Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hvor ofte går du på kino?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Se resultatene: Hvor ofte går du på kino?
En gang i uka eller oftere 0 0%
Et par ganger i måneden 3 2,78%
I snitt en gang i måneden 2 1,85%
Noen få ganger i halvåret 16 14,81%
Noen få ganger i året 32 29,63%
I snitt én gang i året 35 32,41%
Sjeldnere 20 18,52%
Deltakere: 108. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-25, 09:26   #41
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte går du på kino?

Helt enig angående mobiltelefonbruk og prating på kino. Det er forstyrrende med alle de lysende skjermene som popper opp hele tiden. Hvorfor så voldsomt behov for å sjekke mobilen den halvannen timen filmen varer?

Gammel 27-01-25, 09:34   #42
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En gang i året, kanskje. Jeg er veldig glad i kino og gikk oftere før, men mangel på generell folkeskikk i kinosalen begrenser gleden. Litt av min negativitet skyldes at jeg oftest de siste årene har hatt mulighet til å se filmer ment for barn/ungdom på kino, og voksne oppfører seg helt håpløst i de salene. Ungene er greit, jeg kan leve med at unger har mark i rumpa og ikke har lært seg å spise pent selv om de er forbi konfalder, (det er derfor jeg har med øreplugger), men voksne mennesker med mobilskjermer og babling med ungene og partner og gaaaaaaahhhh, det er til å bli gal av.

De svært få gangene jeg kommer meg på en kino med en film ment for et kinooppdragent publikum synes jeg det er deilig, men jeg er ikke i den livsfasen nå hvor det er prioritert.

Har også en veldig god tv som gjør at det er mulig å få storfilmfølelsen i egen stue.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-25, 10:49   #43
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Litt oftere enn for kun et få år siden, men ikke ofte nok. Det er dyrt - særlig når man ikke skal betale for en, men 2-5 personer. + brus, popcorn og godteri - alt det kan selvsagt tas med fra andre butikker, men for ungene/ungdommen er kinopopcornet en del av greia.

På Wicked var det en voksen mann med lysende skjerm rett foran som var plagsom, på Vaiana satt noen tenåringsjenter rett bak meg og skravlet. Det var forsåvidt "deres" film, så det var litt mindre irriterende enn mannen med lyset. Det er noe med å se filmen sammen med målgruppen altså.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-25, 11:01   #44
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i kino, men syns også skravling og mobilskjermer er fryktelig forstyrrende. Så jeg ser aller mest smal film, for da er publikum litt mer voksent. Men det er dyrt ja, så det går en del i Vegas "kino for en hundrings" på mandager, litt Cinemateket (skulle ønske det var mer) og noen ganger ting vi bare MÅ se på IMAX, for eksempel.

Jeg fikk meg en positiv overraskelse da Odeon satte opp Interstellar i fjor høst, og inn kom en guttegjeng med mye latter, fnising, godteposer og mobiler som virkelig ikke hadde en volumknapp installert under verken reklamene eller trailerne. Men da filmen startet ble det helt knyst. Ikke var det tekstet heller, og det er jo av og til litt utfordrende på Nolan sine filmer, men de forstyrret ikke i det hele tatt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-25, 11:15   #45
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Helt enig angående mobiltelefonbruk og prating på kino. Det er forstyrrende med alle de lysende skjermene som popper opp hele tiden. Hvorfor så voldsomt behov for å sjekke mobilen den halvannen timen filmen varer?

Er det store variasjoner rundt forbi?

Med fare for å fornærme en hel bøling, har jeg kun opplevd sånne ting (inkludert snakking) på kinoen på Sandnes… I Stavanger i mye mindre grad, men det er mulig det kommer an på selve valget av film? Jeg går ofte på kino med godt voksne folk i salen.

Forstyrrende mobilbruk har jeg opplevd på konserthuset flere ganger, og det er ekstremt plagsomt. Jeg har sagt fra til ansatte ved flere anledninger. Det burde vært mobilforbud.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-25, 11:57   #46
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det vet jeg ikke, men jeg opplever det en del de gangene jeg er på kino som omtrent utelukkende er i Oslo-området.

Helt, eller litt, på siden, men der jeg irriterer meg mest over mobilbruk er på skoleavslutninger/-forestillinger. Halvparten av foreldrene skal på død og holde mobilen sin høyt opp for å filme barna sine, noe som gjør det vanskelig for oss som ønsker å se på barna våre uten skjermen mellom oss. Hva med å bare være til stede i øyeblikket? Eller bare ta hensyn....

Gammel 27-01-25, 13:43   #47
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maks én gang annethvert år, tenker jeg - og jeg har 450 m å gå til kinoen. Jeg er ikke spesielt opptatt av film - foretrekker krimserier på iPad i sofakroken. Hvis jeg først skal gå ut sammen med noen, vil jeg ut og spise eller ta noen glass vin, så man kan prate sammen. (Quiz funker også.) Ettersom jeg jevnt over sover for lite, anslår jeg sjansen for at jeg vil sovne i en kinosal til 70/30.

Gammel 27-01-25, 14:09   #48
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det varierer vel noe med hva slags filmer man ser, men også med kino; for vår del (i Oslo) er dette en viktig grunn til at vi nesten bare går på Vega kino. (De har dessuten heller ikke reklame.)

Gammel 27-01-25, 14:15   #49
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

1-2-3 ganger i året, alt etter hva som går. Vi ser alltid James Bond og årets julefim pleier vi å se. Ungene oftere. Vi bor 400 meter fra kinosalen.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-01-25, 15:01   #50
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det varierer vel noe med hva slags filmer man ser, men også med kino; for vår del (i Oslo) er dette en viktig grunn til at vi nesten bare går på Vega kino. (De har dessuten heller ikke reklame.)

Ja, nå var det så lenge siden at jeg hadde helt glemt det. Jeg synes det er utrolig kjipt å betale så mye for en kinobillett og måtte se 45 minutter med reklame før filmen.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-25, 15:28   #51
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alt for sjelden! Jeg liker egentlig veldig godt å gå på kino.

Da vi var DINKs og bodde i Zürich var vi på kino minst en gang i uka, men nå er det ikke hvert år en gang. Skjerpings!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-25, 15:35   #52
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ja, nå var det så lenge siden at jeg hadde helt glemt det. Jeg synes det er utrolig kjipt å betale så mye for en kinobillett og måtte se 45 minutter med reklame før filmen.

45 minutter!!

Jeg skal innrømme at det irriterer meg at en film som starter kl 19 aldri starter 19, men det er snakk om ti minutter. Aldri mer. (Og dette irriterer meg såpass mye at jeg faktisk følger med på klokka.)

Gammel 27-01-25, 15:38   #53
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri vært borti 45 minutter, det er vel en overdrivelse for å få fram et poeng.

Gammel 27-01-25, 15:41   #54
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, 45 minutter var en overdrivelse. Men 10 minutter må også være en sterk underdrivelse. Det er lenge siden jeg har opplevd. Mulig det er mer reklame på barnefilm? Sist jeg var på kino var i romjula og da var det minst en halvtime med reklame. Jeg husker at jeg gruffet til mannen da de hadde vært 25 minutter og da var det enda mer. En grusom Kiwi-reklame ble vist tre ganger.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-25, 15:47   #55
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Vi var på kino i går kl 18. Reklamen, inkludert trailere for hhv en ny Bridget Jones-film og en annen jeg ikke husker, var ferdig kl 18.11.

Salen var også stappfull, og ingen laget lyd eller så på mobilen. Til gjengjeld var ikke filmen så veldig bra.

Gammel 27-01-25, 15:51   #56
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Litt for sjelden. Jeg har blitt for hjemmekjær på kveldstid, det blir et tiltak å ut igjen etter jobb. Og det at vi har tilgang på "alt" hjemme hele tiden spiller også inn.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-25, 16:05   #57
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg googlet meg fram til en gammel artikkel om at det (da) var lov til 10 min med reklame etter annonsert oppstartstid, + inntil tre trailere. Dette kan selvsagt ha blitt endret. Jeg opplever at opp til 20 min (inkl trailere) er ganske vanlig.

Gammel 27-01-25, 17:24   #58
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

og jeg tenker at under reklame er det absolutt innafor med mer prat, under filmen skal man være stille. Men det er sånnsett også en fordel med å se film hjemme, for dem av oss som like å snakke om innholdet. Hjemme er det lov.

Gammel 27-01-25, 20:41   #59
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går oftere i operaen enn jeg er på kino, det er i alle fall helt sikkert.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-25, 21:27   #60
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Jeg var der sist i 2018.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.