|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
Se resultatene: Hvor ofte går du på kino? | |||
En gang i uka eller oftere |
![]() ![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Et par ganger i måneden |
3 | 2,78% |
I snitt en gang i måneden |
2 | 1,85% |
Noen få ganger i halvåret |
16 | 14,81% |
Noen få ganger i året |
32 | 29,63% |
I snitt én gang i året |
35 | 32,41% |
Sjeldnere |
20 | 18,52% |
Deltakere: 108. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#41 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor ofte går du på kino?Helt enig angående mobiltelefonbruk og prating på kino. Det er forstyrrende med alle de lysende skjermene som popper opp hele tiden. Hvorfor så voldsomt behov for å sjekke mobilen den halvannen timen filmen varer?
![]() |
#42 |
|
![]() Sv: Hvor ofte går du på kino?En gang i året, kanskje. Jeg er veldig glad i kino og gikk oftere før, men mangel på generell folkeskikk i kinosalen begrenser gleden. Litt av min negativitet skyldes at jeg oftest de siste årene har hatt mulighet til å se filmer ment for barn/ungdom på kino, og voksne oppfører seg helt håpløst i de salene. Ungene er greit, jeg kan leve med at unger har mark i rumpa og ikke har lært seg å spise pent selv om de er forbi konfalder, (det er derfor jeg har med øreplugger), men voksne mennesker med mobilskjermer og babling med ungene og partner og gaaaaaaahhhh, det er til å bli gal av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hvor ofte går du på kino?Litt oftere enn for kun et få år siden, men ikke ofte nok. Det er dyrt - særlig når man ikke skal betale for en, men 2-5 personer. + brus, popcorn og godteri - alt det kan selvsagt tas med fra andre butikker, men for ungene/ungdommen er kinopopcornet en del av greia.
![]() |
#44 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor ofte går du på kino?Jeg er veldig glad i kino, men syns også skravling og mobilskjermer er fryktelig forstyrrende. Så jeg ser aller mest smal film, for da er publikum litt mer voksent. Men det er dyrt ja, så det går en del i Vegas "kino for en hundrings" på mandager, litt Cinemateket (skulle ønske det var mer) og noen ganger ting vi bare MÅ se på IMAX, for eksempel.
![]() |
#45 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvor ofte går du på kino?
Er det store variasjoner rundt forbi? |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Det vet jeg ikke, men jeg opplever det en del de gangene jeg er på kino som omtrent utelukkende er i Oslo-området.
![]() |
#47 |
intro
|
![]() Sv: Hvor ofte går du på kino?Maks én gang annethvert år, tenker jeg - og jeg har 450 m å gå til kinoen.
![]() |
![]() |
#48 |
flisespikker
|
Det varierer vel noe med hva slags filmer man ser, men også med kino; for vår del (i Oslo) er dette en viktig grunn til at vi nesten bare går på Vega kino. (De har dessuten heller ikke reklame.)
![]() |
#49 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvor ofte går du på kino?1-2-3 ganger i året, alt etter hva som går. Vi ser alltid James Bond og årets julefim pleier vi å se. Ungene oftere. Vi bor 400 meter fra kinosalen.
![]() |
![]() |
#50 |
|
Ja, nå var det så lenge siden at jeg hadde helt glemt det. Jeg synes det er utrolig kjipt å betale så mye for en kinobillett og måtte se 45 minutter med reklame før filmen.
![]() |
![]() |
#51 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hvor ofte går du på kino?Alt for sjelden! Jeg liker egentlig veldig godt å gå på kino.
![]() |
#52 |
Kontrollfrik
45 minutter!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Sv: Hvor ofte går du på kino?Ja, 45 minutter var en overdrivelse. Men 10 minutter må også være en sterk underdrivelse. Det er lenge siden jeg har opplevd. Mulig det er mer reklame på barnefilm? Sist jeg var på kino var i romjula og da var det minst en halvtime med reklame. Jeg husker at jeg gruffet til mannen da de hadde vært 25 minutter og da var det enda mer. En grusom Kiwi-reklame ble vist tre ganger.
![]() |
![]() |
#55 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Hvor ofte går du på kino?Vi var på kino i går kl 18. Reklamen, inkludert trailere for hhv en ny Bridget Jones-film og en annen jeg ikke husker, var ferdig kl 18.11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvor ofte går du på kino?Jeg googlet meg fram til en gammel artikkel om at det (da) var lov til 10 min med reklame etter annonsert oppstartstid, + inntil tre trailere. Dette kan selvsagt ha blitt endret. Jeg opplever at opp til 20 min (inkl trailere) er ganske vanlig.
![]() |
#58 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hvor ofte går du på kino?og jeg tenker at under reklame er det absolutt innafor med mer prat, under filmen skal man være stille. Men det er sånnsett også en fordel med å se film hjemme, for dem av oss som like å snakke om innholdet. Hjemme er det lov.
![]() |
#59 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor ofte går du på kino?Jeg går oftere i operaen enn jeg er på kino, det er i alle fall helt sikkert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor ofte går du på kino?Jeg var der sist i 2018.
![]() |
|
|