|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
|
Sv: Julegudstjeneste i skolenPå skolen jeg jobber har vi sendt ut beskjed i god tid. Foreldrene må skrive i meldingsboka dersom barnet ikke skal delta på julegudstjeneste. De som ikke skal delta har alternativt opplegg der det er nødvendig. Våre muslimske barn feirer Eid i morgen så da har de fri. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Audacious
|
Sv: Julegudstjeneste i skolen
Hvor er det dere bor?
|
|
|
#4 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegudstjeneste i skolenSorry ... |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ctrl+z
|
Sv: Julegudstjeneste i skolenMen for dere som ikke har fått et reellt valg; dette ville jeg fulgt opp! Det angår ikke meg direkte, men jeg synes det er en selvfølge at man som forelder kan velge dette selv. Jeg hadde tatt det opp i FAU.
|
|
|
#8 |
|
Kidding, right?
|
Hvorfor var det til å dåne av, og hvorfor ringte du henne ikke tilbake? Det er da alminnelig høflighet? Personalet sa jo at de ikke hadde erfaring med denne situasjonen (og hvorfor er nå det så fryktelig egentlig, en gang må vel være den første) og hvordan i all verden kan de samarbeide med foreldrene hvis foreldrene ikke vil være i dialog?
|
|
|
|
#9 |
|
Absolut ateist
|
Fordi jeg hadde allerede avtalt hva som skal skje i morgen. Har de et annet opplegg så kan de fint gjennomføre det uten meg. Og rektor er fæl. Dessuten er det ikke det at de ikke har erfaring som er problemet, men at de ikke engang har TENKT tanken på at folk vil ha fritak. Nå har de til og med fått muslimer på skolen dette året (gisp) og de har ikke engang satt seg ned og vurdert om de bør ha et opplegg. Nei, det der får de finne ut av selv, jeg gidder ikke bruke mer tid på de.
|
|
|
#10 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Julegudstjeneste i skolenStakkars Bina som ikke klarer se forskjell på en verdensomspennende religion og en nisse. :råll:
|
|
|
#11 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Julegudstjeneste i skolenDet er jaggu bra, for dette var ikke mye relevant.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Julegudstjeneste i skolenDitt barn har krav på eget tilpasset opplegg i regi av skolen. Dette skal det gå ut tilbud om. Det skjer dessverre ikke på den skolen der jeg jobber, med det resultatet at mange er hjemme siste skoledag og at vi som skole faktisk bryter loven.
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Julegudstjeneste i skolenTil et tidligere innlegg: En gudstjeneste er faktisk en religiøs handling om det så er skolegudstjeneste eller en vanlig gudstjeneste. Nå blir gjerne mye av innholdet tonet ned, men det er like fullt en gudstjeneste. Om jeg personlig mener at ingen tar skade av å være med på dette er det faktisk opp til meg som forelder å avgjøre om mitt barn skal være med på dette.
|
|
|
#17 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegudstjeneste i skolenVi fikk også med et skriv som skulle returneres skolen, om vi ønsket fritak. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Julegudstjeneste i skolenI barnehagen hvor jeg jobber har vi julekrybbevandring i en kirke, og der får de som ikke ønsker å delta muligheten til å slippe det. Det er ikke noe særlig forkynning annet enn at historien om Jesus fødsel blir fortalt, og den er jo kjent. Stort sett er ikke de muslimske barna med på dette opplegget, men en sjelden gang skjer det at noen foreldre lar de få lov. Det er mulig skolegudstjenestene har forandret innhold siden sist jeg var i en, men jeg husker iallefall at det var mye mer forkynning enn det er i den julekrybbevandringen. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegudstjeneste i skolenSorry for utblåsningen. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Skrekkøgle
|
Når man innrømmer sine feil, blir man bedre tatt imot enn de som bare turer fram uten å høre. I alle fall hos meg.
|
![]() |
|
|