|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fortynnet
|
Sv: Har du feiret 17.mai inne med besteforeldre i dag?Jeg har hatt besøk av barnebarnet mitt inne. Jeg er midt i femtiåra og ikke i noen risikogruppe. Jeg har jobbet tett på barnehagebarn de siste ukene, så det har jo opplevdes litt merkelig med den definisjonen «besteforeldre» der det høres ut som alle er 80. Det fins jo masse besteforeldre i førti- og femtiårene. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Har du feiret 17.mai inne med besteforeldre i dag?Ja, vi har vært hos foreldrene mine sammen med broren min og familien. En meter mellom familiene. Besteforeldrene styrer kontakten.
|
|
|
#3 |
|
intro
|
Sv: Har du feiret 17.mai inne med besteforeldre i dag?Ja, vi har hatt begge besteforeldreparene her i dag. Mine foreldre er 75 og er nok litt utsatt, mens mannens foreldre er 4 år yngre og uten underliggende sykdommer. Vi har god plass og hadde tatt inn et ekstra bord for å få mer enn 1 m mellom husstandene.
|
|
|
|
#4 |
|
intro
|
Sv: Har du feiret 17.mai inne med besteforeldre i dag?
Det er for øvrig første gang siden primo mars at mine foreldre er inne her. Svigers møtte vi for første gang sist helg - også det innendørs.
|
|
|
|
#5 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du feiret 17.mai inne med besteforeldre i dag?Våre barn er voksne, to av dem besøkte oss i dag, begge med kjærester og en med unge. Ungen ville helst klemme bamsene i lekekroken på stua vår og fikk klem av oss også. Min mor har vært hos oss i dag, vi er uansett så godt som hele hjemmetjenesten for henne og har vært det siden coronatiltakene startet. Ingen har feiret noe som helst med Heltens far. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du feiret 17.mai inne med besteforeldre i dag?Vi var inne hos foreldrene mine. Jeg var litt usikker på forhånd, men jeg synes det funket greit. Satt med god avstand, ingen klemming osv. Men de bor i nabohuset og trenger litt hjelp fra oss med jevne mellomrom, så vi har hatt interaksjon hele tiden i form av besøk fra meg.
|
|
|
|
#7 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Har du feiret 17.mai inne med besteforeldre i dag?Ja, vi er besteforeldre og alle var hos oss. Et sett besteforeldre til var her, barnas farmor med samboer. Pluss vår storfamilie som alltid er her i familieselskap.
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Har du feiret 17.mai inne med besteforeldre i dag?Ja, vi var inne hos mamma og pappa for første gang siden corona. Det er ikke mye smitte i området, knapt nok noe. Jeg ga ikke mamma en klem, men ungene gjorde.
|
|
|
#9 |
|
geskjeftig
|
Sv: Har du feiret 17.mai inne med besteforeldre i dag?Ja, men mine foreldre er begge under 65 og ingen av oss har underliggende sykdommer.
|
|
|
#10 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Har du feiret 17.mai inne med besteforeldre i dag?Nei, ingen av dem bor her. Svigerforeldrene mine har feiret inne sammen med sine barnebarn som bor på samme gård (de har møttes gjennom hele perioden). Vi skal dit neste helg og overnatte.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 18-05-20 kl 09:20. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Har du feiret 17.mai inne med besteforeldre i dag?Japp. Mamma bor i nabohuset, så vi har behandlet henne som resten av familien hele denne perioden. Foreldrene til mannen bor for langt unna til at besøk er et tema. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Har du feiret 17. mai inne med besteforeldre i dag?Ja, både svigers og mamma. Svigers er begge rundt 70, friske og raske. Mamma er i høyrisikosonen med alle sine sykdommer, men hun har jeg omgått hele koronatiden. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Har du feiret 17. mai inne med besteforeldre i dag?Jeg har feiret inne med tre barnebarn hele helgen.
|
|
|
|
#14 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Har du feiret 17. mai inne med besteforeldre i dag?Vi har ikke feiret med besteforeldre, men vi har feiret med mannens 80 år gamle tante (så er jo i samme gate mtp alder). De kom hjem til oss. Vi klemte ikke slik vi pleier, og med unntak av rundt matbordet satt vi en meter fra hverandre. Både hun og vi er friske.
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye. 2008 - 2011 - 2013 Sist redigert av Myria : 18-05-20 kl 01:45. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Har du feiret 17. mai inne med besteforeldre i dag?Nei.
|
|
|
#16 |
|
X First Lady
Sv: Har du feiret 17. mai inne med besteforeldre i dag?Nei vi har ingen. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du feiret 17. mai inne med besteforeldre i dag?Ja. Både vi og moren min har omtrent ikke hatt kontakt med andre (hun er over 75 og lungekreftoperert), så begge parter er nok trygge. Vi hadde dog med et annet vennepar, så vi passet uansett på god avstand mellom partene. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Rockesøster
|
Sv: Har du feiret 17. mai inne med besteforeldre i dag?Vi er besteforeldre, men godt under «aldersgrensen». Vi spiste middag inne i lag med barnebarna, men holdt anbefalt avstand og hadde gode hygienetiltak. Det er litt tungt å ikke kunne pjuske på eller gi de små en klem.
|
|
|
#19 |
|
ctrl+z
|
Sv: Har du feiret 17. mai inne med besteforeldre i dag?Ja, det var besteforeldre der. (Ikke min familie, kjærestens eks-svigers). De er unge, spreke og friske. Vi hadde avstand (barna er store), håndvask-regime og generelt fokus på smittevern.
|
|
|
#20 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Har du feiret 17. mai inne med besteforeldre i dag?Ja, det har jeg. |
|
|