Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-12-07, 17:50   #1
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En betraktning rundt dette med jule-/adventskalendere

Jeg er veldig enig. Det tok litt av i fjor, og jeg kjøpte ting for sikkert 6-700 kroner, fordi jeg ikke skulle ha plastikkræl.

I år har jeg kjøpt en stor nissejentejulekalender som har 23 små og 1 stor lomme på kjolen. De små lommene har akkurat plass til en liten sjokoladebit, eller man kan feste et eller annet med en klesklype.

Jeg har hatt det altfor travelt til å gjøre det jeg egentlig ville i år. :tårnfrid: For jeg hadde nemlig tenkt å være PedagogiskGodMor og kjøpe julekrybben fra Alveslottet og gi en ting hver dag. Men jeg rakk ikke å bestille før det var utsolgt. Så det er blitt magneter, viskelær, blyanter, klistremerker, papirdukke, oppgavebok, ispedd en og annen sjokoladebit. I tillegg setter Lille stor pris på CD'er jeg brenner til henne med utvalgte highlights.

Neste år blir det julekrybbe!

Gammel 01-12-07, 17:58   #2
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

: For jeg hadde nemlig tenkt å være PedagogiskGodMor og kjøpe julekrybben fra Alveslottet og gi en ting hver dag.

:sukker henført:

Jeg har fått et stempel! PedagogiskGodMorTM

Tro om jeg skal endre tittelen min?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 18:08   #3
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

:sukker henført:

Jeg har fått et stempel! PedagogiskGodMorTM

Tro om jeg skal endre tittelen min?

Bitch/PedagogiskGodMorTM funker bra det!

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 18:12   #4
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Bitch/PedagogiskGodMorTM funker bra det!

Jepp!

Jeg skulle ha slengt på HarEksamenOgHarIkkeTidTilÅSitteHer. Men det var det ikke plass til... snufs.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 18:17   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tenkt på dette selv, for denne kalenderen ble plutselig MYE dyrere enn jeg hadde tenkt. Tror jeg har kjøpt kalendergaver for ca. 500,- kroner, og det var virkelig IKKE meningen! Jeg kjøpte litt og litt, og plutselig ble det bare sånn. Nå har vi bare ett barn da, det blir aldeles ikke slik i årene fremover. Neste år skal jeg bruke mye mindre penger, men kanskje kjøpe kalendergavene fordelt litt utover året? Blir jo billigere samlet da, uansett. Ja, det er blitt litt for gale med disse kalenderne, synes jeg.

Gammel 01-12-07, 18:30   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg satt i går og pakket inn kalendergavene til guttungen på 2,5 år. Jeg har kjøpt inn perler, fingermaling, kosedyr, såpebobler, klistremerker, sprettballer m.m. Det slo meg at dette egentlig blir helt vanvittig mye. Det er jo på julaften vi skal ha gavebonanza, ikke hele førjulstiden. Hva i all verden skal vi gi ham på julaften da, når han får så mye fint i kalenderen sin hver eneste dag? Jeg har kjøpt inn 14 gaver til nå. Og er usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg har faktisk ikke lyst til å gi ham en slik gave hver dag. Samtidig så er det ikke så bra å gi ham sjokolade hver dag heller. Aktivitetskalender er utelukket, jeg orker ikke å ha en organisert aktivitet hver eneste dag i tre uker. Hva gjør man? Jeg kan jo gi ham en liten plastdings hver dag - men hva med at vi skal prøve å unngå for mye forsøpling? Jeg synes dette er vanskelig jeg. Det er morfaren til guttungen som har sydd kalenderen, så jeg har ikke lyst til å legge den bort heller. Men dette føles rett og slett helt feil.

Er det noen som følger tankene mine her? Eller er det jeg som er ei sutrehøne nå, og som overdriver?

Jeg har også ei snuppe på snart 2,5 år - og har valgt ikke lage kalender.
Nå har hun heller ingen storesøsken å være misunnelig på - og hun skjønner jo ikke noe av det uansett. Det blir nok alltids mange nok år med kalendere

NÅR vi begynner med kalender, tror jeg vi tar familiekalender. Sånn at vi er 4 stk som deler, og så får de lære seg å glede seg over at andre får.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 22:09   #7
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg gir bøker, tegnesaker, tusjer, litt godis, en del aktiviteter(bading,pepperkakehusbaking, lage julepynt +++). Dette er ikke ting vi gir eller gjør på julaften, så det er helt greit for meg. For meg skal jula være veldig spesiell for barna, og en liten gave hver dag i 24 dager, det er spesielt.

Gammel 01-12-07, 22:16   #8
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes dette er vanskelig. På den ene siden vil jeg helst ikke ha bortskjemte små troll, men samtidig vil jeg helst at de skal ha en del (feks pakkekalender). I år har jeg valgt å legge 1/3 gotteri, 1/3 småting og 1/3 opplevelser eller gjøremål.

For mitt vedkommende kan jeg ikke heller sammenligne min egen barndom med ungenes, da jeg vokste opp hadde foreldrene mine veldig lite penger, mens jeg og mannen her mye mer å rutte med.

Gammel 01-12-07, 22:29   #9
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Når jeg var liten hadde vi den kalenderen Hasselnøtt snakket om år etter år. Husker forsatt gleden av å åpne posene og se hvilken figur som kom i dag. Spesielt den dagen pusen kom ! var jo enkelte figurer jeg ble mer glad i etter hvert som årene gikk.

Svigermor kommer vel til å lage pakkekalender år etter år... og sikkert nesten like mange pakker igjen på julaften *skjønner meg ikke på det*. Men tror ikke jeg kommer til å lage noe pakkekalender, gjør jeg det blir det en legoeske.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 22:47   #10
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Her er bursdag og julaften nesten sammenfallende, og det blir mer enn nok gaver og materiellt fokus.

Han er bare tre år, så jeg hadde de samme tankene som flesteparten her, og valgte vekk pakkekalenderen i år. I stedet hadde jeg tenkt å bruke en flott kalender han fikk i gave fra tanten sin. Det er en slags bok med 24 minibøker inni, og hver bok har flott tegninger og en del av juleevangeliet.

Poden ELSKET denne, og hadde vært fornøyd med det. Men så glemte jeg å formidle eller diskutere min beslutning med pappaen, så en stolt pappa kom med pakkekalender og trodde han var den som hadde husket på dette

Neste år tror jeg at vi skal ha omvendt julekalender, hvis ikke de innfører det i barnehagen, hørtes ut som en utmerket ide. Må bare huske å involvere pappaen...

Denne er det vi har
http://www.hermon.no/index.php?page=show_book&id=6041

men det finnes mange andre som ser flotte ut også, feks denne som også resulterer i ei krybbe (24 deler)

http://www.barnasegenbokverden.no/80...708&typ=normal#

og

http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...2839823&rom=MP

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 22:41   #11
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror det har mye med hva man selv putter oppi og gavekalenderen. Nå er ikke min Lille eldre enn 1,5 år så hun får som oss foreldre en liten pakke lørdag og søndag. Hun har også en kalender med 24 små bøker i som gjorde stor suksess idag.
Jeg selv fikk alltid kalender med mye forskjellig julepynt, og mye av den pynten har jeg den dag i dag. Blir like nostalgisk hver jul når den kommer frem.
Jeg er vel egentlig litt delt på tankegangen din, men hver og en må gjøre det som passer best for seg.

Gammel 01-12-07, 22:48   #12
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en pakke-familie-kalender. I den er det en pakke hver dag, men det varierer hvem den er til. Vi er to små og to store. Av og til er det to make ting i en pakke (feks minitannkremtuber) - en til hver av jentene. Men av og til er den merket med et navn, og da er det til bare denne. Det går opp til slutt, dvs så og si likt. På denne måten blir det ikke fullt så mye ræl, for alle trenger noen småting, og ungene lærer å dele, unne andre å få samt å "vente på tur" (de må dele på hvem som skal trekke/pakke opp også). :PedagogiskGodMorLight™ :

En hit er forresten frimerke. Da lager vi et julekort og bruker det frimerket med en gang, og ber om at mottaker ringer når det kommer frem. Stas når telefonen kommer!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 23:50   #13
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har laget pakkekalender 1 gang. Det ble med den ene gangen. Det ble dyrt synes jeg, om man ikke bare skal ha søppelting.
De blir litt bortskjemte når de skal få flotte gaver hver eneste dag. Det tar litt glansen av selveste julaften.

De minste på 5 og 9 har i år legokalender. Har hatt den før og det er en slager.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 23:54   #14
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Min mor glemmer aldri da jeg var blitt så stor at jeg sa til henne:

"Mamma, du trenger ikke lage kalender altså, jeg trenger ikke alle de derre småtingene".

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 00:02   #15
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker å lage pakkekalender jeg.

Har et skap med gaver og små belønninger som fylles opp i løpet av året og ranes i advent.

Det er ikke mange gavene som koster mye, men svigermor og svigerfars kjæreste vil ha noen av pakkene. Svigerfars kjæreste fikk i år plukke fritt i skapet mitt.

Den største pakken er vel teaterbiletter en dag, og ellers et Jul i skomaktergata spill (elsker den serien av en eller annen grunn). Det kjøpte jeg på salg til 29 kroner for et par år siden.

I fjor var Mazungen syk i januar og vi kjøpte da en legokalender på salg, bygget noe, og resten ble lagt i skapet. Så det er noen legodeler også.

I morgen (2 desember) er det "sprett-leire".

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-07, 23:56   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikveld har jeg laget 24 pepperkakehjerter som jeg har hengt opp
Så skal jeg, mannen og Hannah dele ett lite hjerte etter middag hver dag. Da blir det en liten bit hver
Ble fint og dekorativt. Og enkelt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 00:04   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Vi har tatt konsekvensen av at førjulstida ikke skal være ett pakkeinferno og har aktivitets/opplevelseskalender. Det er en lavterskelkalender der f. eks en av gavene er helgefrokost med rundstykker, egg og kakao på en hverdag. Eller kveldstur med lommelykt. Vi har også puttet inn alle de tingene vi likevel gjør (kakebaking, juleverksted etc), og ungene (6, 9 og 11 år) synes det er gøy og savner ikke pakkekalenderen i det hele tatt. De har faktisk ikke spurt etter den de to årene vi ikke har hatt den.

Jeg kjenner at jeg blir skremt av alt det unger får både i kalender og til jul. Kostbare gaver, og ofte leker som man bare fyller opp rommet med. Det er viktig å tenke over hva vi ønsker at ungene skal lære.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 00:08   #18
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Klok nabo jeg har!
Vi kommer nok til å gjøre noe lignende når hun blir eldre.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 00:30   #19
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Vi har ikke pakkekalender. Hverken mannen og jeg er vokst opp med det og vi ønsker ikke å innføre det hos oss.

Samme her. Om det er fordi jeg er gammel som fjella eller fordi det ikke var vanlig der jeg bodde, det vet jeg ikke, men pakkekalender var et totalt ukjent fenomen for meg til jeg var langt oppi tjueårene. Jeg har ingen intensjoner om å la barna få det, heller. Det blir rett og slett for dyrt hvis man skal unngå ræl. Så femåringen min får ikke kalender.

Jeg husker jeg hadde en kalender da jeg var liten, der jeg åpnet lukene, leste et lite bibelvers eller så et bilde, og så la på penger til en eller annen veldedig sak. Jeg syntes det var litt kjedelig, men når jeg fikk sjokoladekalender i tillegg, var alt vel.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 00:34   #20
Maz
Pauset

Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

. Om det er fordi jeg er gammel som fjella eller fordi det ikke var vanlig der jeg bodde, det vet jeg ikke, men pakkekalender var et totalt ukjent fenomen for meg til jeg var langt oppi tjueårene.

'
Alder er vel ikke poenget. Vi hadde pakkekalender hjemme. Jeg brukte mine eldre søskens. Den eldste av dem er 55 nå, og den kalenderen er vel 50 år.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.