Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-07, 08:17   #1
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Tja, nå vet jeg ikke. Der hvor mannen min jobber fikk de beskjed om at viss de ville på jobb i romjula måtte de gi beskjed. Sjefen så nemlig helst at alle ble hjemme. De aller fleste jeg kjenner prøver å ta fri i romjula.

Dette gjelder ikke alle desverre.
Mannen må på jobb (har ikke mer ferie og har ikke mulighet for avspasering og desverre ingen sjef som ikke vil ha han på jobb). Jeg jobber i helsesektoren og går turnus. I år har jeg fri alle jule og nyttårsdagene, men må jobbe i romjula.
Ungene skal være hos besteforeldrene(som heldigvis ikke jobber) når vi er på jobb. Så vi har sagt at minstemann skal ha fri fra barnehagen. Hadde vi ikke hatt dem så måtte vi ha hatt guttungen i barnehagen.

Ikke alle som er så heldige å ha en sjef som ikke vil ha dem på jobb.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:59   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Da kjenner vi veldig ulike mennesker, Fnatten. Jeg vet knapt om en unge som er i barnehagen på de tidspunktene du nevner.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:17   #3
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på hvorfor det er så utrolig mye bedre å sende barna til besteforeldrene enn å la dem være i barnehagen?

Er det slik at besteforeldre alltid lager snømann, serverer kakao og ungene nikoser seg dagen lang på bæssmorfang mens de barna som sendes i barnehagen vansmekter ensomme og forlatte i en mørk krok?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:49   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Presisering: Dette er en oppfølgingsbeskjed som kun ble gitt til de som allerede har meldt på barna sine. Nederst kan du krysse av for "Har ikke behov likevel", så de har kanskje et håp om at flest mulig skal krysse av for dette.

Jeg syns det høres hel snodig ut, og ville spurt dem rett ut om hvorfor de spurte enda en gang, når de allerede har fått svar.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Barnehagen har krav om uttak av et visst antall dager ferie i året.

Nei, det gjelder ikke alle. Tidligere så var det et krav fra staten (?) om at barnehagebarn måtte ha et visst antall uker ferie fra barnehagen, nå er det dette opp til hver enkelt barnehage. I vår bydel har ingen av de kommunale barnehagene et slikt krav.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:54   #5
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, det gjelder ikke alle. Tidligere så var det et krav fra staten (?) om at barnehagebarn måtte ha et visst antall uker ferie fra barnehagen, nå er det dette opp til hver enkelt barnehage. I vår bydel har ingen av de kommunale barnehagene et slikt krav.

Hvis man har en betalingsfri måned, så skal ungene ha en viss periode fri i løpet av året.

Gammel 10-12-07, 20:55   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Hvis man har en betalingsfri måned, så skal ungene ha en viss periode fri i løpet av året.

Nei, sånn er det ikke i vår bydel. Vi har betalingsfri måned, men intet krav om et visst antall uker fri.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:58   #7
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, nå vet jeg ikke. Der hvor mannen min jobber fikk de beskjed om at viss de ville på jobb i romjula måtte de gi beskjed. Sjefen så nemlig helst at alle ble hjemme. De aller fleste jeg kjenner prøver å ta fri i romjula.

Nåja, de fleste steder jeg har jobbet ser de helst at folk er på jobb i romjula, selv om de ansatte selvsagt ønsker mest mulig fri. Derfor fordeler vi dagene, dersom vi kan gå med redusert bemanning noen dager. For eksempel 2. juledag og 1. nyttårsdag, da kjører vi litt redusert.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:05   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det var en merkelig oppfølging

Det er et evigvarende problem at det meldes på flere barn enn de som faktisk kommer.

Vi får en lappe der vi fyller ut dager og tidspunkt vi har behov for, og da er den konktrakten bindene. Vi har heldigvis muligheten til å ta fri Hannah i jula. Men jeg har full forståelse for at noen faktisk ikke får til det.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:06   #9
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

En klønete formulering, helt klart. Litt på kanten "spiss" også, men det kan hende den som har skrevet beskjeden ikke har verdens beste formuleringsevne.

Som andre her ser jeg det som en selvfølge at barnehagen er åpen i romjulen, og at vi kan velge om vi skal bruke plassen vi betaler for.

Hvis jeg tolker i beste mening tror jeg de prøvde å si at man skulle være helt sikker på at barnet KOM hvis man sa ja til å bruke plassen i romjula.

Gammel 10-12-07, 21:08   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg må presisere at jeg selvsagt er for at barnehagen er åpen i romjula, men jeg forstår meg ikke på de som har fri og sender barna i barnehagen. Heller ikke på de som sier at ungene kommer men uteblir.

Gammel 10-12-07, 21:09   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må presisere at jeg selvsagt er for at barnehagen er åpen i romjula, men jeg forstår meg ikke på de som har fri og sender barna i barnehagen. Heller ikke på de som sier at ungene kommer men uteblir.

Aha. Hvorfor krangler jeg med deg da? Vi er jo helt enige.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:10   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sliter nok litt med å forstå det selv.
Husker vi hadde en gutt som var der "alltid" (untatt de ferieukene han måtte ta ut da). Kom hver julaften og hver nyttårsaften
Julaften var han der alene en gang. Og faren, som leverte, kunne fortelle at han skulle til datteren sin å drikke kaffe

Men de hadde innstillingen om at de betalte for en sevice de skulle utnytte fullt ut.

Gammel 10-12-07, 21:11   #13
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Det er ikke alt her i verden man kan forstå.

Gammel 10-12-07, 21:14   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Det er ikke alt her i verden man kan forstå.

Men undre seg kan man jo alltid.

Gammel 10-12-07, 21:31   #15
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot

De aller fleste jeg kjenner prøver å ta fri i romjula.

Vi har barna i to forskjellige barnehager (private) som begge er stengt i romjula. "Heldigvis" er jeg sykemeldt slik at det går fint at de er hjemme. Om jeg hadde vært frisk måtte jeg ha jobbet 27 og 28 og det samme må mannen. All familie bor over en time unna, og tro det eller ei, men de jobber jammen disse dagene de også. Alle unntatt svigermor som har gipset bein og min far som er pensjonist og som ikke er noe særlig i stand til å ta seg av barna. Heldigvis er vi reddet mandag til onsdag i påsken og neste romjul også, for da har jeg svangerskapspermisjon. Fra 2009 blir det verre...

Jobber man på sykehus, sykehjem, fengsel, butikk og andre "lavstatus-yrker" så må man faktisk jobbe uansett nemlig. Om jeg prøver så godt jeg kan å få fri disse dagene så er løsningen bare at jeg må jobbe julaften, 1 dag og 2 dag isteden, eller ofte i tillegg! Og min verden er nok veldig forskjellig fra din selv om jeg ikke engang er av de uutdannede og lavtlønte, men har god lønn og høyskoleutdannelse. Jeg kjenner nemlig ikke særlig mange som IKKE jobber disse dagene i romjula.

Sist redigert av Mirasol : 10-12-07 kl 21:38. Årsak: Feil i quote
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:33   #16
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

[quote=Maimor;707752]

Opprinnelig lagt inn av Berglijot

De aller fleste jeg kjenner prøver å ta fri i romjula.[/qoute]
Vi har barna i to forskjellige barnehager (private) som begge er stengt i romjula. "Heldigvis" er jeg sykemeldt slik at det går fint at de er hjemme. Om jeg hadde vært frisk måtte jeg ha jobbet 27 og 28 og det samme må mannen. All familie bor over en time unna, og tro det eller ei, men de jobber jammen disse dagene de også. Alle unntatt svigermor som har gipset bein og min far som er pensjonist og som ikke er noe særlig i stand til å ta seg av barna. Heldigvis er vi reddet mandag til onsdag i påsken og neste romjul også, for da har jeg svangerskapspermisjon. Fra 2009 blir det verre...

Jobber man på sykehus, sykehjem, fengsel, butikk og andre "lavstatus-yrker" så må man faktisk jobbe uansett nemlig. Om jeg prøver så godt jeg kan å få fri disse dagene så er løsningen bare at jeg må jobbe julaften, 1 dag og 2 dag isteden, eller ofte i tillegg! Og min verden er nok veldig forskjellig fra din selv om jeg ikke engang er av de uutdannede og lavtlønte, men har god lønn og høyskoleutdannelse. Jeg kjenner nemlig ikke særlig mange som IKKE jobber disse dagene i romjula.

Jeg konkluderer med at vi kjenner ulike mennesker.

Gammel 10-12-07, 21:06   #17
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Men når det er sagt opplever vi at de aller fleste faktisk tar fri i jula. Enten har mor eller far fri. Ellers så har de besteforeldre/andre slektninger de benytter seg av.

Noe jeg skulle ønske vi kunne ha droppet er å ha åpent til 12 på julaften og nyttårsaften.

Gammel 10-12-07, 21:08   #18
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Noe jeg skulle ønske vi kunne ha droppet er å ha åpent til 12 på julaften og nyttårsaften.

Det tror jeg ikke vår barnehage har.

Gammel 10-12-07, 21:11   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Det tror jeg ikke vår barnehage har.

Kommunen her er pliktig til å holde åpent ved behov.
Men, det kan bestemmes i SU at man skal holde stengt.
Det er jo fåtallet som jobber kun noen timer vil jeg tro.

Gammel 10-12-07, 21:11   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herlighet, stakkars gutt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.