Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Julegudstjeneste i skolen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-07, 20:43   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julegudstjeneste i skolen

På skolen jeg jobber har vi sendt ut beskjed i god tid. Foreldrene må skrive i meldingsboka dersom barnet ikke skal delta på julegudstjeneste. De som ikke skal delta har alternativt opplegg der det er nødvendig. Våre muslimske barn feirer Eid i morgen så da har de fri.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 20:56   #2
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Her får vi ingen lapp som gir barna noe valg.

Hvor er det dere bor?

bina, det er nyttig at barna lærer om kristendommen og ufarlig med gudstjeneste for da bare lærer man men blir ikke påvirket, men du ville for all del ikke la barna delta i en religiøs seremoni i andre trossamfunn? Det er faktisk mulig ungene kommer til å møte på mennesker eller samfunn utenfor statskirka en gang i livet!

Gammel 19-12-07, 22:23   #3
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Hvor er det dere bor?

Det var denne jeg svarte på.

Gammel 19-12-07, 22:25   #4
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sorry ...

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 22:35   #5
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Sorry ...

Gammel 19-12-07, 21:05   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ringte da ikke.

Gammel 19-12-07, 21:08   #7
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men for dere som ikke har fått et reellt valg; dette ville jeg fulgt opp! Det angår ikke meg direkte, men jeg synes det er en selvfølge at man som forelder kan velge dette selv. Jeg hadde tatt det opp i FAU.

Gammel 20-12-07, 00:29   #8
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Telefonen ringer, men jeg bærer hun (sovende) så jeg får ikke tatt den. Inn piper dermed en melding. Fra rektor. Jeg måtte ringe henne.

Jeg ringte da ikke.

Hvorfor var det til å dåne av, og hvorfor ringte du henne ikke tilbake? Det er da alminnelig høflighet? Personalet sa jo at de ikke hadde erfaring med denne situasjonen (og hvorfor er nå det så fryktelig egentlig, en gang må vel være den første) og hvordan i all verden kan de samarbeide med foreldrene hvis foreldrene ikke vil være i dialog?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-07, 00:35   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Hvorfor var det til å dåne av, og hvorfor ringte du henne ikke tilbake? Det er da alminnelig høflighet? Personalet sa jo at de ikke hadde erfaring med denne situasjonen (og hvorfor er nå det så fryktelig egentlig, en gang må vel være den første) og hvordan i all verden kan de samarbeide med foreldrene hvis foreldrene ikke vil være i dialog?

Fordi jeg hadde allerede avtalt hva som skal skje i morgen. Har de et annet opplegg så kan de fint gjennomføre det uten meg. Og rektor er fæl. Dessuten er det ikke det at de ikke har erfaring som er problemet, men at de ikke engang har TENKT tanken på at folk vil ha fritak. Nå har de til og med fått muslimer på skolen dette året (gisp) og de har ikke engang satt seg ned og vurdert om de bør ha et opplegg. Nei, det der får de finne ut av selv, jeg gidder ikke bruke mer tid på de.

Gammel 19-12-07, 21:32   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Stakkars Bina som ikke klarer se forskjell på en verdensomspennende religion og en nisse. :råll:

Gammel 19-12-07, 21:41   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Det er jaggu bra, for dette var ikke mye relevant.

Gammel 19-12-07, 22:20   #12
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Ditt barn har krav på eget tilpasset opplegg i regi av skolen. Dette skal det gå ut tilbud om. Det skjer dessverre ikke på den skolen der jeg jobber, med det resultatet at mange er hjemme siste skoledag og at vi som skole faktisk bryter loven.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 22:24   #13
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Til et tidligere innlegg: En gudstjeneste er faktisk en religiøs handling om det så er skolegudstjeneste eller en vanlig gudstjeneste. Nå blir gjerne mye av innholdet tonet ned, men det er like fullt en gudstjeneste. Om jeg personlig mener at ingen tar skade av å være med på dette er det faktisk opp til meg som forelder å avgjøre om mitt barn skal være med på dette.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 22:21   #14
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her slapp vi ta stilling til kirkebesøk i år. Det falt på samme dag som Eid, i dag, så vi var i moskeen istedet

Gammel 19-12-07, 22:21   #15
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Happy Eid, Nabbe. :blåmst:

Gammel 19-12-07, 22:29   #16
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Happy Eid, Nabbe. :blåmst:

Tusen takk. :klæm:

Gammel 19-12-07, 22:29   #17
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Vi fikk også med et skriv som skulle returneres skolen, om vi ønsket fritak.

Mine er med i kirka, og de synes det er kjempekoselig. Er en egen stemning når de får være med å tenne lys, og de synger sanger. Virket som det var en kort preken fra presten også, og det han hadde snakket om, var julen, og hvorfor vi feirer den.

Vi er ikke praktiserende kristne, men velger likevel å ha tilknytting til den. Jeg har aldri sett på den som noen trussel, og jeg mener barna ikke har noe vondt av å lære om kirka og kristendommen. Det er mye historie og kultur som ligger der.

Jeg håper ikke julegudstjenestene forsvinner fra skolen. Ikke så lenge elevene faktisk får et valg. Det er en fin tradisjon, synes jeg.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 22:44   #18
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

I barnehagen hvor jeg jobber har vi julekrybbevandring i en kirke, og der får de som ikke ønsker å delta muligheten til å slippe det. Det er ikke noe særlig forkynning annet enn at historien om Jesus fødsel blir fortalt, og den er jo kjent. Stort sett er ikke de muslimske barna med på dette opplegget, men en sjelden gang skjer det at noen foreldre lar de få lov. Det er mulig skolegudstjenestene har forandret innhold siden sist jeg var i en, men jeg husker iallefall at det var mye mer forkynning enn det er i den julekrybbevandringen.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 22:52   #19
Elias
Superaktiv

Elias sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Ulykkelig

Sorry for utblåsningen.
Jeg er ikke stolt av meg selv nå.
Skal skrive et innlegg om det senere.

håper forume har takhøyde nok for folk som har driti på draget, og som ønsker å rett opp feilene.

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 22:59   #20
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elias, her.

Sorry for utblåsningen.
Jeg er ikke stolt av meg selv nå.
Skal skrive et innlegg om det senere.

håper forume har takhøyde nok for folk som har driti på draget, og som ønsker å rett opp feilene.

Når man innrømmer sine feil, blir man bedre tatt imot enn de som bare turer fram uten å høre. I alle fall hos meg.

Hvem har vel ikke driti på draget på ett forum eller ti?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.