|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Male innedører?
Vi har gul gang der vi bor nå, og den elsker jeg! Men den får veldig mye naturlig lys, fra både stuen og soverommene når dørene står åpne. Så jeg er veldig usikker på om det kan bli samme følelsen i en gang som i beste fall får naturlig lys fra den ene siden. Alle soverommene er på samme vegg, og de andre er bad/toalett/vaskerom uten vinduer.
![]() |
![]() |
#42 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Male innedører?Det er mulig gul trenger mye naturlig lys for å skinne?
![]() |
![]() |
#43 |
ekstremt trøtt
|
Ta av dørene for å male går stort sett greit ja. Erfaringen her er at det ikke er like enkelt å bytte hele dører, men det kommer an på hva slags dører og mål.
![]() |
#44 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er trolig hengslene som avgjør om man kan bytte døra uten å bytte karmen/rammen også. Vi har litt eldre dører enn de det er snakk om her, omtrent ti år eldre. V kan ikke bytte kun døra fordi det er annen type henglser enn det som er standard nå og de er plassert ulik sted. Jeg sjekket opp dette da jeg vurderte å male eller bytte våre dører. Vi har ikke kommet så langt som å male dem, det er fortsatt ett av prosjektene jeg vurderer. Bytte dem er ikke aktuelt. Utrolig hvordan trefargede dører ikke virker like ille over tid, i alle fall for meg som også er den som måtte malt dem.
![]() |
|
|