|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En hyllest til Pelle og ProffenJa, man får jo lyst til å se filmen på nytt. Jeg har ikke sett den siden jeg så den på kino den gangen.
|
|
|
#2 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: En hyllest til Pelle og ProffenJeg gikk på videregående da filmen kom. Husker jeg likte den godt. Selv for ei som vokste opp i Oslo var mye av dette eksotisk. Husker jeg alikevel kjente en tilhørighet til at dette var fra min by og at kjente igjen mye fra filmen på tross av at mye var ukjent.
|
|
|
#3 |
|
intro
|
Sv: En hyllest til Pelle og Proffen
Ja, det tror det er en riktig analyse. Det er iblandet språket til Ambjørnsen og regissørens generasjoner (skjønt hun var jo ung - 30 år, som det stod i reportasjen.) Og det stemmer nok også at vi hang oss litt opp i det fordi vi bodde såpass nært og var på samme alder.
I’m out of here. Sist redigert av Bluen : 15-12-20 kl 13:20. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
nju nja njo
|
Sv: En hyllest til Pelle og ProffenJeg leste også artikkelen i går og fikk veldig lyst til å se filmen på nytt. Jeg gikk vel på barneskolen enda da den kom ut, bodde langt unna Oslo og syntes Oslo S var et skummelt sted. Det var stor stas da jeg som 15-åring fikk reise til Oslo og se Oslo S.
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: En hyllest til Pelle og ProffenHaha, ja, du har rett i det. Det er noen ting det er lettere å godta som premiss for historiefortellingen enn andre. Språk og geografi er kanskje heller ofte markører som er med på å gi autensitet, og når det da blir feil så kan det gå ut over om man godtar resten av premisset også.
|
|
|
#6 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: En hyllest til Pelle og Proffen
Ja, det er vel noe der, jeg ble også unødvendig forvirret av at "Hjem til jul" hoppet mellom Oslo og Røros i tide og utide, selv om det ikke var viktig i det hele tatt.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 15-12-20 kl 10:46. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En hyllest til Pelle og ProffenJeg husker Døden på Oslo S-boka, og den skumle verdenen den beskrev, men den har ikke limt seg fast på minnet (ikke mange ting gjør det, med min hukommelse, da.
|
|
|
#8 |
|
Borte
|
Sv: En hyllest til Pelle og ProffenJeg fikk den som en morsom gave på DVD for noen år siden, og syns det har vært gøy å kunne se den med egne barn. Og de har likt den godt begge to, så den har jo noe ved seg.
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En hyllest til Pelle og ProffenFor ikke å snakke om teater-nynorsken.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: En hyllest til Pelle og ProffenJeg har lest artikkelen nå, og den var utrolig bra.
|
|
![]() |
|
|