|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det mye selskapelighet i julen?Det blir en del. I løpet av November har vi vært på rakfisklag, smalahovelag og en tradisjonsbursdag med pinnekjøtt. I Desember har vi så langt vært på adventschampisgløgg. Vi skal ha julaften hjemme, og så blir det 4 tradisjonstreff med familie og venner i romjul/nyttår.
|
|
|
#42 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det mye selskapelighet i julen?Vi har hatt mye greier før jul, men jula blir ganske så stille siden vi ikke har noen av ungene våre i år og mannen har brannvakt hjemme fra julaften til nyttårsaften og må være i nærheten. Julaften hos oss med kun mannen, meg og svigers. Så 2. juledag på lutefisk hos svigers med svoger og svigerinne. Så må vi ha familien min på middag en dag i jula, sikkert 4. juledag. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er det mye selskapelighet i julen?Nå kom jeg på en problemstilling, vi lurer alltid på hva vi skal gjøre med enkelte familiemedlemmer som aldri går hjem.
|
|
|
#44 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Er det mye selskapelighet i julen?Gjøre som i barnebursdag skrive klokkeslett? Starter kl..... og slutter kl. ....
|
|
|
#45 |
|
Textrovert
|
Sv: Er det mye selskapelighet i julen?Du får gjøre som en tidligere kollega. Datteren var gift inn i en "halvkjendisfamilie" og der ble man invitert fra klokken x til klokken y, som regel bare to timer. Og når tiden var over, så ble gjestene nærmest kastet på dør. Jeg syntes det hørtes herlig befriende ut, egentlig.
|
|
|
#46 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Er det mye selskapelighet i julen?"Nå er det nachspiel", sa jeg en gang, "og det er ikke her". |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Er det mye selskapelighet i julen?
|
|