Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når flyttet du hjemmefra?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-07, 18:44   #41
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når flyttet du hjemmefra?

Jeg flyttet til Oslo for å gå VK1 her etter et år i fjellheimen, da var jeg.... 16 år. Mutter'n pendlet mellom Oslo og fjellheimen, så jeg bodde delvis alene.

Flyttet på folkehøyskole da jeg var 17.

(jeg gikk foto VK1, og den linjen fantes ikke der hvor jeg bodde. Uffameg så trist. )

Sist redigert av Maverick : 03-08-07 kl 20:23.
Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 18:56   #42
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

18, akkurat ferdig med videregående. flytta ut fra mamma noen måneder før med dunder og brak men hadde ikke penger så jeg flytta til pappa.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 19:03   #43
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg flyttet etter videregående, meg og min sjels elskede flyttet til Bø i Telemark for å studere. Kan anbefales.
Etter ett år flyttet vi hjem i kjellerleiligheten til svigers, der vi bodde i 3 år mens vi jobbet. Kan ikke anbefales.

Jeg har aldri bodd hjemme etter at jeg var 19 år. Jeg håper barna mine flytter på samme alder som det jeg var.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 19:03   #44
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Offisielt flyttet jeg ut da jeg var 21. I prinsippet hadde jeg imidlertid ikke bodd hjemme det siste 1 1/2 året da. Først folkehøgskole og deretter på hybelen hos kjæresten.

Gammel 03-08-07, 19:09   #45
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg flytta på studenthybel da eg var 20.

Mannen budde heima til han var 30. Han er ikkje stolt av det, men skuldar på foreldrene sine som stelte for godt for han heima. Han er forøvrig ikkje skadd eller særlig prega av dette

Gammel 03-08-07, 19:36   #46
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Flyttet til England for å ta et skoleår der når jeg var 16. Det var egentlig ikke meningen at jeg skulle flytte hjemmefra for godt da, men jeg skulle bare bli ett år, men jeg trivdes og ville fullføre skolen med et år til, og etter det ble jeg værende i tilsammen 6 år. Da var det ikke naturlig å flytte hjem igjen når jeg kom etterhvert flyttet tilbake til Norge.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 19:43   #47
Moria
Aktiv

Moria sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Jeg flyttet etter videregående for å gå på forlkehøgskole. Det var rett før jeg ble 19 år.

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 19:52   #48
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg flyttet hjemmefra et knapt halvår før jeg fylte 20. Det noen måneder med mye farting og ganske mye drikking. Så var både studielån og oppsparte penger svidd av, og jeg flyttet hjem igjen.

Etter ikke så lang tid invaderte jeg hybelen til kjæresten min (nå mannen min) og siden har jeg bodd sammen med ham.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 19:56   #49
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg gikk et år på folkehøyskole rett etter ungdomsskolen, og hadde siden da bare ventet på en anledning til å flytte for meg selv.
Folkehøyskole rett etter ungdomsskolen anbefales veldig fra meg.

Jeg gikk i klassen til Kirsebær på folkehøyskolen, og må bare underskrive det. Det året hadde mye å si for videre valg for min del, og hjalp meg også med å komme bort fra et dårlig miljø.

Jeg bodde hjemme mens jeg gikk på videregående, men hadde egen inngang (bodde i boden bak garasjen) og hadde dermed mye privatliv. Så flyttet jeg for å studere da jeg var ferdig på videregående, da hadde jeg fylt 20.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 19:59   #50
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var 18 da jeg var ferdig på vgs (begynte på skolen ett år for tidlig), og reiste til USA som Au Pair. Etter det året flyttet jeg til Stavanger hvor jeg studerte to år.

Flyttet så hjem igjen for noen måneder mens jeg jobbet på sjøen, men det ble helt umulig, så min nåværende mann og jeg flyttet sammen i en luguber leilighet etter å ha vært sammen i knappe 2-3 måneder.

Jeg har fremdeles nøkkel til mine foreldres hus, selv om de har flyttet fra barndomshjemmet. De har også nøkkel til vårt hus.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 20:00   #51
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Gikk også på samme folkehøyskole som Gremli og Kirsbær, annbefales herfra også.

Ellers så flyttet jeg ut da jeg var 18 år, sammen med min daværende kjæreste.

Gammel 03-08-07, 20:03   #52
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg flyttet hjemmefra som 19-åring for å studere i en annen by.

Guttene flytter visstnok senere hjemmefra enn jenter - men det skal litt til å slå denne karen: http://www.abcnyheter.no/node/49927

Gammel 03-08-07, 20:27   #53
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Jeg flyttet ut like etter at jeg var fylt 18. Flyttet ikke langt, men under omstendighetene var det veldig riktig å komme seg ut

Gammel 03-08-07, 20:27   #54
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var en treiging skjønner jeg. For jeg flyttet ikke for godt før den sommeren jeg ble 22 år da jeg flyttet til Trondheim for å studere.

Jeg dro et år på folkehøgskole da jeg var 17 og etter at jeg kom hjem derfra som 18-åring, betalte jeg for meg hjemme når jeg hadde inntekt, så jeg kom og gikk som jeg ville og levde mitt eget liv. Det fungerte egentlig greit, men det var veldig fint å komme seg hjemmefra for godt da jeg kom så langt.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 20:29   #55
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

19.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 20:47   #56
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flyttet ut da jeg var 17.

Gammel 03-08-07, 21:00   #57
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg var 18 og ferdig med gymnaset.Fikk meg jobb i samme by og bodde i en leilighet eid av jobben. Kunne aldri i verden ha flyttet før.

Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 21:14   #58
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 19 - rett etter videregående. Valget ble Trondheim for å studere. Etter 5 år der, flyttet jeg til Oslo og har vært her siden.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 21:18   #59
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg flyttet ut ett par ganger jeg..

Skulle på død og liv flytte da jeg var 18 og flyttet inn til han jeg var sammen med da. Etter 2 uker var jeg hjemme igjen, vi var fortsatt kjærester men jeg flyttet ut etter han satt opp meg på vaskeliste i vaskeriet den ene dagen i uka jeg hadde fri fra jobb. Han gikk hjemme......

Så flyttet jeg ut da jeg var 20, hjem igjen etter 4 mnd. Da var jeg blakk.

Siste gang jeg flyttet ut kjøpte jeg meg en egen leilighet, da var jeg vel 24 tror jeg. Da heiste pappa flagget og krysset fingre og tær for at det gikk bra denne gangen Flyttet ikke hjem etter det.

Gammel 03-08-07, 21:32   #60
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Da eg var 17 år. Men var heimom i litt over 1 år før eg flytta for godt da eg var 19 år.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:03.