Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Dessert til nyttårsaften

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-21, 21:03   #41
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.881
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dessert til nyttårsaften

Marengs, jordbær, bringebær og ostekrem. Muligens pepperkakesmuler også. en slags eton-mess-aktig - lagt i fine dessertglass.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-21, 21:23   #42
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.942
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dessert til nyttårsaften

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Marengs, jordbær, bringebær og ostekrem. Muligens pepperkakesmuler også. en slags eton-mess-aktig - lagt i fine dessertglass.

Gud, det høres godt ut! Nam! Hva slags ostekrem? Jeg har smør, Philadelphia og melis, kanskje jeg kan smelle sammen noe lignende. Hvis jeg gidder å lage marengs, da.

Noe annet digg og enkelt man kan kombinere med ostekrem?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-21, 21:51   #43
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.881
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dessert til nyttårsaften

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Gud, det høres godt ut! Nam! Hva slags ostekrem? Jeg har smør, Philadelphia og melis, kanskje jeg kan smelle sammen noe lignende. Hvis jeg gidder å lage marengs, da.

Noe annet digg og enkelt man kan kombinere med ostekrem?

Omtrent samme som jeg lager til ostekake (men jeg dropper gele, tror jeg i hvert fall). Philadelphia, kremfløte og litt bærpure eller saft. de hadde lekre bær på Meny i dag, så jeg lot meg inspirere.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 30-12-21 kl 21:58.
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-21, 23:10   #44
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.082
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dessert til nyttårsaften

Veldig mange bra tips i tråden!
Jeg endte med en variant av den jeg først lenket til, men tok tipset om å unngå frosne bær. Lagde bringebærsaus isteden. Og en med Daim. Satser på at de blir bra!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-21, 23:39   #45
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.942
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dessert til nyttårsaften

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Omtrent samme som jeg lager til ostekake (men jeg dropper gele, tror jeg i hvert fall). Philadelphia, kremfløte og litt bærpure eller saft. de hadde lekre bær på Meny i dag, så jeg lot meg inspirere.

Nam! Du ga meg gode ideer her!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-21, 23:40   #46
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.098
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dessert til nyttårsaften

Limesaft og raspa limeskall i ostekremen blir godt sammen med bær, kanskje minus blåbær.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-21, 23:42   #47
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.942
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dessert til nyttårsaften

Pøbel, hvis jeg skulle slumpe til å orke å lage noen få pikekyss i morgen, hvor mange tror du man får ut av én eggehvite? Jeg trenger nemlig bare til mannen og meg. Ungene vil nok ha is.

Og, dumt spørsmål, men er sukker eller melis best til marengs, egentlig?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-21, 23:42   #48
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.942
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dessert til nyttårsaften

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Limesaft og raspa limeskall i ostekremen blir godt sammen med bær, kanskje minus blåbær.

Jepp, og lime har jeg også.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-12-21, 23:53   #49
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.191
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dessert til nyttårsaften

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Pøbel, hvis jeg skulle slumpe til å orke å lage noen få pikekyss i morgen, hvor mange tror du man får ut av én eggehvite? Jeg trenger nemlig bare til mannen og meg. Ungene vil nok ha is.

Og, dumt spørsmål, men er sukker eller melis best til marengs, egentlig?

Det er vanskelig å lage av bare en eggehvite, mengden masse blir så liten at det er vanskelig å få pisket nok luft i.
Om du bruker 3 går det adskillig bedre, og da vil du nok få et knapt fylt stekebrett med pikekyss av størrelsen du finner i butikk.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-21, 23:53   #50
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dessert til nyttårsaften

Mokkapudding med sjokoladebiter. For anledningen laget sukkerfri.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-21, 23:56   #51
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.098
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dessert til nyttårsaften

Jeg er ikke Pøblis, men lagde marengs til vår dessert i sta. 2 eggehviter + 120 g sukker ble et stekebrett. Halvparten holder nok plenty.

Edit: tenkte ikke på det Nextlife sa om utfordring pga mengde. Men to hviter gikk fint i Majoren.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-21, 23:57   #52
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.674
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dessert til nyttårsaften

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Her blir det en kombinert dessert og bursdagskake. 2 mandelbunner og 2 sukkerbunner som legges annenhver. Fyll er1 lag vaniljekrem, 1 lag med krem og mandelkrokan og 1 lag multekrem. Dekkes med krem og pyntes staselig med karamellpopkorn, sjokoladedrip, marsipankuler i metallic og muligens makroner.

Dette skal vi også ha.





Eventuelt riskrem.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-21, 00:18   #53
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.942
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dessert til nyttårsaften

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Det er vanskelig å lage av bare en eggehvite, mengden masse blir så liten at det er vanskelig å få pisket nok luft i.
Om du bruker 3 går det adskillig bedre, og da vil du nok få et knapt fylt stekebrett med pikekyss av størrelsen du finner i butikk.

Ah, godt poeng. Mulig det er derfor jeg ikke alltid har fått marengs tilstrekkelig stiv.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-12-21, 00:36   #54
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.191
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dessert til nyttårsaften

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Dette skal vi også ha.





Eventuelt riskrem.




__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-21, 09:41   #55
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.378
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dessert til nyttårsaften

Vi har et lite dessertbord i dag, siden ingen liker den samme desserten (utenom meg, jeg liker/spiser av alle ), bestående av brownie med sjokoladekrem, fruktsalat med råkrem og Crème Brûlée.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-21, 15:19   #56
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.998
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dessert til nyttårsaften

Vi skal prøve oss på kongekrem. Jeg elsker dronning Maud-dessert, men det hadde vi julaften, så da prøver vi noe (litt) annet.

https://www.detsoteliv.no/oppskrift/kongekrem-med-baer

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-21, 15:33   #57
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.942
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dessert til nyttårsaften

Jeg smelte sammen noen pikekyss uten å måle og siden jeg først var i slaget, laget jeg klementincurd av plommene, også uten å måle noe. Dessverre ble den både veldig rennende og smakte altfor søtt, så jeg heiv oppi sitronsaft (enda mer rennende) og melis for å tykne den, men det bare klumpet seg. Det var dessuten like rennende. Så jeg smeltet smør og rørte inn i håp om at det skulle stivne i kjøleskapet. Det gjorde det, men bare i ekle fettklumper.

Vel vel. Jeg tenkte å knuse resten av pepperkakene, og så har jeg ostekrem i kjøleskapet, samt blåbær, de eneste bærene de hadde i butikken.

Vi får se hva dette blir til.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-12-21, 15:50   #58
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.191
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dessert til nyttårsaften

Auda, Hyacint.

Gikk det bra med pikekyssene da?

Her burde jeg virkelig ha tenkt meg om nårjeg laget en så høy kake med krem i fyllet, den er for luftig og ustabil. Den har holdt på å havarere flere ganger, og idiot som jeg er satte jeg den på et stettfat, og den skal bæres 3-400 meter. Lykke til med det liksom. Men fin og velsmakende tror jeg den blir bare den ikke havarerer underveis.
Nå er jeg i gang med å lage en bitteliten vimpelrekke for å ha på kaken, av en gammel sånn dekorasjonsremse med gullpaljetter og sølvsløyfer og navnet til bursdagsbarnet på. At man aldri kan begrense seg.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-21, 16:09   #59
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.942
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dessert til nyttårsaften

Marengsen ble ikke stiv nok, men det ble likevel pene små pletter som smaker godt.

Det der med marengs forstår jeg ikke. Tidligere blandet jeg eggehviter og sukker og pisket i vei. Det ble stivt og fint. Så leste jeg at det var viktig å først piske til det skummer, og så tilsette sukkeret gradvis. Uansett hvor gradvis jeg tilsetter det, får jeg ikke marengsen stiv. Det er akkurat som sukkeret ødelegger alt. Jeg kan lage marengs av det, men jeg kan ikke skrive fine marengstall (hadde planer om å sprøyte ut «2022» etc.)

(For ordens skyld, dette handler ikke om eggeplommer eller fett i bollen eller på redskapene. Der har jeg full kontroll.)

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-12-21, 16:27   #60
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.191
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dessert til nyttårsaften

Marengs er tricky, jeg lager hundrevis av de i året, og det virker litt bingo på når det går bra og ikke. Hos meg blir det stort sett vellykket når jeg visper opp sukker og eggehvite (har sukkeret i etter skumming, i 2-3 omganger) i varmt vannbad. Når jeg ikke kjenner sukkerkorn lengre setter jeg den i mixerstativet. Og jo større porsjon jeg lager, jo finere blir marengsmassen, under 3 eggehviter eller ca 100 g eggehvite synes jeg marengsmassen er dum. Jeg gnir alltid litt sitron i bollen og på vispene, både in case of en fettpartikkel, og for sitron er bra når noe skal piskes stivt. Jeg bruker sukker 1 1/2 ganger vekta til eggehvitene. Det er storforskjell på vekta til eggene.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no