Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når åpne julegavene?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-07, 15:12   #1
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når åpne julegavene?

Tradisjonen er at vi åpner gavene etter bordet er ryddet og desserten er fordøyd.
Kommer litt an på hvor vi er.

I år vil jeg se an gave mengden å sjekke om det er nødvendig og fordele gavene utover dagen.
Hos oss er det ikke jul før 17.00 Frem til det er det tegnefilmer og julesokk.
Gavene ligger under treet men alle vet at det er etter middag.

Feirer vi med svigerfamilien så gruer jeg meg ALLTID.
Der får en og en gave og ALLE sitter å ser på hver enkelt åpner gavene sine.
Det har resultert at jeg ikke har gaver til meg selv under treet.
Ingen har med hva jeg får av mine venninner og familie så sant de ikke er til stedet.
Liker ikke å bli sett på nå jeg åpner pakker, fra svigerfamilien så får vi felles gaver av dem så gubben får jobben med å åpne gavene.

Det ble litt sure hos min yngste svigerinne en gang vi feiret hos meg.
Hun SKULLE åpne alle gavene sine foran alle og ingen andre skulle åpne samtidig.. Hun hadde kanskje 30 gaver fra venner og familie.

Jeg sa klart i fra at hos oss følger vi vår tradisjon, når vi er hos dere er det deres tradisjon som gjelder.
Hun ble litt snurt,men kvelden gikk smertefritt.

Her deler vi gavene ut alle gavene først og når det er tomt så åpnes de fortløpende.
Så går vi rundt å se på hverandres gaver etterpå.
Ungene deler ut gavene.

Selv dette tar litt tid.

Med min svigerfamilies tradisjon så ender vi alltid med at ungene ikke rekker å leke med lekene sine, da det er blitt for sent og må legge seg samt gjestene pakker sammen å går.
Hos oss leker ungene med de nye lekene sine og vi voksne kan kose oss med kaffe og kake og skravle mens ungene leker og er rolige.

Vi har lyst til å dele gavene i to hvis det blir mye.. De gavene vi får av gjestene blir åpnet, men de fra venner og øvrige familie kan vente til dagen etterpå, hvis det blir mye.

Men aldri opplevd grinete unger ved middagsbordet.
De fleste er mest opptatt om hvem som får mandelen i riskremen.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 15:13   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Da må du aldri feire med oss heller. Det er jo den beste måten å åpne gaver på.

Gammel 30-09-07, 15:21   #3
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Da må du aldri feire med oss heller. Det er jo den beste måten å åpne gaver på.

Den værste..

En gang så hadde gubben tatt med seg gavene mine til svigers.
Endte med at jeg puttet de i poser og la dem i bilen og lot gavene til oss felles ligge igjen. Vi får allt felles fra familie etter vi giftet oss..

Dessuten er jeg null inntressert i hva alle andre får (unntatt barna) og hvis jeg vil se, så liker jeg å går rundt i ro og mak etterpå.

Gammel 30-09-07, 17:40   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dessuten er jeg null inntressert i hva alle andre får (unntatt barna)

Seriøst?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 17:51   #5
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har hatt suksess med en ventegave, og felles pakkeåpning etter middag (spiser kl 17). Det eneste "problemet" vi hadde i fjor var at poden som da var 2,5 var stuptrøtt mot slutten av pakkeåpningen - han hadde desidert flest pakker. I år kommer vi kanskje til å spare noen av pakkene hans til dagen etterpå.

Hos oss åpnes pakkene en og en. Det er en veldig hyggelig tradisjon, og jeg er interessert i å se hva de andre får også

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 16:59   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Det har resultert at jeg ikke har gaver til meg selv under treet.
Ingen har med hva jeg får av mine venninner og familie så sant de ikke er til stedet.
Liker ikke å bli sett på nå jeg åpner pakker, fra svigerfamilien så får vi felles gaver av dem så gubben får jobben med å åpne gavene.

.

Den verste julen jeg har opplevd noensinne var da pakkene ble levert ut på den måten du beskriver
Det er det verste egosentriske kaoset jeg har opplevd
Alle satt med nesen begravd i sin egen pakkehaug, og hele kosen ble borte for mitt vedkommende.Syntes det hele var utrolig stressende og lite hyggelig.

Jeg syntes det er julehygge å pakke opp en og en pakke.
Vi gjør oss ekstra flid med å lage pakkelapper selv, og vi bruker tid på å pakke inn alle pakkene litt ekstra fint.

Vi deler ut en til alle, så pakkes de opp en og en.
Hadde ikke hatt nubbtjangs med fire barn til å følge med på hva de får hver, av alle forskjellige givere.

Mine barn er nå hhv 20. 18 ,13 og 4 år

De eldste har alltid fått en litt større kalendergave på Julaften.Dessuten får de alle julstrømpe om morgenen,litt frukt, et julehefte,sjokolade etc

Vi legger pakkene fortløpende under treet de siste dagene før julaften, og det er overhodet ikke noe problem å vente til etter middagen kl.17 med og åpne de.Tror Oliver som første barn fikk en liten hard pakke før middagen i fjor for å holde seg rolig.Han var rimelig oppspilt, takket være sine tre eldre søsken

Gammel 09-11-07, 12:36   #7
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

En merkelig tanke, som faktisk funker.

Vi feirer som regel jul hjemme hos oss selv uten noen annen familie enn oss selv. Når barna var mindre og klåfringret, ble ikke pakker båret frem før de skulle åpnes. Nå legges de fram på formiddagen. De får en fin sak i kalenderen den dagen, og ellers koser vi oss masse med barnetv, julegodt og ting som skal ordnes. Vi spiser middag når det passer oss, kutter dessert om det passer oss, rydder og ordner i vårt tempo, og åpner gaver på vår måte når vi finner det ut. Som regel er klokka nærmere 18, for alt tar jo litt tid. Nissen skal også på besøk, akkurat når pappa har glemt å handle noe. Barna åpner så alle sine gaver først, og så hjelper de oss voksne med åpne våre. Det går ganske raskt, men vi har oversikten.

Når roen har senket seg, barna har lekt litt, vi har slappet av, sett litt tv, og barna har sovnet, så koser jeg og mannen oss med en film, julegodt og herlig julefred.

Fikk helt familieangst av å lese denne tråden. Jula skal jo være koselig. Hvis ikke julaften blir hyggelig sammen med familie, så feir den kvelden hver for seg da.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 12:39   #8
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi pleier å plassere pakkene under treet (om vi feirer jul hjemme)på kvelden lille julaften. Ungene får så en litt "større" gave i kalenderen den 24, enten DVD eller noe de kan aktiviseres med. Så tar vi resten av pakkene etter maten.

Gammel 30-09-07, 15:18   #9
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Standard

Er det vanlig å se på tv etter julen er ringt inn??

Hos oss er det strengt forbudt, så sant det ikke er unntakstilstand.

Gammel 30-09-07, 17:37   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her spises middagen klokka 17, så dessert, og deretter går vi til kaffebordet hvor gavene deles ut. Klokka kan fort bli rundt 19 innen vi starter. Har aldri opplevd sur stemning pga ungene, tvert imot, vil jeg vel si.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 17:56   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uhm; hva er vitsen med å feire julaften med noen som ikke feirer? Er ikke det noe selvmotsigende fra vitnenes side?

Gammel 30-09-07, 19:00   #12
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Har ikke mere 2,5 års erfaring som mamma, det blir 2 juler.
I fjor ga vi Propellen en juleDVD i strømpa hans og resten av duloen i kallendergave. Da hadde han litt å pusle med. Gjør vel det samme i år også, nå blir det vel enda mere spennende med gavene tenker jeg. Tenker vel at det blir en gave til ungene, vi får besøk av flere barn, rett før maten og resten etter desserten når kaffen er klar.

Jeg har et vennepar som spiser julegrøt som sen julelunch og tar gavene etter det. Når grøten har gjort sitt og magen rumler igjen så spiser de middagen i fred og forsdragelighet mens ungene leker med gavene og har mere ro i kroppen.

Gammel 30-09-07, 19:10   #13
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av C@mill@, her.

Jeg har et vennepar som spiser julegrøt som sen julelunch og tar gavene etter det. Når grøten har gjort sitt og magen rumler igjen så spiser de middagen i fred og forsdragelighet mens ungene leker med gavene og har mere ro i kroppen.

Det høres egentlig himla greit ut å gjøre det slikt også. Så kan barna leke og kose seg, mens vi styrer med maten. Og vi kan spise så lenge vi vil, mens barna kan returnere til lekene sine.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 19:11   #14
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Det høres egentlig himla greit ut å gjøre det slikt også. Så kan barna leke og kose seg, mens vi styrer med maten. Og vi kan spise så lenge vi vil, mens barna kan returnere til lekene sine.

Ja jeg syns det høres kjempefint ut.
Kunne tenke meg å gjøre det sånn selv, men "gamlingene" blir vel ikke med på det....

Gammel 04-10-07, 21:31   #15
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Signerer, hørtes veldig greit ut...
Dette skal jeg jammen lufte for gubben....

Gammel 30-09-07, 19:33   #16
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har i alle år feiret jul med min søster og hennes tre barn (som nå er voksen) - og det har aldri vært noe problem med matro eller sutring fordi det er lenge å vente. Jeg tror det handler om hvordan man tillater barna sine å oppføre seg, og hvordan man bygger opp forventningene. Mine tantebarn har alltid gledet seg til middagen de - selv når de var 5-6 år. På ett eller annet vis har søsteren min greid å bygge opp forventningene til hele kvelden - ikke bare pakkene, og det har funket.

Det er kanskje litt dumt å "måtte" feire jul sammen når man har så ulike forventninger til hvordan det skal være. Jeg tenker at man like gjerne kan ha middagsselskap med "alle" på 1. juledag, og ha juleaften stille og rolig sammen med de aller nærmeste.

Ellers må jeg jo si jeg er overrasket over at noen feirer jul sammen med Jehovas Vitner! Når blei det greit for dem å nærme seg noe som ligner jul liksom??

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 19:36   #17
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Min morfar som døde i 1947 innførte sen middag på julaften, han gadd ikke sutrete unger rundt middagsbordet den dagen.

Vi har da "smakt på julematen" før kirketid. Det vil si julebrød med julepålegg, rull, sylte, tunge, laks osv, og varm sjokolade med krem. Etter kirket har det vært servert kaffe og julekaker osv og vi har så smått begynt med gaver, julenissen har kommet osv.

Det er ikke nødvendig at alt er pakket opp før maten, det er en viss fleksibilitet, men mat som er langstekt kan vøre vaskelig å time nøyaktig.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 20:16   #18
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns forslaget om delt jul var ganske lurt, jeg. For jeg tror faktisk ikke du får til mer enn et kvarter ved bordet uansett når pakkene åpnes. Det må det lang trening for å få til. Snupp er i indoktrineringsfasen og innen han er voksen så skal han anse det som kos med gavespenning under julemiddagen som varer minst halvannen time. Da jeg var liten så slapp vi rett og slett ikke inn til gavene før middagen var ferdig, men det fordrer jo separat spisestue og stue, med dør som kan lukkes.

Og så må jeg bare si at det er litt tidlig med jul i september, altså.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-07, 21:01   #19
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Gjennom de 8 julene jeg har feiret her så har vi hatt både fullt kaos med at alle - og da særlig barna - bare river av papiret, titter hva det er, og så neste pakke.. ingen vet hva noen får og det er heller ikke viktig for barna..

.. til de siste år mer oversiktlig at vi alle får utdelt en pakke hver så vi alle alltid har en pakke å åpne. Etterhvert er det jo barna som åpner resten... Han på 12 leser lappen og en av de andre deler ut gavene...Dette har fungert best hos oss. Og vi er mange som feirer.
Nå har de eldste barna i selskapet blitt 18, 12 og 11 år og storebror, som nå er 6 år til jul har måttet vente til etter middagen med å åpne gaver og det har fungert fint. Han har fått en julegave i kalenderen sin på morgenen som vi har visst har vært et stort gaveønske...
Klart det nå tar tid å åpne alle gavene men det blir mye hyggeligere sånn. Vi er 6 voksne og 5 barn.
Vi åpner pakkene etter at nissen har kommet klokka 19.

Gammel 30-09-07, 21:51   #20
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Bare et lite spørsmål... er det ingen som går i kirka på julaften? Er ikke ivrig kirkegjenger ellers, men er så fint å starte jula med å gå i kirka. Ungene synes det er fint og, og dessuten synger de i et kor som er med på julaften. Eneste "minuset" er at vi kommer sent i gang med maten hvis alle skal i kirka. Men i det siste har vi løst det ved at gubben er hjemme og passer maten (han er mindre ivrig på julegudstjeneste, så han "ofrer" seg) eller hvis han er til sjøs så lager vi maten (pinnekjøtt) nesten ferdig (han er litt i mot det, men er han ikke der, så bestemmer jeg )

Men tilbake til gavene som tråden egentlig handlet om....
Vi åpner etter middag. Prøvde en gang å åpne før middagen da svogeren min og ungene var her, for de maste fælt... Det synes jeg var feil, og rotete, så gjør det ikke igjen.
I fjor ble det for sen middag, kl 19 (kirka kl 16 istedet for 15, og kø ut av parkeringsplassen...) slik at minsten (da 2 1/2) sovnet under middagen, på gulvet under stolen sin. Jeg prøvde å vekke henne når nissen kom, men det var ikke noe vits, hun ble sint på nissen og ville ikke ha gave... Så hun åpnet gavene sine 1. juledag, i ro og mak sammen med storesøstre og mamma, pappa og bestemor.
Når det bare er oss og mine foreldre/min bror koser vi oss med en pakke til hver om gangen. Blir litt mer kaotiske de gangene vi er flere, for de stresser meg...
I år blir det bare meg (pappaen til sjøs), ungene og mine foreldre og kanskje bror min (men han er singel da). Julaften er "ledig" på jobb, mulig jeg blir den "uheldige", men da feirer vi i så fall amerikansk (far min er amerikaner og da), men med et par gaver til ungene på kvelden med mine foreldre.

Men bortsett fra da minsten sovnet har ikke våre mast hele kvelden...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:25.