|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Hva har du på føttene i selskap? | |||
| Jeg går i skoene jeg ankom selskapet i |
|
0 | 0% |
| Jeg har med egne innesko |
|
28 | 33,33% |
| Jeg går på sokkelesten |
|
18 | 21,43% |
| Det varierer/kommer an på (i tilfelle hva?) |
|
38 | 45,24% |
| Husker ikke/brokkoli/god jul! |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 84. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går du med sko inne i selskap?Jeg har med innesko dersom jeg anser høye hæler som en del av antrekket. Det hender også en sjelden gang at jeg går rett fra bilen og inn i stua med penskoa på dersom det er veldig kort vei mellom bil og hus, men passer selvsagt alltid på at skoene ikke er synlig møkkete. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Går du med sko inne i selskap?I private hus - det er sjelden. I leide lokaler, ja.
|
|
|
#3 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Går du med sko inne i selskap?Jeg har med fine sko i selskap dersom jeg er kledd i pen kjole eller skjørt. Ikke dersom jeg går i bukse (med unntak av "partybukse") eller det er en mer hverdagslig kjole.
|
|
|
#4 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Går du med sko inne i selskap?Det kommer an på hvor selskapet er. Hvis det er hjemme hos folk går jeg i sokkelesten. Hvis selskapet er i et selskapslokale, restaurant e.l. har jeg med pensko jeg kan bruke inne. Uansett bruker jeg ikke utesko inne i et selskap samme hvor det er.
|
|
|
#5 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Sv: Går du med sko inne i selskap?Jeg kan ikke huske at noen av mine gjester har kommet utenfra i pensko som de også har gått med inne. Det gjør jeg ikke selv heller.
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: Går du med sko inne i selskap?Det er jo mannfolk som kan finne på å trampe inn og fortsette og gå i samme skoa som de hadde ute. enten at de faktisk går i ute-skoa «de er bra nok» eller at de har tatt på seg penskoa hjemme og satser på at det går greit på veien. Damer ender vel stort sett opp i sokkelesten eller med pensko som er fullstendig uegna til bruk utendørs på vinterstid. Jeg foretrekker sokkelesten der det er sosialt innafor.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Går du med sko inne i selskap?Hjemme hos folk er jeg vant til at både menn og kvinner går uten sko. I selskapslokaler brukes sko. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Går du med sko inne i selskap?Det hender at jeg har med pensko - kommer helt an på antrekket. Jeg forventer selvsagt ikke at noen går inn på skitne sko - det har jeg aldri sett noen gjøre heller. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Går du med sko inne i selskap?Innesko medbragt eller sokkelesten. Det handler om hvor fin jeg skal være. Er det halvpent og/eller jeg føler meg hjemme dropper jeg pensko.
|
|
|
#11 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Går du med sko inne i selskap?
Enig.
|
|
|
#12 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Går du med sko inne i selskap?Jeg fikk nettopp julebilder fra Danmark, og hele gjengen gikk festpyntet på sokkelesten. Ikke helt europeere, der nei. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Går du med sko inne i selskap?Eg bruker pensko i større selskap som bryllaup og konfirmasjon. I “mindre fine” selskap går eg gjerne i sokkelesten. Som regel har eg med eigne sko til innebruk, meiner det sommar og pen, tørr ver går eg kanskje i pensko/bunadsko både ute og inne.
|
|
|
#14 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Går du med sko inne i selskap?Vi feiret jul på hytta for første gang i år, og jeg tenkte det var riktig å droppe penskoene her. Men alle gjestene våre(inkludert eldstedatteren vår på 25) kom ned trappen her med penskoene på. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Går du med sko inne i selskap?Jeg svarte at jeg går i sokkelesten, men det er når selskapet er i private hus. Er det i leid lokale har jeg pensko på.
|
|
|
|
#16 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Går du med sko inne i selskap?Vi har vel begge med pensko når det er «fint selskap». Vi legger lista for «fint» litt ulikt.
|
|
|
#17 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Går du med sko inne i selskap?Både med og uten. Ser det an på vertskapet. På mine gulv nå hadde det vært helt ok med sko, men jeg tenker å bruke ganske mange tusen på å pusse det etterhvert. Da hadde jeg satt pris på at sko ble satt igjen.
|
![]() |
|
|