|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva driver du med på fritiden?Mine fritidsinteresser bedrives stort sett i eller i umiddelbar nærhet av hjemmet, eller i tilknytning til barnas fritidsaktiviteter, men barna vokser til så jeg skal på sikt finne noe organisert der man treffer andre og er sosial, så jeg ikke blir fullstendig einstøing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva driver du med på fritiden?Jeg jobber ganske mye, men jeg spiller også i korps, det er den eneste faste aktiviteten jeg har. Har hatt et frivillig ver i mange år som jeg går ut av nå til sommeren. Og så quizzer jeg litt og trenger en del frisk luft for å trives (går tur). Men jeg har rikelig med tid igjen til å se på tv-serier osv. Ser sjelden på tv alene, men sammen med mannen ser vi nok noe de fleste kveldene. Har begynt å strikke mer aktivt igjen, ikke for strikkinga sin skyld egentlig, men for å hindre meg i multitaske. Når hendene er opptatt, så kan jeg ikke se på macen, sjekke mobilen og se en film samtidig. På vinteren er jeg egentlig ganske bjørn av meg, jeg gjør sikkert dobbelt så mye på fritiden i vårhalvåret som i vinterhalvåret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Hva driver du med på fritiden?Løper nesten hver morgen, går tur med hunden, strikker, hører på lydbok og passer barnebarn innimellom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva driver du med på fritiden?Første jeg tenkte var «hvilken fritid?» |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hva driver du med på fritiden?Jeg kjenner på behov for å finne på mer for meg selv med store barn som trenger meg mindre. Jeg elsker alenetid med strikketøyet, så det nyter jeg. Jeg driver med blomster og grønne greier også. For meg er det både meditativt og fysisk arbeid og jeg trenger begge deler.
![]() |
#46 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva driver du med på fritiden?Jeg har tenkt litt på dette i det siste. Jeg skulle hatt en hobby som gir meg glede, men jeg er ikke noe flink til å gjøre ting alene. Barna er voksne og trenger ikke mye oppfølging, men jeg lager middag hver dag til oss tre som bor sammen, og handler mat annenhver dag. Jeg jobber to formiddager hver uke, og litt på kveldene innimellom ved behov.
![]() |
#47 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Hva driver du med på fritiden?Som selvstendig næringsdrivende med flere bedrifter, blir grensen mellom jobb og fritid litt diffus i perioder. Men når jeg ikke jobber, bruker jeg tid på politikk, husflidslag, og et par andre frivillige styreverv. Jeg har tre hunder som krever litt oppmerksomhet og jeg bruker en del tid på venner. Ellers blir det litt strikking eller andre sofavennlige håndarbeid. Jeg ser veldig lite tv, men hører en del lydbok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva driver du med på fritiden?Jeg har fått mye mer fritid etter at minste fikk lappen og kunne forflytte seg selv til skole og trening. Vi følger opp i sommersesongen da vi reiser på turneringer land og strand rundt i helgene. Veldig glad de helgene vi kan sove i egen seng. Til høsten flytter hun og da får vi mulighet til å bestemme selv over egen fritiden.
![]() |
#49 |
søt
![]() Sv: Hva driver du med på fritiden?Jeg har ett barn hjemme fremdeles, på 11 år så en del tid går til kjøring og oppfølging. Vi har fått oss valp nå, så jeg skal bli enda bedre på å komme meg ut på tur i fjell og skog og mark! Og ski. Jeg er i styret i hagelaget og med på å arrangere en del aktiviteter der. Jeg liker å lese, strikke og hekle. Og hage og dyrking da! Vi har hytte også, og så har jeg veteranbil. Og en relativt krevende lederjobb. Kjeder meg ikke!
![]() |
#50 |
søt
![]() Sv: Hva driver du med på fritiden?Og så er jeg frivillig i home-start og hjelper en familie en dag i uka et par timer.
![]() |
#51 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hva driver du med på fritiden?Jeg har ganske mange hobbyer, særlig med tanke på at jeg jobber 100 %, pendler to timer om dagen og må trene noen dager i uka.
![]() |
#52 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva driver du med på fritiden?Jeg brukte sykt mye tid på oppfølging av ungenes fritidsaktiviteter. I tillegg var jeg med i FAU i mange år. Det var mest gøy, men alt til sin tid. Det var egentlig helt greit at de er ferdige med aktiviteter og utdanning som krever foreldreinnsats.
![]() |
#53 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hva driver du med på fritiden?Jeg trener styrke, kardio og yoga, leser, strikker av og til, baker litt, og holder på i hagen om sommeren.
![]() |
#54 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hva driver du med på fritiden?Går tur med kjæreste og hund eller øvekjører.
![]() |
#55 |
heimføing
|
![]() Sv: Hva driver du med på fritiden?Hm, jeg gjør egentlig ingen av de tingene lenger, som jeg har likt å si at jeg gjør, når jeg tenker meg om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva driver du med på fritiden?Jeg øvelseskjørt mye over en periode på 5 år! Jeg tok meg av all opplæringen, så det tok mye tid i perioder!
![]() |
#57 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hva driver du med på fritiden?Vinklubb, vinkurs og generell vin-nerding. Strikking med dertil hørende tv-kikking, bøker, korsang og mye øving i perioder, og så bør jeg trene mer enn jeg gjør. Jeg har jo så godt av det.
![]() |
#58 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Hva driver du med på fritiden?Hmh, har to barn boende hjemme fortsatt (begge fosterbarn) og det yngste krever mye oppfølging.
![]() |
#59 |
|
![]() Sv: Hva driver du med på fritiden?Jeg har liksom ingen hobbyer, føler jeg. Jeg strikker en del, og jeg er veldig mye ute på tur, på ski, sykkel osv. Det siste er en forutsetning for et godt liv, for meg. Men nå begynte jeg å tenke på hva som skal til for at jeg kaller det en hobby.
![]() |
![]() |
#60 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hva driver du med på fritiden?Vi ble barnetomme ca 2019. Det jeg gjør på fritiden er å lese og å se på snooker og å gå turer både i skogen og i by- eller tettsteder vi ikke kjenner så godt. Innimellom lager vi mat av ymse slag. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|