Har du et gavebudsjett til egne barn?
Jeg vet at dette er et hvor langt de et tau-spørsmål, men jeg føler behov for å kalibrere. Vi har ok økonomi, men også masse utgifter, og dessuten ikke tradisjon for veldig dyre gaver. I dag fortalte jeg ei venninne at vi har kjøpt en sekk til vår yngste, og at den koster 2300, noe som er langt over det vi kjøper til vanlig. Veldig langt over.
Hun har heldigvis vett nok til å ikke kritisere det, men måtte litt skamfull innrømme at de nok bruker minst 10000 pr barn. Nå endrer ikke det min gavepraksis overhodet, men jeg ble litt tankefull. Er dette vanlig, mon tro? Min venninne innrømmer at hun overkompenserer for egen barndom og sier hun kun kjøper ting de trenger og ønsker seg, men dette hadde ikke skjedd i vårt hus uansett økonomi. Klart nivået nok kommer an på hva barna likevel ville fått fordi det er et reelt behov, men nå er begge mine voksne og vi betaler uansett ikke tingene deres til vanlig.
Ja, jeg ser at dette blir en slags Kvinneguiden-tråd, men jeg måtte bare høre… Til info er begge mine studenter og ingen av dem bor hjemme.
|