|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Hundeeiere: Hvordan har dere valgt rase?
Det er mulig jeg kjenner ikke så godt til rasen. Men da er det også store individuelle forskjeller. Kjenner en som absolutt ikke passer til den beskrivelse.
|
|
|
#2 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hundeeiere: Hvordan har dere valgt rase?Har hatt flere ulike raser, men de har nok hatt til felles størrelse, aktivitetsnivå og bruksområde(selskapshund). Har hatt hunder små-middels (rundt 5-6 kg) fordi det har vært viktig at barna kan gå tur uten at hunden tar over, at de ikke har hatt et stort behov for mye aktivitet daglig (typ brukshundsraser som kan gjøre ugagn eller bli hypre om de ikke får brukt seg nok). Sist redigert av Charlie : 23-07-20 kl 00:42. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Hundeeiere: Hvordan har dere valgt rase?Vi har storpuddel og valgte rasen uten å kjenne den så veldig godt. For meg var ønsket om en hund som ikke røyter viktig, alle ønsket seg en hund med «hundestr», en aktiv og sprek hund vi kunne ta med på løpeturer og fjellturer. Gemyttet var også viktig. Vi gjorde research og endte på at storpuddel oppfylte kriteriene. En dag var det plutselig ei som fortalte meg om et kull som var ventet, jeg ringte oppdretter og snakket med henne. En herlig oppdretter med ærlige svar, jeg falt enda mer for rasen. Det ble valp derfra.
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Hundeeiere: Hvordan har dere valgt rase?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hundeeiere: Hvordan har dere valgt rase?Ja, enig med deg om pudler, Java! Mange av puddelblandingene markedsføres jo nettopp med puddelegenskapene som argument. Og med en renraset puddel vet man hva slags pels man får, kjøper man en cockapoo kan man ikke det.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hundeeiere: Hvordan har dere valgt rase?Mens vi snakker om aktive hunder. Jeg kjenner en Breton, for et aktivitetsnivå! Hun får border collien i nabohuset til å se slapp ut.
|
|
|
#7 |
|
villende
|
Sv: Hundeeiere: Hvordan har dere valgt rase?Hva man skal bruke hunden til er det aller viktigste, ja. Det hadde vært krise for oss med en hund som ikke likte lange turer. Nå er den eneste utfordringen at han «gjeter» skituppene våre når vi er på langrenn. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Drømmer
|
Sv: Hundeeiere: Hvordan har dere valgt rase?Ble helt tilfeldig egentlig hos oss, vi hadde snakket om hund ett par år. Det vi hadde blitt enige om var en liten hund og en hund som ikke bjeffet mye. Vi så en annonse fra dyrebeskyttelsen og etter første møte var vi skjønt enig om at det var hunden vi ville ha. Vi har derfor endt opp med yorkshire terrier, hun har selvsagt sine greier , men mye av det kommer nok av mishandling. Om vi skal ha flere hunder, kommer vi til å gå for samme rase, men da blir det valp. |
|
|
|
![]() |
|
|