|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Textrovert
|
![]() Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"Jeg har også jobbet som telefonselger. Jeg ble psykisk ødelagt og trengte profesjonell hjelp. Vedkommende ba meg slutte i jobben. Det gjorde jeg, og to uker senere var jeg et helt annet menneske. Aldri mer.
![]() |
#42 |
maler
|
![]() Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"
Ah - genialt. Den skal jeg også bruke. De hjemsøkte meg flere ganger i uka her tidligere helt til mannen i huset eksploderte i telefonrøret. Så fikk jeg pause et par mnd før de prøvde igjen. Det var vel i sommer. Da sa jeg at jeg var ikke interessert, fordi det hopet seg sånn opp med papiravfall. Det var han tydeligvis ikke forberedt på, for hans neste argument var at "jo, men du vet - avisen er jo tynnere og med mindre innohld nå om sommeren". Jeg tror han skjønte selv at han var på glattisen, for det var han som la på... |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Erfaren nok
|
Jeg har særdeles FÅ venner i Oslo som ringer meg.
![]() |
#45 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"Hadde jeg hatt mange venner i Oslo ville jeg mest sannsynlig registrert det tlf nr på mobilen/hustlf, sånn at jeg SER hvem som ringer.
![]() |
#46 |
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"Jeg merket en markant nedgang i slike tlf. når vi registrerte oss mot det. Nå er det svært sjelden, og hvis noen ringer så er jeg ganske krass og påpeker tydelig at jeg er registrert mot telefonsalg og at de har å slette meg fra listene umiddelbart. Det funker.
![]() |
#47 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe":Klikk: sier det hos meg. Er veldig sjelden vi får slike telefoner, men innimellom glimter noen til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Erfaren
|
![]() Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"Jeg orker ikke høre på telefonselgerne, orker ikke si NEI, jeg er ikke interessert gang på gang.
![]() |
#49 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"Jeg svarte rimelig krast og avvisende en gang og var i ferd med å legge på, da damen i andre enden forsiktig sa at hun ringte fra NRK-lisenskontoret (eller-hva-det-heter) og lurte på om vi hadde glemt regninga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"Jeg hadde den udelte gleden av å fortelle Dagsavisen gang på gang på gang i detalj hvorfor jeg hadde sagt opp abonnementet og aldri i livet kom til å fornye det noensinne. Det var nesten verdt det.
![]() |
#51 |
Dramaking
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() |
..Så jeg var veldig, veldig dum som sa ja til å bli støttemedlem i Amnesty når de ringte å spurte om det, siden jeg hadde deltatt på sms-aksjoner? Og det var like dumt av meg som om jeg hadde bitt på svindelpost fra Nigeria? |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Dramaking
![]() ![]() |
![]() Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"Har også stadig blitt oppringt av Adressa, etter å ha abbonert tidligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"Jeg pleier bare å si at jeg ikke er interessert. Blir ikke irritert egentlig, men så ringer de ganske sjelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
-
Medlem siden: Oct 2006
Ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Dramaking
![]() ![]() |
Noen ideele organisasjoner ringer rent faktisk fra sitt eget hovedkontor, med verifiserbare identifikasjoner. Slik som f.eks. Amnesty International, Natur og Ungdom m.fl. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
-
Nå vet ikke jeg hvilken science fiction-virkelighet du befinner deg i, men mine telefoner har ingen verifiserings- eller identifiseringsfunksjon. At informasjon teoretisk sett kan verifiseres betyr ikke at det er praktisk gjennomførbart å gjøre det når det trengs. Hvis man ikke vet hvem som ringer, og det gjør man ikke dersom det ikke er noen man allerede har aktiv kontakt med, så er det eneste fornuftige å gjøre å takke nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Dramaking
![]() ![]() |
..Så de som for en tid tilbake ringte meg fra nummer 23327400, og spurte om jeg ville fornye mitt støttemedlemskap er svindlere på linje med Nigerianske e-mail svindlere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
-
Jeg går ikke rundt og husker hvem som eier alle telefonnummer som er registrert i Norge (eller i andre land), men hvis du gjør det, så er jo du sikkert tryggere enn meg når du blir oppringt av noen du ikke kjenner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Mother of Dragons
|
Jo men dersom det er et telefonnr som du vet er fra Amnesty, så er det jo ikke et ukjent nr, som var det Ben snakket om. Det er ikke lurt å oppgi personlige opplysninger til ukjente.
![]() |
#60 |
Dramaking
![]() ![]() |
Hvis man er i nærheten av en pc når man blir oppringt, så er det en smal sak å sjekke et nr. Hovedproblemet mitt er at du generaliserer enormt i forhold til hva som er andre personers korrekte handlemåte i enhver situasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|