|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg kjører kaffebox sin kalender til mannen i år også. Dyr (2000) men absolutt verdt pengene. Anbefales. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2024Mine lager tennbriketter av aviser og stearinlys år etter år, så jeg har egentlig ingen avanserte forslag. Dropskoking evt ?
![]() |
#43 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Juletråden 2024Så Rituals kalender på tax free og vurderer til eldste.
![]() |
#44 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Juletråden 2024
Badebomber.
![]() |
#45 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg frykter at dette blir første år med jul uten noen på besøk. Min mor er gammel og stadig mer hjemmekjær, så usikker på om hun kommer. - jeg får litt panikk av følelsen. Kan jo være jeg liker det godt og da. Det eneste jeg har kjøpt er julekule. En lundefugl.
![]() |
#46 |
koko
|
![]() Sv: Juletråden 2024Vi har feira jul heime hos oss sjølve, berre vi fire, i mange år no. Denne jula blir vi å reise innover i bygda og feire med familien min der av ulike årsaker. Det blir heilt sikkert fint, men også trist når det er fyrste jula utan mamma.
![]() |
#47 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Juletråden 2024I år blir en merkelig jul hos oss også. Mannen skal jobbe døgn, mellombror i Hammerfest, så bare meg og de to yngste på selve julaften. Jeg har aldri opplevd å vært bare tre på julaften.
![]() |
![]() |
#48 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Juletråden 2024Jul, ja. Frøkna kommer 20. des og reiser før nyttår, Herremannen har ikke fått avklart jobbing enda, men håper å få til både julaften og nyttårsaften hjemme. Blir vel oss pluss faren til ungene på julaften; kommer til å invitere stemor, men hun reiser ofte sørover i jula pga oldebarn der.
![]() |
#49 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juletråden 2024Takk for tips til barnebarngaver. Tar gjerne i mot flere!
![]() |
#50 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg fikk inspirasjon av godterikrokodille-kalender og har bestilt kalenderposer fra Clas Ohlson til mann og hjemmeboende barn. De borteboende pleier å få Flax-kalender.
It takes a forum to raise a child Sist redigert av Blondie : 01-10-24 kl 09:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
![]() Sv: Juletråden 2024Også er har jeg kjøpt to Hallvar Bakke glass til storesøs i julegave. (De er på 50% hos Bohus nå), og Osprey sekk til mellombror.
![]() |
![]() |
#52 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Juletråden 2024Krokodille-kalender kan være aktuelt her og. Bra tips! Mine unger er hos meg halve desember, så enklere å lage smågaver selv. Og da kan jeg styre unna sminkekalendre til over tusen kroner som de maser om, og som jeg ikke har lyst til å kjøpe av flere grunner.
![]() |
#53 |
Ferdig!
![]() Sv: Juletråden 2024Jula blir rar og vond i år og kjenner jeg, men jeg får besøk i 3 uker av datter og kjæreste fra USA |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Juletråden 2024Mannen og junior (og jeg ) får kjøpekalender, frøkna får en hjemmelaget variant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg gleder meg til jul som vanlig! Vi blir her hjemme med mamsen på besøk som vi alltid gjør. Ingen gaver eller kalender er i hus enda, utenom en kalender som JEG fikk av mannen til venninna mi! (Han er like julegal som meg, og fant en kalender han ville ha og da måtte han bare kjøpe en til meg også!
![]() |
#56 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Juletråden 2024Da har Herremannen avklart med jobben og blir hjemme fra 21. til over nyttår.
![]() |
#57 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Juletråden 2024Ja, voksne sønner er vanskelige å kjøpe gaver til! Min har ikke ønsket seg noe siden 9-årsdagen, tror jeg.
![]() |
#58 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juletråden 2024For en koselig overraskelse Taien!
![]() |
#59 |
|
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg gleder meg sånn til jul! Endelig skal vi ha åpen kafe i desember, og vi har så utrolig mye fin julepynt at jeg gleder meg som en liten unge. I tillegg får vi alle ungene hjem til jul og de gleder seg like mye. Det er så fantastisk å se hvordan mine tre og min bonusdatter har funnet hverandre og anser seg som søsken.
![]() |
#60 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Juletråden 2024Jeg er kommet ganske langt med gaver faktisk. Jeg kjøper gjennom året ting som enten er midt i blinken som jeg kommer over på feil tidspunkt, eller ting de snakker om at de ønsker seg, så det ikke går i glemmeboka. Minstemann har bursdag på mandag, så nå må jeg gå gjennom lageret og sjekke hva som passer nå og hva som skal vente til jul. Da tenkte jeg å lage en oversikt over alt jeg har og mangelliste.
![]() |
|
|