|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Borte
|
Sv: HverdagsrasismeJeg blir trist av å lese dette. Trist, trist, trist fordi jeg vet så inderlig godt at denne husselgeren er en av mange fordomsfulle, ekskluderende mennesker. Det må være forferdelig vondt å være innvandrer i Norge når man står i møte med hverdagsrasismen. Eksempelet i artikkelen er jo ganske graverende, siden mannen vil gjøre en såpass stor ting i livet sitt som det er å kjøpe et hus. Men, jeg tenker også på alle de små tingene som innvandrere opplever hver dag.
|
|
|
#2 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: HverdagsrasismeJeg skulle nok ønske at noen hadde diskriminert disse franske som bor over oss da de kjøpte leiligheten. Ville heller hatt noen ikke-røykende, fillebikkjefrie*, engelsksnakkende og (allerhelst) døve naboer, ja.
|
|
|
#5 |
|
Pen. Så det så.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hverdagsrasisme
|
|
|
#6 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: HverdagsrasismeMan kan jo aldri vite, det er det som er cluet. Jeg kjøpte bil av en hviiit nordmann fra Norge bostatt iOslos beste vestkant, han jobbet for et departement og alt. Likevel gikk bilen i filler etter 1 uke, motorfeilindikatoren som han sa var sjekket ut og var OK viste seg å være en ordentlig feil til 12.000kr. Og etterpå, når jeg finleste notatene fra verkstedet, så så det ut til at verkstedet (og han) visste om feilen.
|
|
|
#10 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: HverdagsrasismeJeg har lest flere sånne historier i det siste, der en norsk familie har fått huset selv om de har bydd mindre. Det er motbydelig.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: HverdagsrasismeDu er bra rasistisk når du er villig til å betale 50 000 kroner ut av din egen lomme fordi dine snart eks-naboer skal slippe en svarting i nabolaget!
|
|
|
#14 |
|
Introvert optimist
|
Sv: HverdagsrasismeFysj! Han skal nok være glad han slapp unna det nabolaget hvis selger var en representant for holdningene der omkring. Det er helt utrolig oppførsel.
|
|
|
#15 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: HverdagsrasismeForrige gang jeg leste om en slik sak var det i Dagsavisen (for noen uker sida), og da var unnskyldningen at selger hadde hatt så god kjemi på visning med de om endte opp med å kjøpe huset.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#17 |
|
villende
|
Sv: HverdagsrasismeJeg oppfatter det overhodet ikke som et snobbete område. Det ligger i bydel Bjerke midt mellom Trondheimsveien og Østre Aker vei (rett nord for Ring 3). Det er muligens ikke så mange med pakistansk bakgrunn som har bosatt seg der, men det er da ingen grunn til å ikke selge til ham. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Sv: HverdagsrasismePå østlandsendingen intervjuet de ene naboen som var helt sjokkert over at den pakistanske mannen ikke fikk huset. I tillegg filmet de det aktuelle huset, så nå vet *alle* hvem det er snakk om i allefall.
|
|
|
#19 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hverdagsrasisme
Kult!
|
![]() |
|