|
Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#41 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nerdrum - hva tenker dere?Jeg synes serien var morsom, og fylt med herlige selvmotsigelser. Og så lurer jeg på hvem som blåser tusenlapper på KLÆR fra Nerdrums nettbutikk
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Nerdrum - hva tenker dere?
Det er veldig interessant at du sier det, for meg så det ut som en utrolig dysfunksjonell relasjon, med en kvinne som konstant må berolige og regulere mannen sin. Det samme gjorde barna, særlig Öde, men ikke i samme grad som Turid.
![]() |
![]() |
#43 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Nerdrum - hva tenker dere?Mjuk og tydelig, og det er vel slik hun regulerer ham, ja. Jeg synes også hun regulerte ham, og til en viss grad gorde også Öde det.
![]() |
#44 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nerdrum - hva tenker dere?Jeg har ikke sett serien, men jeg har hørt gjennom podcasten med datteren Nora Ceciliedatter Nerdrum fra 2020. Interessant innblikk!
![]() |
#45 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Nerdrum - hva tenker dere?Denne teksten i Montages var veldig god og morsom. Litt lang, men verdt det. Og bildetekstene! https://montages.no/2025/01/patriark...iliet-nerdrum/
![]() |
#46 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Nerdrum - hva tenker dere?
Gøy!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Nerdrum - hva tenker dere?Jeg er en enkel sjel som lar meg begeistre av merkelige mennesker. Nerdrumfamilien framstår som herlig rare, og jeg syns det var kjempegøy å se på serien, nesten som en dokusåpe. Jeg tror dog, uten å kjenne noen av dem, at dette er mennesker jeg overhodet ikke kunne omgåes med, for å si det slik.
![]() |
#48 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Nerdrum - hva tenker dere?Odd Nerdrum minnet meg om Melaina Trump på et av bildene - med "trø meg inkje for nære"-hatt.
![]() |
#49 |
frakoblet
|
![]() Sv: Nerdrum - hva tenker dere?Jeg har bare sett et par episoder, men jeg er dypt fascinert! Og det er jo ikke rart at Odd Nerdum ble så spesiell og har slike mindreverdighetskomplekser, tatt i betraktning hvilken oppvekst han hadde. Man risikerer å bli ødelagt av slikt.
![]() |
#50 |
heimføing
|
![]() Sv: Nerdrum - hva tenker dere?https://www.aftenposten.no/amagasine...drums-historie |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|