Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Sender "alle" julekort med bilde av barna?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-07, 11:10   #41
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sender "alle" julekort med bilde av barna?

Sender ikke julekort.

Gammel 10-12-07, 11:17   #42
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg sender julekort med bilde ja Til alle. Synes det er kjekt å få, og jeg vet at de fleste synes det er meget kjekt å få skrytebilde av våre små arvinger også (de sier iallefall det)

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 11:20   #43
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi har pleid å lage julekort selv med bilder på (plukket noen av de beste fra året som gikk, ikke noe spesielt oppstilt til julekort), men i år satser vi på Unicef-kort med evt. et bilde (eller flere bilder) lagt løst inni.

Det hadde jeg også tenkt. Ser at de har noen motiver uten masse engler og nisser på også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 11:33   #44
B@mbi
Aktiv

B@mbi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
B@mbi er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er en julekort-snylter, synes det er koselig å få, og sender aldri.

Samme her
Kommer liksom aldri så langt. Det er så mye annet som skjer. + eksamener og lesing +++

Gammel 10-12-07, 11:44   #45
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Etter at vi fikk barn har vi sendt med bilde, men kriteriet er at jeg og mannen også skal være med. I år har det vært så mye å gjøre før jul at det ikke blir julekort. Når jeg først sender vil jeg gjerne skrive noe personlig på hvert kort, og i år nedprioriterer jeg det. :jobber med å være litt mindre flink pike:

Gammel 10-12-07, 11:48   #46
Tora
Aktiv

Medlem siden: Nov 2006
Tora er litt kul
Standard

Sender julekort, men sender ikke bilde av eget barn - men bilder vi har tatt av mottagerne (deres barn) i løpet av året. Alltid morsomt med bilder av seg selv tatt av andre, synes jeg da.

Bilde av eget barn til de over 50, sånn omtrent.

Men har ikke noe i mot å få bilder av andres barn.

Barnet er forresten motivet på egenbestilte frimerker fra posten.

Tora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 12:04   #47
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har alltid sendt julekort og etter at jeg fikk barn sender jeg kort med bilde av barna. Ofte blir det litt travelt så det blir et kort hvor jeg bare skriver en kort julehilsen, og til de som vi ser sjelden så legger jeg inni julebrev som jeg printer ut (det må innrømmes å være ganske likt til alle..).

Jeg sender ikke kort til Hvermannsen, det er til familien min og til venner, og derfor synes jeg ikke det er en rar ting å gi dem et bilde av ungene mine. De eneste jeg synes det er veldig vanskelig å gi julekort med barnebilder til, er mine ufrivillig barnløse venninner. Jeg vet mange synes dette føles som salt i sårene. I fjor fikk de samme julekort som de andre, men jeg snakket med dem om det etterpå og fortalte at jeg var usikker.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 19:33   #48
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi sender julekort hvert år og nå har det blitt en ny vri med mannen og meg med på bildet. Sender til familie og venner, og de som bor utenbys får en lengre håndskrevet tekst. Om noen av de som bor nær har opplevd noe det siste året slenger vi med at vi tenker ekstra på dem i år. Julekortmappene er det ungene som lager. Kartong og sølvtusj.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:48   #49
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg skriver ikke julekort. Jeg skriver julebrev, som jeg masseproduserer. Noen få utvalgte får en personlig hilsen skriblet i et hjørne.

I julebrevet er det bilder av ungene.

Det gjer vi også.

Gammel 10-12-07, 22:00   #50
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Julekort med bilde av barna til alle jeg bryr meg om! Men jeg synder litt og ender opp med en ferdig trykt tekst på ja...

Jeg setter stor pris på å få julekort med bilder av andres barn også, og de blir tatt godt vare på.

Gammel 10-12-07, 22:58   #51
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Noe av min aversjon mot dette bunner nok i at vi i et år opplevde å få et julekort med bilder av noen barn som vi overhodet ikke kjente. Vi var jo overbevist om at det var sendt feil, det sto bare navnene til barna på selve kortet. I romjulen kom bestemoren min på besøk og påpekte at det var hyggelig å se bilder av de andre oldebarna sine i vårt hus. Det viste seg altså at min fetter (som jeg ikke har hatt noe kontakt med på 10-15 år) hadde sendt bilde av sine barn til oss. Søte barn og hyggelig gest, men interessant for meg? Neppe. :kyniker:

Det ville jeg ha syntes var veldig merkelig!

Vi sender julekort til familie, med bilde på.
Må jo benytte enhver situasjon til å skryte av ungene!
Jeg har sendt et julekort til kusinen til sambo også, men det er adressert til datteren hennes på 3 år. Hun leker mye med vår eldste i familiebesøk o.l.
Håper ikke hun syns det er merkelig.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 23:09   #52
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sender julekort hvert år, men gutta på. Sender bare til folk som vet hvem gutta er. Noen får en personlig hilsen, andre ikke.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 06:04   #53
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi sender ikke julekort.

Svar med sitat
Gammel 13-12-07, 15:40   #54
Christinamor
Superaktiv

Christinamor sin avatar

Hvor: Skien
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Jeg sender julekort, med bilder. Sender til familie og stort sett venner med barn. Sender ut noen få uten bilde.
Tar vare på alle julekort med bilder, og har intensjoner om å få dem i album etterhvert, for det er jo koselig og moro å se hvordan ungene vokser fra år til år. Noen barn ser je sjelen, og da er det artig å få bilde av dem.

Vi har en kamerat, uten hår, som et år sendte ut bilde av seg selv MED parykk, og det var ustyrtelig morsomt. Nå har han imidlertid blitt pappa, og det er datteren som er motivet.

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:27.