Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnåff: Sommertid eller vintertid?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvilken tid ønsker du om vi går bort fra klokkeskruing
Ønsker vintertid som fast normaltid hele året 30 28,30%
Ønsker sommertid som fast normaltid hele året 45 42,45%
Ønsker å beholde skiftet mellom vintertid og sommertid 7 6,60%
Samma hva det blir, så lenge det bare blir slutt på klokkeskruing 19 17,92%
Bryr meg ikke overhode, lever på what-ever-tid 5 4,72%
Deltakere: 106. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-24, 18:28   #41
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinnåff: Sommertid eller vintertid?

Leste et forslag om at de med husnummer med partall skrur en time frem og de med husnummer som er oddetall skrur klokken en time tilbake. På det viset blir rushtrafikken avviklet lett som en plett.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-24, 18:37   #42
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Leste et forslag om at de med husnummer med partall skrur en time frem og de med husnummer som er oddetall skrur klokken en time tilbake. På det viset blir rushtrafikken avviklet lett som en plett.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-24, 19:23   #43
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Altså, jeg vet at det har vært pandemi og at vi har en krig (eller to) som pågår, men dette her kan da ikke kreve så voldsomt med tid???
De er jo tydeligvis enige om å avskaffe vintertid, så hva er det egentlig man venter på?

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-24, 19:39   #44
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Hjelper ingenting med lys om morgenen er kort tid, når det er stupmørkt når jeg skal sykle hjem. Bortkastet å stille klokken.

Gammel 26-10-24, 19:40   #45
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri brydd meg om det.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-10-24, 21:15   #46
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fortrinnsvis vintertid, men det er samme for meg, bare vi bare bli kvitt klokkestillingen.

Gammel 26-10-24, 22:47   #47
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Sommertid, men først og fremst vil jeg ha slutt på klokkestilling.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, det er det jeg sier:

https://www.aftenposten.no/norge/i/7...-det-fortsattM

Som en som elsker sol, så er jeg glødende engasjert i dette temaet.

Jeg elsker ikke sol, men jeg misliker sommer/vintertidgreiene. Helst vil jeg ha en ordning som gir lengst tid med lys på kvelden.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-24, 22:49   #48
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Og beholde ordningen permanent. Det er viktig. Den der klokkestillingen går på psyken løs.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-24, 22:59   #49
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Og beholde ordningen permanent. Det er viktig. Den der klokkestillingen går på psyken løs.

Jeg plages ikke av klokkestilling, selv om det hadde vært bedre å slippe. Jeg takler fint å reise på ferie til England eller Hellas. Null problem. Men jeg sliter skikkelig med mørke ettermiddager. Å føle at natten har begynt klokka 17 eller 18 er grusomt. Blir ikke deppa, men sykt trøtt. Lengter hvert år til siste søndag i mars.

Gammel 27-10-24, 09:37   #50
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Fortrinnsvis vintertid, men det er samme for meg, bare vi bare bli kvitt klokkestillingen.

Jeg er på Niobes lag.

Gammel 27-10-24, 09:58   #51
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte sommertid hele året, og blåholder på svaret mitt - hilsen meg som var sprell våken klokka 6 på morgenkvisten en søndag.

Gammel 27-10-24, 10:25   #52
Linella
Erfaren

Linella sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Det er jo vintertid som er normaltid, derfor synes jeg det blir feil å skulle ha sommertid hele året. Siden jeg liker lyse kvelder et stykke utpå høsten, har jeg ikke lyst på vintertid hele året heller. Og når jeg aldri har hatt problemer med klokkestilling, tror jeg at jeg helst vil beholde det som det er.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-24, 10:30   #53
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Altså, jeg vet at det har vært pandemi og at vi har en krig (eller to) som pågår, men dette her kan da ikke kreve så voldsomt med tid???
De er jo tydeligvis enige om å avskaffe vintertid, så hva er det egentlig man venter på?

De har vedtatt å avslutte køokkesrillignen ja. Men da altså avslutte sommertid. Vibtetid er normaltid. Sommertid er unntaket. Avslutter man ordningen med p stille klokka så avslutter man unntaket, ikke nornslen.

Muligens noe av det som tar så lang tid er nettopp det at mange vil avslutte nornaltiden og endre til permanent avvik (sommertid) og det vesentlige er jo å samkjøre Europa i alle fall.

Gammel 27-10-24, 10:31   #54
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg svarte sommertid hele året, og blåholder på svaret mitt - hilsen meg som var sprell våken klokka 6 på morgenkvisten en søndag.

Klokka 5 her.

Smådubbet litt siden da.

Gammel 27-10-24, 11:02   #55
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bryr meg over hodet ikke om en time fra eller til, men sov til 09:30 i dag (dvs til 10:30), så jeg hadde tydeligvis bruk for en ekstra time. Skyldes nok en forkjølelse jeg har i kroppen, for jeg sover aldri så lenge.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-24, 11:09   #56
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min største frykt i livet er at dere psykoer som vil ha sommertid hele året får viljen deres.

Da må jeg gå off-grid.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-24, 11:10   #57
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg viil fortsatt ha sommertid hele året.

Stillingen av klokka gjør meg ingen ting. Jeg lever dels på sommertid, delvis på vintertid i dag. I morgen ser jeg kun på ny tid.

Gammel 27-10-24, 11:22   #58
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Min største frykt i livet er at dere psykoer som vil ha sommertid hele året får viljen deres.

Da må jeg gå off-grid.

Det hun sa.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-10-24, 12:32   #59
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Da må jeg gå off-grid.

Forklar gjerne!

Gammel 27-10-24, 18:06   #60
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Forklar gjerne!

Sommertid er grusomt, og matcher ikke min indre klokke i det hele tatt. Jeg hater sommertid. Haterhaterhater. Det er skikkelig fælt å skru klokka til sommertid, og jeg gleder meg hele føkkings sommeren til å kunne snu tilbake til normal tid.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:24.