Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hva slags påskekrim skal du se? (2025)

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-25, 09:32   #41
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags påskekrim skal du se? (2025)

The Au Pair er så dårlig at den nesten er artig.

Gammel 16-04-25, 09:33   #42
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vi begynte sesong 1 av Negravde hemmeligheter, så nå har vi krim i månedsvis fremover. Jeg digger Nicola Walker.

Nicola Walker er en av mine favorittskuespillere. Kjipt at hun ikke er med i serien lenger.

Vi har sett Nedgravde, Siste kapittel og har nå begynt på The Residence. Liker den foreløpig, men åtte episoder? Hm. Skeptisk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-25, 10:53   #43
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg liker også godt Agatha Christie krim! Hvor fant du den?

TV2! Ser de har en del flere nyinnspilte Agatha Christie-er liggende. Jeg forsøkte å få ungene med på min barndoms krimserie, altså Hercule Poirot spilt av David Suchet, for det ligger også på TV2 Play så vidt jeg husker, men det slo ikke helt an - de nye glansede utgavene funker derimot!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-25, 13:32   #44
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Dere som allerede har sett endel av påskekrimrepertoaret; hvilke passer for en 12,5-åring? Vi startet på Agatha Christie Towards Zero i går etter tips fra Mave over her. Vi skal se Nedgravde Hemmeligheter. Min erfaring er at de nordiske er heftigere, og mange har 16+ på strømmetjenestene. Når det er sagt så føler jeg de nærmest setter det på hva som helst for å slippe å få påpakk senere... Han er ikke sart altså, men for bestialsk og deskriptivt er ikke nødvendig ennå synes jeg.

Gammel 16-04-25, 13:36   #45
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Så forøvrig at Disney+ slipper en miniserie "The Stolen Girl" med Holliday Grainger fra C.B. Strike. Den er laget av de som lagde Happy Valley. Den virker lovende, men tror dog kanskje ikke den skal sees med 12-åringen...

Gammel 16-04-25, 14:43   #46
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville jo gått for god gammel Agatha Christie jeg altså, må jo ikke være "årets" påskekrim for å funke. Det kommer jo an på ungen, så klart, men jeg opplever også at nordisk noir kan være ganske heftig og skummelt, og ikke i like stor grad krimmysterier/whodunnit.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-25, 18:10   #47
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg ville jo gått for god gammel Agatha Christie jeg altså, må jo ikke være "årets" påskekrim for å funke. Det kommer jo an på ungen, så klart, men jeg opplever også at nordisk noir kan være ganske heftig og skummelt, og ikke i like stor grad krimmysterier/whodunnit.

Vi har sett endel av det tidligere, og han likte godt noen, og andre ikke.
Sist ut var A Haunting in Venice, og den var jo litt i overkant scary. Bare sånn at dere er klar over det hvis dere tenkte å se den

Gammel 16-04-25, 19:16   #48
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er ferdig med Shetland og første sesong av Nedgravde Hemmeligheter . Nå skal en av oss jobbe hver kveld/natt fremover så vi er litt usikre på hvordan vi skal gjøre dette, siden vi begge vil se det samme,så mulig jeg ser mens mannen jobber og så ser han det samme når jeg jobber og motsatt.

Anbefaler Britbox for britisk Krim. Ikke veldig dyrt og ingen bindingstid. All gammel Agatha Christie er der.

Gammel 16-04-25, 22:02   #49
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg anbefaler også Agatha Christie. 12-åringen min har sett alle Poirot med meg og elsker dem.

Gammel 16-04-25, 22:03   #50
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Anbefaler Britbox for britisk Krim. Ikke veldig dyrt og ingen bindingstid. All gammel Agatha Christie er der.

For de som har TV2 Play så finnes all krim fra Britbox også der.

Gammel 16-04-25, 22:11   #51
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Oi! Fikk den ikke nokså gode kritikker?

Du vil altså ikke anbefale den?

Gammel 16-04-25, 22:21   #52
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser sesong 2 av Nedgravde hemmeligheter.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-25, 15:04   #53
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Oi! Fikk den ikke nokså gode kritikker?

Du vil altså ikke anbefale den?

Fryktelig forutsigbar og den onde er så ond at det halve hadde vært nok.

Gammel 17-04-25, 15:17   #54
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Fryktelig forutsigbar og den onde er så ond at det halve hadde vært nok.

Da dropper vi den. Like greit, det er nok av andre jeg vil se.

Gammel 17-04-25, 16:42   #55
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Da dropper vi den. Like greit, det er nok av andre jeg vil se.

Ja, den kan trygt droppes!

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-25, 16:49   #56
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hører på "Ding dont, du er død" på NRK. Ikke overbevist enn så lenge, får høre litt til.

Gammel 17-04-25, 20:14   #57
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, altså, det der var elendig. Jeg så den på flytur, og lurte et øyeblikk på om det ville være mer underholdende å lese de der brosjyrene som alltid ligger i lommen på flysetet, som var alternativet.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-25, 20:19   #58
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

The Residence er herlig, vet ikke helt hva annet jeg skal se.

Gammel 17-04-25, 20:34   #59
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

The Residence er herlig, vet ikke helt hva annet jeg skal se.

Om du ikke har sett Only murders in the building, gir den litt samme quirky følelsen, synes jeg.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-25, 21:10   #60
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Nå har jeg begynt på The stolen girl på Disney+. Usikker på hva jeg synes, men vil se mer etter første episode. Ser den kun har fått 6/10 på imdb.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:09.