Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julegavetips 2024

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-24, 17:00   #41
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegavetips 2024

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Sant, Input, men det har jeg ikke helse til.

Happyhoodie trodde jeg var langt over budsjett, men kan selvsagt følge med på tilbud.

Desse er fine til de minste.
https://cdon.no/produkt/cuddly-pet-s...E&gclsrc=aw.ds

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-24, 18:49   #42
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg sliter litt med de yngste i familien. Jeg føler de har alt og foreldrene er enig.

Hva gir man til gutt (1), gutt (4), jente (4), jente (6), gutt (6) og gutt (8)? Ca 300 kr pr hode.

Lego til alle fra 4-8.
Treklosser el til 1-åring.

Gammel 04-11-24, 20:46   #43
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sliter litt med de yngste i familien. Jeg føler de har alt og foreldrene er enig.

Hva gir man til gutt (1), gutt (4), jente (4), jente (6), gutt (6) og gutt (8)? Ca 300 kr pr hode.

Bøker, åff kårs!
Brillebjørn til ettåringen.

Bukkene bruse på badeland til en av fireåringene.
https://www.adlibris.com/no/bok/bukk...-9788202295882

Da lille Larsens hus blåste bort til den andre. https://www.adlibris.com/no/bok/da-l...-9788292533208

Den utrolige historien om den kjempestore pæra til seksåringen. https://www.adlibris.com/no/bok/den-...-9788251661416

Gutta i trehuset til åtteåringen.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-24, 21:00   #44
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bøker ja, eller spikkekniver til de som er eldre enn 1 år, hvis de ikke har det. Hodelykter eller lommelykter. Hengekøyer, eller f.eks denne som kan brukes som huske på tur: https://www.tradeinn.com/kidinn/no/h...rbar-hengekoye

Gammel 04-11-24, 21:29   #45
Plingo
Erfaren

Medlem siden: Aug 2010
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Lego til alle fra 4-8.
Treklosser el til 1-åring.

Slår et slag for Lego Classics! 5,5 åringen her i huset elsker å konstruere og bygge de forundligste kjøretøyer, fartøyer og hus. Har noe Lego classics og en stor boks med masse rart som vi ikke aner hva slags sett har vært.
Tror vi kan takke barnehagen for interessen, for der har de også et virvar av elementer.

Synes alt for mye av legoen bare blir bygd og plassert i hylla.

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-24, 22:30   #46
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Denne kjøpte jeg et år etter tips herfra.
https://jysk.no/interior/belysning/d...flerfarget-led

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-24, 22:46   #47
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Til min mams blir det spiselige gaver i år. En stor kurv med litt forskjellige godsaker. Ene guttungen får Liverpool stæsj og han andre aner jeg ikke! Mannen skal få billetter til noe gøy, tenker jeg. Mulig andre guttungen også får det. Kinobilletter eller noe sånt...

Gammel 05-11-24, 09:04   #48
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sant, Input, men det har jeg ikke helse til.

Ah, nei, det skjønner jeg godt. Er barna i familie? Min 4-åring leker fremdeles veldig mye med Duplo, så der kunne du jo slått sammen 4-åringen og 1-åringen. Hun leker også veldig mye med Brio-tog, så det er jo en annen ting som kan slås sammen.

Ellers er Lego alltid et hett tips. Og bøker, selvfølgelig. 4-åringen min er også storforbruker av oppgavehefter, sånne som man skal fargelegge, skrive bokstaver og tall og gjøre oppgaver i.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-24, 09:13   #49
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er tante og grandtante til disse små. 1-åringen har ikke søsken. Bøker fungerer absolutt! Har ikke sett noen av dem leke med Lego, faktisk. Det må jeg undersøke.

Gammel 05-11-24, 18:45   #50
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Puslespill? Play dough?

Gammel 17-11-24, 19:09   #51
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er på jakt etter et kakefat til langpannekake. Noen som har noen idé om hvem som kan ha det?

Gammel 17-11-24, 19:20   #52
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet det finnes til Kvæfjordkake, men det er vel halv langpanne.

Jeg har funnet en gave til sporty menn evt menn som reiser en del med koffert, som ikke kosster skjorta. Nike training shoe bag: https://www.getinspired.no/tilbehor/...-ni-dm3982-010

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-24, 21:08   #53
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg håper jeg rekker å strikke noe til alle nevøer og nieser. I fjor ble det pannebånd, men i år kom jeg på det litt tidligere så kanskje jeg rekker sokker. I alle fall til de minste. Mange begynner å få ganske store føtter nå. Til søs/svoger (mine brødre vil ikke utveksle gaver lengre) blir det nok hjemmelagd snop på en fin boks. Til mine egne barn vet jeg ikke. Eldste ønsker seg en veske. Yngste ønsker seg sikkert noe spill-relatert.

Kan oppdatere med at å strikke til alle blir det altså ikke. Kun til mine to nieser. Ellers er jeg ferdig med alle gaver til nevøer og nieser, og til eldste. Det ble konsertbilletter (Kvelertak 29.11 - så den måtte hun få på forhånd) og en parfyme. Mangler å lage noe spiselig og kjøpe en boks/glass å ha det i, samt gave til pappa, yngste og til en ungdom som må sendes. Gaven altså, ikke ungdommen. Ellers må vel kidsa kjøpe til hverandre, til faren og til venner. Eldste ordner selv, yngste er superenkelt - de har gjort det samme i alle år: stor sjokoladeplate.

Gammel 18-11-24, 11:13   #54
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Har kjøpt ekstra spillkonsoller til nevø i barneskolealder. Spleis med andre familiemedlemmer.

Den mangler bare innpakking og overlevering, ellers er jeg temmelig tom for ideer.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-24, 12:34   #55
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De hadde fine ulltepper på halv pris hos Kid. Der ble det to gaver innkjøpt av meg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-24, 13:44   #56
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-24, 16:29   #57
Molly

Molly sin avatar

Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skal kjøpe julegaver fra meg til kjæresten min sine døtre, og jeg trenger noen tips. De er snart 22 og 25. Jeg kjenner dem ikke veldig godt ettersom de har bodd hjemmefra praktisk talt helt siden jeg møtte kjæresten min. Jeg tenker å handle for ca kr 500-800 til hver av dem.
Begge er spreke, sporty jenter. Den eldste er mer opptatt av mote og sminke enn den yngste. Eldste har begynt og jobbe etter studier, yngste studerer fremdeles. Noen som har tips til noe jeg kan gi dem?

Gammel 19-11-24, 20:16   #58
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min 23 år gamle, turglade niese, som reiser til Slovakia for å studere etter nyttår, får en bok med fotturer i Tatra-fjellene. Det er den eneste gaven jeg allerede har bestilt.

Min far har (tradisjonen tro) vippset penger som jeg skal kjøpe gaver fra han for, 500 til hver av ungene, og 500 til "huset"/meg og mannen. Sistnevnte gave har jeg bestemt (etter middagen i dag) at skal bli en ildfast form som er større enn de vi har.

Gammel 19-11-24, 20:21   #59
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Jeg skal kjøpe julegaver fra meg til kjæresten min sine døtre, og jeg trenger noen tips. De er snart 22 og 25. Jeg kjenner dem ikke veldig godt ettersom de har bodd hjemmefra praktisk talt helt siden jeg møtte kjæresten min. Jeg tenker å handle for ca kr 500-800 til hver av dem.
Begge er spreke, sporty jenter. Den eldste er mer opptatt av mote og sminke enn den yngste. Eldste har begynt og jobbe etter studier, yngste studerer fremdeles. Noen som har tips til noe jeg kan gi dem?

Hva med en fin lue eller hals i kasjmir eller myk ull (f.eks fra Samsøe Samsøe)? Eller semskede saueskinnsvotter? Legge til årets juletrepynt fra en eller annen designer, hvis du trenger mer ...

Gammel 19-11-24, 20:29   #60
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

En opplevelse dere kan gjøre sammen, kanskje? Så dere blir bedre kjent?

Youwish.no har masse tips.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:23.