18. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Litt mer religiøs i julen?Vi går i kirken innimellom ellers i året, da det er naturlig for oss.. Dersom det passer seg sånn, og ikke blir for masete, går vi også i kirka på julaften. Synes det er veldig stemningsfullt, men synes det kan bli sent og stressende i forhold til julemiddagen og alt annet på julaften.
|
|
|
#45 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Litt mer religiøs i julen?
Jeg syns det er helt greit at folk bruker kirken til å få julestemning eller en fin ramme rundt bryllupet eller en fin begravelse eller hva det måtte være, selv om de ikke tror på Gud.
|
|
|
|
#46 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Litt mer religiøs i julen?Jeg har prøvd å finne ut tider for gudstjenester på kirken.no. Det var ikke enkelt. søkte på postnummer det er i mitt postnummer 3 menigheter alle heter "menighet" ..... |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Litt mer religiøs i julen?Nei, jeg deltar aldri på gudstjenester. De eneste gangene jeg er i kirka er under begravelser. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Litt mer religiøs i julen?Jeg går i kirken for bryllup, barnedåp og begravelser. I ny og ne er det en god konsert jeg ønsker å få med meg - men utenom det er jeg ingen kirkegjenger, nei.
|
|
|
#49 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Litt mer religiøs i julen?Jeg går til gudstjeneste 1-2 ganger i måneden i snitt. Er i kirka ett par ganger i uka (minst) og går i kirka på julaften. Jeg nyter å være i kirka. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Litt mer religiøs i julen?Ja, det er vel noe med dette å lukte kristenmanns blod.
|
|
|
#51 |
|
Passiv
|
Sv: Litt mer religiøs i julen?Nei, like lite religiøs som ellers |
|
|
|
#52 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Litt mer religiøs i julen?Jeg går i kirken på julaften. Jeg er ikke døpt, er ikke religiøs, og pleide aldri å gå i kirken i oppveksten (med unntak av en jul eller to - da sammen med mormor).
|
|
|
#53 |
|
Shake it out!
|
Sv: Litt mer religiøs i julen?Nix, jeg er ikke mer religiøs i julen enn resten av året. Med det forstått at jeg ikke går i kirka resten av året, og heller ikke til jul.
|
|
|
#54 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Litt mer religiøs i julen?Nei, jeg deltar aldri på gudstjenester |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Litt mer religiøs i julen?Nei, jeg blir ikke mer religiøs i julen, til min mors store sorg. Hun kjøpte julekrybbe til meg i fjor da hun passet huset, og det er synd å måtte informere henne om at den ikke blir satt frem i år.
|
|
|
#59 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Litt mer religiøs i julen?Nei, går ikke i kirka i jula, kun ved dåp, begravelse og bryllup. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Litt mer religiøs i julen?Jeg går aldri i kirken om ikke det er begravelse, bryllup, dåp eller konfirmasjon.
|
![]() |
|
|