Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan ligger vi an med juleforberedelser?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hvordan ligger dere an med juleforberedelser?
Ferdig!!! 1 0,88%
Mangler litt 41 35,96%
Mye igjen 43 37,72%
Har ikke begynt engang .... 29 25,44%
Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-07, 21:25   #41
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ligger vi an med juleforberedelser?

Mangler litt.
Huset er pyntet, kalenderen er oppe, de fleste gavene er kjøpt.
Egentlig er det bare kosen igjen.

Gammel 03-12-07, 21:34   #42
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heller dårlig.
Men adventsstjerna og kalenderen er på plass. Det er da noe.

Gammel 03-12-07, 22:25   #43
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mangler litt..

Har hengt opp røde gardiner både i kjøkkenet og i stua, stjernene er kommet opp, noen røde hjerter også. Vasket kjøkkenet, og halve stua, bakt hvite kakemenn og smultringer, ferdig med alle julegavene men ikke innpakket enda..

Joda, vi er i god rute!

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 22:40   #44
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppsummerer:

-Mangler EN gave, det er til mannen min. Alle de andre (sikkert 50..) er pakket inn og lagt bort.

-Laget pepperkaker to ganger, men allerede spist opp. Mer skal lages og pyntes.

-Laget pepperkakehus.

-Skal lage småkaker med ungenes mormor og dele etterpå. Skal gjøre det samme med venninner.

-Skal lage litt julekonfekt/ godteri.

-Har satt fram litt pynt, og tror ikke jeg skal ta fram så mye mer. Treet kommer rundt 19.-20. desember, tenker jeg.

-Mat er ikke handlet inn, men vi skal heller ikke ha noen middag hjemme i julen. Skal selvsagt handle, men tar det siste uka.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 08:18   #45
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Vi ligger ganske godt ann.
Ferdig med gavehandlingen.
Det som er igjen er maten.
Skal lage medisterkaker og surkål i løpet av uka, må pusse serviettringene og stryke dukene.

Pepperkakehuset blir laget neste helg, da kommer niese og nevø opp for å hjelpe til med det og pepperkakebakingen.

Gammel 04-12-07, 13:55   #46
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Har ikke gjort noe, og får ikke gjort noe. Sånn er det å være sengeliggende og ha en mann med to jobber + en livlig ettåring. Jeg hadde ikke så store ambisjoner for denne jula uansett, men håper jo at vi (les: mannen) klarer å få vasket over gulvene. De julegavene som kan kjøpes på nettet er i boks. De andre aner jeg ikke hvordan jeg skal få tak i. Klær har vi heller ikke, noen av oss. Det blir vel en kjøpesentertur når jeg bikker 36 eller 37 uker, altså rett før jul. De butikkansatte har vel opplevd vannavgang i julestria før, regner jeg med

Kanskje jeg skal hyre inn noen til å ta nedvasken. Det hadde vært deilig!

Gammel 04-12-07, 14:00   #47
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil bare gråte...

Gammel 04-12-07, 21:01   #48
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg vil bare gråte...

Det er lenge til jul ennå, Rosin!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 21:03   #49
Sildre
Endelig på vei oppover!

Sildre sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sildre er litt kulSildre er litt kul
Standard

Nå begynner jeg å bli stressa her. Hele neste uke er timeplanen full og jeg har ikke startet på julegaveshoppingen enda. Vi reiser bort den 20., så tiden begynner å bli knapp.

Her må det nettshoppes øyeblikkelig!

Gammel 04-12-07, 21:06   #50
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er så priviligert at jeg feirer jul borte. Men her hjemme skal vi ha et lite juletre i stua og henge opp litt pynt- ikke så mye, for mannen min er Grinchen selv og ikke så glad i sånt.

Har anskaffet noe sånt som fire julegaver, og julekort som jeg t.o.m har sendt. I hvert fall noen av dem.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 21:15   #51
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er skikkelig på etterskudd, pga sykdom.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 20:04   #52
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Nå er surkålen snart i boks.
Den står til koking nå.

Gammel 05-12-07, 20:22   #53
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Neten ferdig. Har fri i morgen så da skal jeg ut og få tak i de siste gavene (som er til oss selv fra svigers, og High School Musical 2 til kalenderen på julaften til eldste). Så må jeg finne noen klær til ungene.
Får også se om jeg får laget et par kakesorter og sendt julekortene. På lørdag skal vi bake pepperkaker sammen med en venninne og ungene. Jeg håper også at vi får satt sammen og pyntet pepperkakehuset.
Da gjenstår vel bare julevasken, resten av pynten, juletre og matvarehandling så kan det bare bli jul.

Gammel 05-12-07, 23:03   #54
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

I går hadde jeg en skikkelig runde med juleplanlegging, så nå har vi i hvert fall litt oversikt. Har til og med laget innkjøpsliste for julemat. I dag fikk jeg handlet et par julegaver og litt juleklær til meg. -Er det veldig tantete med gulltopp fra neste stopp??? Ellers klarte noen å spise opp nesten alle sandnøttene vi hadde ferdige under adventsstunden i kveld. Nå mp vi vel til med en ny dobbeltrunde med slike.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 13:31   #55
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jævlig dårlig var det første som slo meg.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 13:37   #56
TBM
Passiv

Standard

Fra sykesengen har jeg i dag telefonert til samtlige sportsbutikker på stedet, og klart å bestille/legge til side akebrett i rett størrelse og farge til storesøster (det er ikke lov med snowracer på skolen...), snowboard til mellomste, lekesnowboard til minstemann (samme design til begge!) og et par snowboardstøvler fra Fretex.

Da er så godt som alle julegavene i boks - det gjenstår bare å pakke og ordne. Og et par skal sendes.

Bakedag skal vi ha i helga, men jeg lager deigene i morgen. I neste uke steker vi nok krumkaker i tillegg, men jeg tror det blir med det.

Handleliste må jeg og mannen skrive sammen, for vi feirer hele jula sammen selv om vi bor hver for oss.

Skal vaske litt skikkelig denne helgen (om jeg blir frisk), og deretter en vanlig vask siste helga før jul.

Julekortene må jeg ta innimellom...

Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 17:55   #57
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det er lenge til jul ennå, Rosin!

Ja. Dessverre. I dag har jeg laget fire svære glass med tomatsild. Bare synd at det ikke holder seg til jul. Jeg får trykke nedpå i dagene som kommer og se om jeg gidder å lage det en gang til før jul.. Tror det er første gang jeg har irritert meg over å være for tidlig ute.

Gammel 06-12-07, 17:56   #58
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg har dessuten akkurat laget 64 aniskringler. De SKAL i frysen, ellers forsvinner de.

Gammel 06-12-07, 18:14   #59
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

I dag har pepperkakene i vinduet kommet opp.
De fleste i allefall, Propellen elsker det så han har spist litt av lasset

Gammel 06-12-07, 18:15   #60
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har ikke begynt ordentlig jeg...

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:39.