Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-08, 11:34   #41
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"

Jeg har også jobbet som telefonselger. Jeg ble psykisk ødelagt og trengte profesjonell hjelp. Vedkommende ba meg slutte i jobben. Det gjorde jeg, og to uker senere var jeg et helt annet menneske. Aldri mer.

En annen sak er at arbeidsgiveren ikke ville gi meg lønn fordi jeg sluttet. Slutter man, var man illojal, og illojale mennesker fortjente ikke lønn.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 12:22   #42
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg abonerte på Adressa en periode.. og etter jeg avsluttet det, ringte de meg sikkert hver bidige mnd!

En gang en fyr ringte så spurte jeg om han kunne se på skjermen sin hvor mange ganger de hadde ringt meg. Noe han bekreftet.
Jeg spurte også om han kanskje da så at jeg hadde sagt NEI hver gang? Ja, det kunne han se. Og så spurte jeg hva han trodde jeg ville svare denne gang?
Nah, han trodde sikkert jeg ville si nei denne gang og da..
Da jeg spurte om HVORFOR de ringte meg om og om og om igjen, så sa han at det sikkert var fordi jeg var så koselig å prate med.

Ah - genialt. Den skal jeg også bruke. De hjemsøkte meg flere ganger i uka her tidligere helt til mannen i huset eksploderte i telefonrøret. Så fikk jeg pause et par mnd før de prøvde igjen. Det var vel i sommer. Da sa jeg at jeg var ikke interessert, fordi det hopet seg sånn opp med papiravfall. Det var han tydeligvis ikke forberedt på, for hans neste argument var at "jo, men du vet - avisen er jo tynnere og med mindre innohld nå om sommeren". Jeg tror han skjønte selv at han var på glattisen, for det var han som la på...

Eneste problem er at det ikke varer så lente, nå har de nemlig begynt å ringe igjen. De og Norsk fakta forlag. Og et eller annet kortselskap i Skien. *ja, jeg sjekker før jeg tar telefonen*. Krybbedødforeningen ga seg til slutt, men der måtte jeg være ufin...

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 12:35   #43
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

22-nummer?? Det er jo retningsnummer for Oslo. Antar du at alle som ringer deg fra Oslo er telefonselgere? Hva om jeg skulle finne på å ringe deg, og så svarer du ikke?!

Jeg har særdeles FÅ venner i Oslo som ringer meg.
Observatøren ringer meg med/på mobil om hun tar kontakt, og utenom det er det vel ikke flere?
Det har alltid vært telefonselgere om jeg har tatt den. Og om noen virkelig prøver å få tak i meg så får de jo til det.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 12:36   #44
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Se forresten også opp for 33 og 38-nummer.

Gammel 27-11-08, 12:37   #45
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde jeg hatt mange venner i Oslo ville jeg mest sannsynlig registrert det tlf nr på mobilen/hustlf, sånn at jeg SER hvem som ringer.

De som vil må gjerne sende meg tlfnr sitt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 13:00   #46
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Når telefonsamtalen starter med: "Jeg skal ikke selge deg noe"

Jeg merket en markant nedgang i slike tlf. når vi registrerte oss mot det. Nå er det svært sjelden, og hvis noen ringer så er jeg ganske krass og påpeker tydelig at jeg er registrert mot telefonsalg og at de har å slette meg fra listene umiddelbart. Det funker.
Hvis det er markedsundersøkelser sier jeg bare klart i fra at jeg overhodet ikke er interessert i å svare, og aldri vil være det, så de kan bare slutte å ringe meg. Det funker også.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 14:56   #47
Trolljenta25
Erfaren

Trolljenta25 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

:Klikk: sier det hos meg. Er veldig sjelden vi får slike telefoner, men innimellom glimter noen til.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 22:33   #48
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Jeg orker ikke høre på telefonselgerne, orker ikke si NEI, jeg er ikke interessert gang på gang.
Vi har begge reservert oss og får stadig telefoner fra folk som aldeles ikke skal selge oss noe. Jeg sier "ha en god dag" og legger på.

Gammel 27-11-08, 22:57   #49
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg svarte rimelig krast og avvisende en gang og var i ferd med å legge på, da damen i andre enden forsiktig sa at hun ringte fra NRK-lisenskontoret (eller-hva-det-heter) og lurte på om vi hadde glemt regninga.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 23:04   #50
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde den udelte gleden av å fortelle Dagsavisen gang på gang på gang i detalj hvorfor jeg hadde sagt opp abonnementet og aldri i livet kom til å fornye det noensinne. Det var nesten verdt det.

Ellers vet jeg at f.eks. Foreldre & Barn bruker fødselsannonser. Vi satte nemlig kun inn i lokalavisen, og de ringte foreldrene mine til stadighet.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 16:56   #51
canto
Dramaking

canto sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
canto er litt kulcanto er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Som en bonus er det verdt å tenke over at man er veldig (veldig) dum dersom man ikke går ut fra at alle ukjente som ringer for å selge noe eller for å spørre om ting er svindlere; å svare på spørsmål fra ukjente i telefonen er like dumt som å bite på svindelepost fra Nigeria.

Ben "immoral acts may be legal" Murphy

..Så jeg var veldig, veldig dum som sa ja til å bli støttemedlem i Amnesty når de ringte å spurte om det, siden jeg hadde deltatt på sms-aksjoner? Og det var like dumt av meg som om jeg hadde bitt på svindelpost fra Nigeria?

canto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 17:01   #52
canto
Dramaking

canto sin avatar

Standard

Har også stadig blitt oppringt av Adressa, etter å ha abbonert tidligere.
Det er en stund siden sist nå. Tok det opp med mellomleder i bedriften og det har tydligvis hjulpet.

En av de siste selgerne som spurte om jeg ville abbonere fortalte jeg at "Jeg synes Adresseavisen er en veldig dårlig avis, og jeg ville ikke hatt den om jeg fikk den gratis". Han svarte "Eh.ja.. Du får ha en fin kveld videre". "Du også" sa jeg.

Gammel 28-11-08, 17:11   #53
indie
Bør lage seg en tittel selv

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg pleier bare å si at jeg ikke er interessert. Blir ikke irritert egentlig, men så ringer de ganske sjelden.

Hvis man har vært medlem eller abbonert på noe tidligere, og de ringer, da kan man be om å få bli slettet fra deres lister.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 17:34   #54
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av canto, her.

Så jeg var veldig, veldig dum som sa ja til å bli støttemedlem i Amnesty når de ringte å spurte om det[?]

Ja.

Nå kjenner jo ikke jeg detaljene rundt denne telefonsamtalen, men dersom man ikke vet sikkert hvem som ringer er man iallefall dum hvis man gir fra seg noen som helst slags informasjon. I tillegg er det vanlig at også veldedige og frivillige organisasjoner benytter firmaer som lever av telefonsalg til å ringe for seg; hvis det er tilfelle, og du da sier ja til å kjøpe noe på telefonen, så støtter du denne motbydelige bransjen direkte økonomisk, og bidrar til at de fortsetter å plage både deg selv og oss andre. Dersom noen ringer med et tilbud du ønsker å benytte deg av er altså korrekt fremgangsmåte å takke nei, og så ta direkte kontakt med tilbyder selv, for på den måten å unngå å finansiere telefonselgere.

Ben "kampanjen mot kriminelle plageånder" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 18:08   #55
canto
Dramaking

canto sin avatar

Standard

Ja.

Nå kjenner jo ikke jeg detaljene rundt denne telefonsamtalen, men dersom man ikke vet sikkert hvem som ringer er man iallefall dum hvis man gir fra seg noen som helst slags informasjon. I tillegg er det vanlig at også veldedige og frivillige organisasjoner benytter firmaer som lever av telefonsalg til å ringe for seg; hvis det er tilfelle, og du da sier ja til å kjøpe noe på telefonen, så støtter du denne motbydelige bransjen direkte økonomisk, og bidrar til at de fortsetter å plage både deg selv og oss andre. Dersom noen ringer med et tilbud du ønsker å benytte deg av er altså korrekt fremgangsmåte å takke nei, og så ta direkte kontakt med tilbyder selv, for på den måten å unngå å finansiere telefonselgere.

Ben "kampanjen mot kriminelle plageånder" Murphy

Noen ideele organisasjoner ringer rent faktisk fra sitt eget hovedkontor, med verifiserbare identifikasjoner. Slik som f.eks. Amnesty International, Natur og Ungdom m.fl.

Kanskje du bør "telle til ti" før du skriver bastante innlegg basert på at andre folk ikke har personlig dømmekraft...

Gammel 28-11-08, 18:25   #56
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Noen ideele organisasjoner ringer rent faktisk fra sitt eget hovedkontor, med verifiserbare identifikasjoner.

Nå vet ikke jeg hvilken science fiction-virkelighet du befinner deg i, men mine telefoner har ingen verifiserings- eller identifiseringsfunksjon. At informasjon teoretisk sett kan verifiseres betyr ikke at det er praktisk gjennomførbart å gjøre det når det trengs. Hvis man ikke vet hvem som ringer, og det gjør man ikke dersom det ikke er noen man allerede har aktiv kontakt med, så er det eneste fornuftige å gjøre å takke nei.

Ben "do us all a favor" Murphy

Gammel 28-11-08, 18:38   #57
canto
Dramaking

canto sin avatar

Standard

Nå vet ikke jeg hvilken science fiction-virkelighet du befinner deg i, men mine telefoner har ingen verifiserings- eller identifiseringsfunksjon. At informasjon teoretisk sett kan verifiseres betyr ikke at det er praktisk gjennomførbart å gjøre det når det trengs. Hvis man ikke vet hvem som ringer, og det gjør man ikke dersom det ikke er noen man allerede har aktiv kontakt med, så er det eneste fornuftige å gjøre å takke nei.

Ben "do us all a favor" Murphy

..Så de som for en tid tilbake ringte meg fra nummer 23327400, og spurte om jeg ville fornye mitt støttemedlemskap er svindlere på linje med Nigerianske e-mail svindlere?

Gammel 28-11-08, 19:32   #58
Benmurphy
-

Standard

..Så de som for en tid tilbake ringte meg fra nummer 23327400, og spurte om jeg ville fornye mitt støttemedlemskap er svindlere på linje med Nigerianske e-mail svindlere?

Jeg går ikke rundt og husker hvem som eier alle telefonnummer som er registrert i Norge (eller i andre land), men hvis du gjør det, så er jo du sikkert tryggere enn meg når du blir oppringt av noen du ikke kjenner.

Ben "Good for you" Murphy

Gammel 28-11-08, 19:36   #59
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo men dersom det er et telefonnr som du vet er fra Amnesty, så er det jo ikke et ukjent nr, som var det Ben snakket om. Det er ikke lurt å oppgi personlige opplysninger til ukjente.

Gammel 28-11-08, 20:16   #60
canto
Dramaking

canto sin avatar

Standard

Jeg går ikke rundt og husker hvem som eier alle telefonnummer som er registrert i Norge (eller i andre land), men hvis du gjør det, så er jo du sikkert tryggere enn meg når du blir oppringt av noen du ikke kjenner.

Ben "Good for you" Murphy

Hvis man er i nærheten av en pc når man blir oppringt, så er det en smal sak å sjekke et nr. Hovedproblemet mitt er at du generaliserer enormt i forhold til hva som er andre personers korrekte handlemåte i enhver situasjon.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58.