|
Autofil Bilsnakk. |
Se resultatene: Har du bil? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
132 | 90,41% |
Nei |
6 | 4,11% |
Nei, men har tilgang på bil (leier, får låne) |
8 | 5,48% |
Lekebil |
0 | 0% |
Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du bil?Ja, to. Eller egentlig tre. Men på papiret ingen. (For mannen står av alle ting formelt som eier av alle tre)
![]() |
#2 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Har du bil?Vi har ikke hatt bil de site 5-6 årene. Bor innenfor ring 2 i Oslo, så behovet for bil er lite. Leier hvis vi trenger det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Har du bil?Nei, jeg har ikke bil, og har heller ikke tilgang til bil. Jeg og ungdommene har månedskort på buss, og vi har sykler.
![]() |
#4 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Har du bil?Ja, har en hybrid bensin-bil som brukes mest i helger og på ettermiddager de ukene jeg har barna. Bruker elsykkel eller føtter til hverdags. Buss når det er umulig å sykle.
![]() |
#5 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Har du bil?To (store) biler. En gigantisk 6-seter elbil og en gammal bmw 520 stasjonsvogn dieselbil. Til vanlig kjøres elbilen, men vi har ofte bruk for to så det er veldig praktisk selv om vi helt sikkert hadde greid oss med en.. Den gamle har også manuelt gir så den skal straks benyttes til øvelseskjøring av vår eldste. Jeg kjører til jobb hver dag selv om det ikke er kjempelangt til jobb. Kollektiv spiser rett og slett for mye av dagen min til at det er aktuelt.
![]() |
#6 |
flisespikker
|
![]() Sv: Har du bil?Nei, og har ikke tilgang på lånebil heller. Vi er med i Bilkollektivet, men det er ikke hvert år vi har bruk for det.
![]() |
#7 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Har du bil?Ja, jeg har bil, men bruker kollektivtransport til jobb. Det er dyrt å ha bil selv om den er gammel og nedbetalt, men det gir også en deilig frihet.
![]() |
![]() |
#8 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Har du bil?Jeg har bil. Bor på et sted der det er nødvendig. Over en halv mil til nærmeste butikk, langt til jobb, og kollektivtilbudet er så godt som fraværende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Har du bil?Vi har to biler, en Tesla 3 og en gammel Volvo XC70. Vi kjører til jobb begge to, men ikke hver dag pga mye hjemmekontor. Vi kunne tatt kollektivt, men verdsetter fleksibiliteten mer.
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Har du bil?Vi har to gamle biler (BMW fra 2007 og Mini Cooper S fra 2004), men Minien er per tiden avskiltet i påvente av at vi finner ut om vi gidder fikse servoen på den eller ikke. Den er eu-ok og alt, men servoen tok kvelden her i vår og etter det har den bare stått, så nå avskiltet jeg den for å slippe betale forsikring og veiavgift. Vi trenger egentlig begge, men har jo klart oss med en siden i vår så ...
![]() |
#11 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Har du bil?Vi har bil begge to. Bor på bygda med dårlig kollektivforbindelse så det er helt nødvendig.
![]() |
#12 |
heimføing
|
![]() Sv: Har du bil?Har bil og hatt det siden jeg var nitten, med unntak av et år da jeg trodde at det skulle gå fint med buss her i byen. Det gjorde det ikke, så det ble ny bruktbil da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Har du bil?Ja. Vi har en bil. Diesel. Ganske ny da.
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Har du bil?En stor, gammel diesel som bare kjøres når vi skal av gårde alle mann alle, og det skal vi nesten aldri mer, eller når vi skal frakte kajakkene.
![]() |
#15 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Har du bil?VI har to biler - begge er elbiler. NÅ trenger vi egentlig bare en bil, for mannen har ikke mulighet til å kjøre til jobben sin (ikke parkering). NÅ har vi jo plutselig en 18-åring i huset, så han er veldig fornøyd med at det alltid er en bil tilgjengelig da.....
![]() |
#17 |
kamerat
|
![]() Sv: Har du bil?Nei, men vi er medlemmer av Bilkollektivet. Bruker bil et par ganger i måneden i snitt. Veldig deilig å slippe å eie en.
![]() |
#18 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Har du bil?Ja, jeg kjører en relativt ny halvstor elbil og mannen kjører en nokså ny varebil. Fungerer utmerket. Den hjemmeboende 18-åringen som jobber som lærling har også egen bil. Det er helt nødvendig når man bor et sted der det kollektivtilbudet begrenser seg til skolebuss morgen og ettermiddag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Har du bil?Jupp. Vi har en haug med kjøretøy. Inkludert 4 biler. Vi må ha en hver oss her vi bor dessverre. Poden har ikke fylt 18 helt enda, så han må fortsatt kjøre traktor eller UTV i noen uker til. Bilen hans står bare å venter på å bli brukt. Og den kommer til å bli brukt ja. Han kommer vel mer eller mindre til å bo i den bilen tror jeg.
![]() |
|
|