|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
På vent....
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kolonihagen.no
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
På vent....
Min erfaring er at de er like mye liten pose/eske fra årstidene som det er i stor eske fra kolonihagen. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
sasiltranopogol
Hvor: sammen med 538.410 andre
![]() ![]() |
Sv: Kolonihagen.noMen er Årstidene like kreative når det gjelder frukten og grønnsakene? Ble litt inspirert av at man får ting som jordskokk hos Kolonihagen... Det har jeg lett etter i flere butikker.
|
|
|
#44 |
|
sasiltranopogol
Hvor: sammen med 538.410 andre
![]() ![]() |
Tenkte egentlig annenhver uke. Men det følger vel ikke noe brød med noen av eskene?
|
|
|
#45 |
|
https://www.giblod.no/
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kolonihagen.noHar Kolonihagen egg i pastaen sin? |
|
|
|
|
|
#46 |
|
På vent....
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
flisespikker
|
Sv: Kolonihagen.noPlukket frem denne tråden igjen fordi jeg nettopp har bestilt abonnement til oss, og er spent på hva vi får.
|
|
|
#48 |
|
En som trener
|
Vi har også mixkasse. Er ikke så mye poteter, 10-12 små kanskje. Det er stort sett ett eller to grove brød og i tillegg gjerne noen halvstekte fine rundstykker e.l. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Epikur
|
Eggeplomme i havregrøten, kokte egg til matpakken, vafler, pannekaker, omelett, kake
|
|
|
#50 |
|
kamerat
|
Sv: Kolonihagen.noSom jeg har skrevet andre steder, syntes jeg singelkassa passet veldig bra for oss. Der er det bare seks egg pr. uke (noe som faktisk er litt lite for min eggomane familie). Tipper etter det jeg hører, at forskjellen på singel og mix ligger mest i egge- og grønnsaksmengdene. (Vi har ikke kasse akkurat nå, men vurderer å begynne igjen.)
|
|
|
#51 |
|
Men først, kaffe!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dere også |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kolonihagen.noNoen som vet om det finnes liknende tilbud for oss som bor på øvre romerike og deromkring?
|
|
|
|
#53 |
|
flisespikker
|
Sv: Kolonihagen.noFørste leveranse i dag! Jeg jobber sent i dag, så jeg har ikke sett den enda, men for en times tid siden ringte en oppspilt Lillegutt. "Det var ikke sånne hvite som ser ut som hodeskaller oppi kassen (*). Det var faktisk klementina! De var litt grønn, men det gjør ikke noe. Og så var det faktisk tomatsaus, og tomatsaft! Og så var det bananer! Og så var det lange løka! Og så var det faktisk epler! Og så var det brød oppi kassen!"
|
|
|
#54 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kolonihagen.noMen hvordan gjør dere det med levering av kassene egentlig? Vi jobber jo på dagtid og bor i blokk slik at kassen kan ikke settes utfor døren heller. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
flisespikker
|
De leverer mellom 17 og 22 (vanligvis mellom 17 og 20, ifølge mailen vi fikk), og har faste utkjøringsdager. Hvis dere ikke er hjemme til fem, går det kanskje an å avtale at de setter kassen et annet sted, f.eks. den nærmeste kiosken eller butikken?
|
|
|
#56 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Kolonihagen.noVi fikk også første levering i dag. Det var fenikkelrot med, og helt korrekt grønne klementiner. Men de er bedre allerede i dag.
|
|
|
#57 |
|
Epikur
|
Fenikkel er godt i fiskesuppe og sammen med fisk. Du kan skjøre den i tynne skiver og steke i smør og litt sitronsaft, salt og pepper, eller gratinere i ovn med litt ost.
|
|
|
#59 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Kolonihagen.noJeg kombinerte rådene deres og puttet det oppi retten jeg hadde planlagt; spinat og løk og fetaost som en seng med torsk oppå. Fenikkelen funket fint.
|
|
|
#60 |
|
Textrovert
|
Sv: Kolonihagen.noHmmm ... jeg vurderer dette sterkt, jeg også. Jeg er så vant til at ingen vil levere til oss her ute i skauen, men i følge hjemmesiden så leverer de til dette postnummeret. Hvis de ikke er som Peppes da, som leverer til resten av bygda, men ikke til veien vår (
|
![]() |
|
|