|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken adventskalender i 2020?Beklager at det ble oppfattet som moralisering. Det var ment som hva jeg gjorde (antar det var meg det var ment på) og begrunnelsen for det. Når jeg leser igjen, synes jeg fremdeles det er en beskrivelse av hva jeg gjør med kalender og hvorfor, men jeg skal ta med meg at det kan leses andre ting inn i det, neste gang. Lar likevel innlegget stå, hvis noen lurer på hva det er snakk om. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hvilken adventskalender i 2020?Jeg fjerna innlegget igjen, før jeg så svaret ditt, for ikke å virke så snurt
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvilken adventskalender i 2020?Jeg har lyst på Rituals sin kalender. Jeg bruker produktene deres hele tiden. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvilken adventskalender i 2020?Godt poeng, Blå. Jeg kan ikke helt se for meg at det blir noen koselig opppakking av familiekalender ettersom vi knapt sees på morgenen. Vi spiser som regel middag sammen hver dag, men det er liksom morgenen som er julekalender-tid.
|
|
|
|
#5 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken adventskalender i 2020?Jeg lager kalender til venninna mi og hun til meg. Det går mest i hobby/strikkestæsj og pakkene varierer i pris fra gratis strikkemønster en dag til luksusgarn en annen dag. Kalenderen erstatter julegaven vi pleier å gi til hverandre, dvs. vi kjøpte aldri så dyre julegaver til hverandre. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvilken adventskalender i 2020?
Den jeg tenkte på er fra kaffebox.no. Da får man tilsendt bønner fra ulike norske kaffebrennerier i tre omganger. Den koster mye, men på den andre siden så bidrar den til inntekter og arbeidsplasser i Norge. Jeg er en av dem som har vært så heldig å ikke bli permittert, og jeg prøver å finne en balanse mellom å ikke overforbruke, men samtidig bidra til å sørge for at særlig små bedrifter kan overleve. Så i år blir det nok kaffekalender, samt en kulturopplevelseskalender på oss.
|
|
|
#7 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Hvilken adventskalender i 2020?Jeg pleier få kalender med te og sjokolade fra ungene. De lager selv, den er virkelig koselig. Mannen pleier få en ferdig med typen godteri han liker. Ett år fikk han Lakrids, det var virkelig perler for svin. :Knegg:
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Hvilken adventskalender i 2020?Jeg kjøper ikke til meg selv og ungene får valgfri sjokoladekalender. Jeg drev med hjemmelagde kalendere til dem, men det ble mer stress enn det var verdt og det ble etter hvert vanskelig å finne på ting ungene ville sette pris på uten at det ble veldig dyrt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Semiaktiv
Sv: Hvilken adventskalender i 2020?Vi pakker opp en eller annen gang i løpet av dagen, når alle er der samtidig. Som regel om morgenen, men i år blir det annerledes på mandager, for da begynner alle tre ungene på skolen 10:30, og står opp etter at mannen og jeg har gått.
|
|
|
#11 |
|
Borte
|
Sv: Hvilken adventskalender i 2020?Jeg pleier å få Flax-kalender av moren min. Ellers så har jeg ikke kalender, men koser meg veldig med å se barna åpne sine.
|
|
|
#12 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Hvilken adventskalender i 2020?For dem som skal ha kalender, sjokoladen fra Jentene på tunet har fått priser, liten, norsk chocolatier. Veldig god sjokolade! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
med mange baller i lufta
|
Den hadde jeg i fjor, anbefales
|
|
|
#16 |
|
Semiaktiv
Det kommer jo an på hva han liker. Min liker ikke mørk sjokolade noe særlig, men elsker sjokolade generelt, så en hvilken som helst med eksklusiv sjokolade hadde funket til han. Og Bülow lakris. Ellers har han hatt ølkalender (kjøpt seg selv), fra en spesialbutikk i øl her i byen, et par år. Problemet er at han ofte glemmer å drikke dem, så det hoper seg opp med øl.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 19-09-20 kl 12:28. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
|
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Hvilken adventskalender i 2020?En kompis av mannen hadde akevitt-kalender i fjor og åpnet alle lukene på snap. Var spennende hver dag.
og det skal vi alltid bli. Sist redigert av Input : 19-09-20 kl 13:21. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Hvilken adventskalender i 2020?Jeg kunne gjerne hatt sushikalender, men jeg tviler på at dey finnes.
|
![]() |
|
|