Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Det å reise til syden ...

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Har dine barn vært i syden
Ja 101 66,01%
Nei 52 33,99%
Deltakere: 153. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-07, 17:56   #41
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å reise til syden ...

Ja, storebror har vært 5 ganger, lillebror 2 ganger. Storebror var to ganger før han var ett år.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 18:01   #42
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var i Tyrkia alle tre i fjor vår for å se på en total solformørkelse, og da reiste vi på charterferie, fordi det var det desidert enkleste og billigste. Det var egentlig tidlig på året for bading, men poden satte stor pris på strandsandgraving og hotellbassenger nesten uten folk i (siden det egentlig var hakket for kaldt til å bade). Han snakker fremdeles om det innimellom og kunne nok veldig gjerne tenke seg å reise et sted der man kan bade. Jeg er ikke veldig glad i varme og strandliv for min egen del, men vi kan sikkert finne på å finne en kompromissferie til noen greske øyer eller noe sånt i løpet av et par år.

Gammel 18-11-07, 18:15   #43
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er ikke veldig glad i varme og strandliv for min egen del, men vi kan sikkert finne på å finne en kompromissferie til noen greske øyer eller noe sånt i løpet av et par år.

Lavsesong-Hellas er varmt å anbefale, altså. (Vi skal i mai og har allerede kommet godt i planleggingsmodus.)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 18:17   #44
Left
Passiv

Standard

Begge mine har vært i "syden" ja. Vi reiste første gang med barn da eldste var 9 mnd.
Så var vi en tur når minste var 6 mnd. Fungerte helt utmerket.
Sambos 3 barn fra tidligere var også med, de to yngste på første tur, og den eldste på siste tur. Så alle har vært.

Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 18:18   #45
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Både ja og nei. Storesøster har vært på tradisjonell pakketur til syden, men vi har ikke reist med guttene på den type ferie.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 18:19   #46
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi har vært på Gran Canaria, Lanzarote, Mallorca og Rhodos med unger. På Gran Canaria flere ganger. Og i jula skal vi til Fuerteventura. Vi reiser ganske mye.... Men har ikke orket å fly lenger enn de nevnte stedene med barn.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 18:21   #47
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja. Eldste har vært i "Syden" åtte ganger, yngste én gang. Noe charter, noe annet opplegg. I tillegg har eldste vært i Florida og California, og yngste i California. Ikke syden, men det var varmt der òg.

Reising er viktig for oss.

Sist redigert av HSJ73 : 18-11-07 kl 21:22.
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 18:21   #48
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke jeg kan si at mine barn har vært på sydenferie.

Vi har vært på to turer i Romania med barn.

Første gangen reiste vi med charterfly, men dro på rundreise i landet.
Andre gangen reiste vi med vanlig rutefly og tog og stoppet 3 dager på et av hotellene på stranden som Apollo har i sin katalog. Ingen av delene føler jeg er i kategorien sydenferie.. Eller?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 18:22   #49
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eldste har vært i syden med besteforeldrene. MInsten har ikke vært lengre enn København.

Mamma`n til disse barna er ikke så glade i varme.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 18:26   #50
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mine to eldste har bare vært i Algerie, ikke i "syden".

Gammel 18-11-07, 18:46   #51
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Junior har ikke vært på charterferie, men vi var i Kroatia i sommer. Og kjørte frem og tilbake, så han har vært innom flere land på en ferie enn jeg var i hele min oppvekst.

Gammel 18-11-07, 18:54   #52
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Ungene våre har vært mye på reise, fordi de har foreldre som prioriterer reising særdeles høyt.

Samme her. Eller, lillebror har ikke rukket mer enn en tur til varmen så langt. Men han er jo bare 7mnd ennå.

Jeg har selv vokst opp uten sydenturer. Det var kjedelig når man var yngre men det var ikke større problem enn at jeg begynte å reise selv når jeg var gammel nok.

Gammel 18-11-07, 18:56   #53
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Poden var på Gran Canaria da han var 7 måneder gammel og har nå nettopp kommet hjem fra ferie på Lanzarote som 2,5 åring.

Jeg var selv på min første chartertur da jeg var 21 år. Turene i barndommen gikk kun til Sverige og Danmark før jeg som 12-åring var 2 ganger i USA siden min far jobbet der.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 19:00   #54
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lille Kartoffel har vært to ganger i Syd Europa;
Den franske rivieriaen og Algarve. Men hun har ikke vært på charterferie ennå, men det kommer sikkert.
Jeg kan godt se for meg at det kan være mer aktuelt når barnet (a) blir eldre.

Jeg var heller aldri i "Syden" da jeg var liten. Vi hadde hytte ved sjøen, og tilbragte alle ferier der. Var en gang på seilferie i Hellas for 25 år siden, men det var det. Jeg var også skikkelig sur på foreldrene mine for at vi måtte være på hytta, men skjønner jo nå at vi egentlig bare var priviligert og heldige.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 19:15   #55
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De tre eldste guttene mine har vært veldig mye ute og reist, både til "syden" og andre steder i Europa og USA. Femåringen har foreløpig bare vært i Danmark, men nå har jeg veldig lyst til å ta alle med til Italia til sommeren. Vet ikke om jeg skal kalle det syden eller ikke.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 19:17   #56
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke til Syden, men Brasil, Karibien, Kapp Verde og det sørlige Frankrike og Spania.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 20:28   #57
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg og mamma var i syden (Tyrkia) med de 2 eldste for 5 år siden. Minsten var forsåvidt også med, jeg var gravid med henne. Det er eneste gangen.

Gammel 18-11-07, 20:30   #58
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Våre barn har vært i Hellas da de var hhv 4 mnd og nesten 3 år. Tenker vi tar en tur til våren også. Vi reiste MYE før vi fikk barn, da til helt andre reisemål enn det man gjerne omtaler som syden, men etter at vi fikk barn har vi holdt oss mye her i gamlelandet.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 20:39   #59
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Vet ikke om jeg skal kalle det syden eller ikke.

Å, kall det Syden, da!

Gammel 18-11-07, 20:42   #60
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Å, kall det Syden, da!

...men med stor s?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:26.