Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hva driver du med på fritiden?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-25, 14:06   #41
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva driver du med på fritiden?

Mine fritidsinteresser bedrives stort sett i eller i umiddelbar nærhet av hjemmet, eller i tilknytning til barnas fritidsaktiviteter, men barna vokser til så jeg skal på sikt finne noe organisert der man treffer andre og er sosial, så jeg ikke blir fullstendig einstøing.

Hovedhobbyene er hage med drivhus og hagehøns, og nærfriluftsliv med turer/trening, bading, fiske og bærplukking, og ser fram til årstida som starter nå. Ellers brukes mye tid på familie, både kjernefamilie, mine foreldre og mine og mannens søsken med familier. Henger litt med venninner, men tenker jeg bør bli flinkere til å ta initiativ, vi er alle kommet forbi småbarnsfasen og er mindre bundet.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 14:44   #42
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg jobber ganske mye, men jeg spiller også i korps, det er den eneste faste aktiviteten jeg har. Har hatt et frivillig ver i mange år som jeg går ut av nå til sommeren. Og så quizzer jeg litt og trenger en del frisk luft for å trives (går tur). Men jeg har rikelig med tid igjen til å se på tv-serier osv. Ser sjelden på tv alene, men sammen med mannen ser vi nok noe de fleste kveldene. Har begynt å strikke mer aktivt igjen, ikke for strikkinga sin skyld egentlig, men for å hindre meg i multitaske. Når hendene er opptatt, så kan jeg ikke se på macen, sjekke mobilen og se en film samtidig. På vinteren er jeg egentlig ganske bjørn av meg, jeg gjør sikkert dobbelt så mye på fritiden i vårhalvåret som i vinterhalvåret.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 14:58   #43
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Løper nesten hver morgen, går tur med hunden, strikker, hører på lydbok og passer barnebarn innimellom.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 17:31   #44
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Første jeg tenkte var «hvilken fritid?»
Jeg har to barn på to. De krever masse.
Holder på å trekke meg ut av styr og stell i frivillig organisasjon.
Skriver master som skal leveres nå i Mai.
Kommer hjem fra jobb ned hodepine hver dag.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 17:54   #45
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjenner på behov for å finne på mer for meg selv med store barn som trenger meg mindre. Jeg elsker alenetid med strikketøyet, så det nyter jeg. Jeg driver med blomster og grønne greier også. For meg er det både meditativt og fysisk arbeid og jeg trenger begge deler.

Gammel 07-03-25, 17:56   #46
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tenkt litt på dette i det siste. Jeg skulle hatt en hobby som gir meg glede, men jeg er ikke noe flink til å gjøre ting alene. Barna er voksne og trenger ikke mye oppfølging, men jeg lager middag hver dag til oss tre som bor sammen, og handler mat annenhver dag. Jeg jobber to formiddager hver uke, og litt på kveldene innimellom ved behov.

Jeg trener ikke og kan ingen håndarbeid, venninnen min som jeg drakk jevnlig kaffe med døde for 1,5 år siden. Men jeg kjeder meg omtrent aldri, jeg ser mye på reality, serier og er på nettet. Jeg liker å gå tur, aller helst alene, men jeg er ikke så flink med dørstokkmila. Jeg er ekstremt lat, så drar mest ut på fritiden om jeg har en plan med noen. Jeg har jo noen venninner som jeg treffer jevnlig, og de er gode som gull, men det er jo ikke hver uke.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 19:33   #47
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Som selvstendig næringsdrivende med flere bedrifter, blir grensen mellom jobb og fritid litt diffus i perioder. Men når jeg ikke jobber, bruker jeg tid på politikk, husflidslag, og et par andre frivillige styreverv. Jeg har tre hunder som krever litt oppmerksomhet og jeg bruker en del tid på venner. Ellers blir det litt strikking eller andre sofavennlige håndarbeid. Jeg ser veldig lite tv, men hører en del lydbok.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 19:53   #48
Bean
Erfaren

Bean sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Jeg har fått mye mer fritid etter at minste fikk lappen og kunne forflytte seg selv til skole og trening. Vi følger opp i sommersesongen da vi reiser på turneringer land og strand rundt i helgene. Veldig glad de helgene vi kan sove i egen seng. Til høsten flytter hun og da får vi mulighet til å bestemme selv over egen fritiden.

Ellers spiller jeg tennis fast en gang i uka med en trener. Prøver å spille golf minimum 1-2 ganger per uke når det er sesong samt holde svingen vedlike i innesesongen. Prøver også å dra med samboer og datter på squash/padel i helgene om vinteren.

Gammel 07-03-25, 20:45   #49
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ett barn hjemme fremdeles, på 11 år så en del tid går til kjøring og oppfølging. Vi har fått oss valp nå, så jeg skal bli enda bedre på å komme meg ut på tur i fjell og skog og mark! Og ski. Jeg er i styret i hagelaget og med på å arrangere en del aktiviteter der. Jeg liker å lese, strikke og hekle. Og hage og dyrking da! Vi har hytte også, og så har jeg veteranbil. Og en relativt krevende lederjobb. Kjeder meg ikke!

Gammel 07-03-25, 20:46   #50
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Og så er jeg frivillig i home-start og hjelper en familie en dag i uka et par timer.

Gammel 07-03-25, 20:52   #51
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ganske mange hobbyer, særlig med tanke på at jeg jobber 100 %, pendler to timer om dagen og må trene noen dager i uka.

Jeg strikker og hekler, syr av og til, spiller dataspill av og til, holder på i hagen, går turer med hunden, sylter og baker, leser, maler akvarell og for tiden er det keramikk som er øverst på gøy-hobby-lista. Typisk introvert, ja. Men er med i to bokklubber og en filmklubb på jobben + trener sammen med venner.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 21:07   #52
Ellisiv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg brukte sykt mye tid på oppfølging av ungenes fritidsaktiviteter. I tillegg var jeg med i FAU i mange år. Det var mest gøy, men alt til sin tid. Det var egentlig helt greit at de er ferdige med aktiviteter og utdanning som krever foreldreinnsats.

Så hva gjør jeg nå? Jeg liker fremdeles å styre i hagen. Dessverre har jeg pådratt meg en skade i ryggen som gjør at jeg ikke klarer å gjøre så mye som jeg kunne likt der. På den annen side har skaden gjort at jeg har begynt å trene, så det tar litt tid. Og er gøy. Ellers går det meste av fritiden til å hjelpe veldig syk og gammel mor som bor hjemme i ikke-tilrettelagt bolig.

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 21:10   #53
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg trener styrke, kardio og yoga, leser, strikker av og til, baker litt, og holder på i hagen om sommeren.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 21:29   #54
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Går tur med kjæreste og hund eller øvekjører.

Gammel 07-03-25, 21:36   #55
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, jeg gjør egentlig ingen av de tingene lenger, som jeg har likt å si at jeg gjør, når jeg tenker meg om.
Frivillig styre(leder)arbeid har jeg hatt mye av de siste årene, men har abdisert nå.
Nå er jeg med og organiserer to store arrangementer i året.
Er litt kulturkjerring innenfor en sjanger; går på foredrag, teater, konsert osv.
Har jobbet med gjennomføring av valg annethvert år, lønnet frivillighet.
Har symaskin, malersaker og slikt som blir brukt altfor sjeldent.

De siste månedene har jeg jobbet veldig mye overtid, har ikke hatt tid til så mye annet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 23:34   #56
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg øvelseskjørt mye over en periode på 5 år! Jeg tok meg av all opplæringen, så det tok mye tid i perioder!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-25, 23:47   #57
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vinklubb, vinkurs og generell vin-nerding. Strikking med dertil hørende tv-kikking, bøker, korsang og mye øving i perioder, og så bør jeg trene mer enn jeg gjør. Jeg har jo så godt av det.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-25, 07:34   #58
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Hmh, har to barn boende hjemme fortsatt (begge fosterbarn) og det yngste krever mye oppfølging.
Ellers leser jeg så mye jeg kan, hører på musikk, går på kino, ser serier. Er ute og spiser med ujevne mellomrom.
Har hunder så går turer og driver med pelsstell og trening.
Er støttekontakt for en familie sammen med en kollega/venninne og det går det masse tid til.
Og jobb, hender jeg tar med meg litt jobb hjem.

Det var vel det, sånn omtrent. Har det veldig bra

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-25, 08:49   #59
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har liksom ingen hobbyer, føler jeg. Jeg strikker en del, og jeg er veldig mye ute på tur, på ski, sykkel osv. Det siste er en forutsetning for et godt liv, for meg. Men nå begynte jeg å tenke på hva som skal til for at jeg kaller det en hobby.

Jeg har en drøm om å synge i kor, men innser også at det ville blitt et "dårlig samvittighet"-prosjekt akkurat nå. Så jeg håper det blir mulig om noen år.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-25, 08:52   #60
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Vi ble barnetomme ca 2019. Det jeg gjør på fritiden er å lese og å se på snooker og å gå turer både i skogen og i by- eller tettsteder vi ikke kjenner så godt. Innimellom lager vi mat av ymse slag.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:30.