|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?Da vi planla barn nr to så fikk vi en mer enn vi hadde sett for oss
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 08-03-21 kl 15:23. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?Hm, interessant spørsmål. For jeg blir så sur når folk tror at man kan moralisere kvinner til å få flere barn.
|
|
|
#3 |
|
geskjeftig
|
Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?
Samme her.
|
|
|
#4 |
|
bits and pieces
|
Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?Ønsket meg 3, men var nesten skilt da jeg ble gravid med nr.2.
Sist redigert av star : 08-03-21 kl 16:07. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Tatt på
|
Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?Vi ville egentlig ikke ha barn, men så ombestemte vi oss etter en del år. Så tenkte vi at det hadde vært greit med et søsken så hun ikke ble helt alene. Og da var vi mer enn fornøyde.
|
|
|
#6 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?Jeg ville bare ha to, mannen vil ha fler. Vi landet på to. Det er fint lite som kan endre den beslutningen. Hvertfall ikke økonomiske fordeler. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?Hvis jeg hadde hatt en tidsmaskin, skulle jeg fått en til. jeg fikk det første barnet tidlig og det neste (og siste) ganske sent. Det var STOR forskjell på å få barn på 80-tallet og i 02. Den eldste fikk ikke barnehageplass før 2 måneder før hun fylle fire. Pøbelprinsessen fikk barnehage etter permisjonen vår.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#8 |
|
geskjeftig
|
Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?Åhåå! Jeg kom på noe som hadde hjulpet betraktelig på motivasjonen/senket stress tilsvarende at det hadde monnet: At foreldre får like lang ferie som skolebarn. Fyttigrisen, det er stress.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?Mannen min har to barn fra før og det er 20 år mellom hans eldste og yngste og han var fast bestemt fra starten av vårt forhold at han bare ønsket et barn til (eller i utgangspunktet var han ferdig med flere barn, men han skjønte at jeg en gang ville ha barn). Nå er det nok han som gruer seg mest til at Herremannen flytter ut. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
finner ut av mye
|
Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?Jeg hadde såvidt begynt å vurdere om jeg ville ha barn (men i så fall bare ett) eller ei da jeg ironisk nok ble gravid med tvillinger. Fram til da ville jeg ikke ha barn i det hele tatt. Nå er jeg jo glad for at jeg fikk to for de har så mye glede av hverandre, og 2 holder i massevis. Jeg hadde nok ikke hatt kapasitet til flere. Så det er ingenting som ville gitt meg lyst på flere.
|
|
|
#11 |
|
WF: BNBE
Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?For min del: en mann
|
|
|
|
#12 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?Jeg ønsket meg tre før jeg fikk barn. Mann ville ha to. Det ble ingen diskusjon om antall grunnet min helse som gravid, siden jeg får skyhøyt blodtrykk, morkakeløsning , prematurt barn osv.
|
|
|
#13 |
|
intro
|
Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?Tja - utgangspunktet ville vært annerledes hvis vi ikke hadde brukt 4-5 år på å produsere det første barnet. Da nummer 2 kom (utrolig nok som på bestilling under to år seinere), ble han født over seks uker før termin uten noen forklarlig årsak. Det i seg selv var en liten skremsel - men mest det at vi hadde levd i denne bobla så lenge på grunn av årene med mislykket prøving og IVF-forsøk. Jeg har heller aldri ønsket meg mer enn to barn, så da var jeg godt fornøyd.
|
|
|
|
#14 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?Jeg er av den oppfatning at barn har godt av at barn bør ha søsken og mente at vi skulle ha minimum 2 barn.
|
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?Jeg hadde riktignok en skikkelig drittgraviditet og -fødsel, og det er nok hovedårsaken til at vi ikke har flere barn. Men det er nok noe jeg kunne kommet over, om mannen virkelig, virkelig ville ha flere. Men det ville han ikke. Så vi har bare ett. Det var tross alt viktigere for meg å beholde ham og være en uskilt familie, enn å få flere barn.
|
|
|
#16 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?Vi har flere ledige soverom, men fikk bare ett barn etter fem års prøving, ICSI osv. Da ee vi glade for det vi har. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
søt
Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?Jeg var jo så uheldig å få to barn med en som viste seg å være langt fra drømmeprinsen og vi flyttet fra hverandre når ungene var små, og selv om jeg fant drømmeprinsen etterpå så var det ikke aktuelt å få flere barn før vi visste at det var noe som kom til å vare/noe vi ville. Så derfor rakk vi egentlig bare ett barn sammen, men jeg har jo nå da 3 barn, noe som jo er en del.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?Vi er for lengst ferdige, men har aldri villet ha mer enn to, og er overlykkelige over at vi fikk til det selv om vi var relativt seint ute - jeg fikk eldste det året jeg fylte 36. Slik ting har blitt, med store utfordringer først med yngste og nå med begge barn, hadde vi ikke klart mer heller. Og slutter meg til det Serafin skriver, for fy søren så mye en må fikse selv og stå på kravene når ungene har diverse utfordringer. Flere ressurser i skole, barnehage og hjelpeapparat.
|
|
|
|
#19 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?Det er for øvrig ikke få forhold jeg kjenner til, der kvinnene vil ha barn en god stund før mannen ønsker det samme. Så Erna må gjerne snakke til menn også.
|
|
|
#20 |
|
Trøtt
|
Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?
Vet du, det tror jeg faktisk er et viktig poeng. Min mann var totalt uinteressert i å få barn nummer to (for ikke å si tre), men "ble med på det" etter en stund. Jeg tror kanskje at tilrettelegging og kommunikasjon mot ham hadde gitt vel så gode resultater.
|
![]() |
|
|