Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Rød vogn = jentevogn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Rød vogn er jentevogn?
Ja 17 14,91%
Nei 95 83,33%
Annet: forklar gjerne 2 1,75%
Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-07, 20:57   #41
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rød vogn = jentevogn?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

jeg er litt sånn som ikke greier å ha på ungen et teppe eller en lue i en farge som skjærer seg med vogna ...

Det er litt det jeg tenker.. Så om jeg skaffer en rød vogn, vil det skjære med alt. = må kjøpe ting som matcher. Jeg lukter en kostbar affære.
Jeg tror nok, når vi kommer til det at vi kjøper, så vil vi nok velge en mer dus farge. Army er lekker..
Noen som vet om man kan bytte trekk på den EW sky? Det ville jo løst mange problemer egentlig

Gammel 30-07-07, 21:28   #42
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Rød vogn er ikke bare for jenter nei. Man kan jo snu spørsmålet. Tror du det er gutt i alle svarte eller blå vogner?

Lillebror trilles nå i helblå bugaboo men jeg har også helrødt til den. Zappen er også rød, når den en dag får på trekket sitt igjen.

Gammel 30-07-07, 21:32   #43
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kunne godt hatt rød vogn til gutt, hvis jeg hadde hatt lyst på rød vogn. Men som liefje så liker jeg best å ha mer nøytrale farger på sånne ting, jeg er litt sånn som ikke greier å ha på ungen et teppe eller en lue i en farge som skjærer seg med vogna ... Så ut fra det ville jeg egentlig kke hatt rød vogn hverken til gutt eller jente.

Ut fra det argumentet, er det vel egentlig lettere aa velge röd vogn til gutt enn til jente. De fleste "guttefarger" passer jo mye bedre sammen med rödt enn "jentefargene".

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 21:35   #44
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har aldri falt meg inn at vogns farge skulle si noe om kjønnet til den som sitter oppi vogna. Ikke minst fordi folk flest kjøper vogn før ungen blir født og ikke nødvendigvis vet hvilket kjønn det blir.

Derimot hender det at det er åpenbart hvilket kjønn vedkommende som kjøpte vogna har, synes jeg.

Jeg for min del har aldri skjønt at det skal være så veldig farlig om folk tar feil av kjønnet på barn som er for små til å bry seg om det selv. Frøkna ble ofte tatt for å være gutt den vinteren hun hadde marineblå Troll-dress med lyseblå lue og votter til. Brydde jeg meg? Nei. Jeg valgte mørkeblått til henne, fordi jeg var sent ute med kjøp av dress, og valget sto mellom marineblå eller lys rosa, og da var valget lett for meg. :langt heller praktisk enn søtt:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 21:37   #45
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Da vi kjøpte Easywalker til H rett før ferien, kunne vi velge mellom mange forskjellige farger. Sort, grønn,rosa, orange,rød mm. Vi endte opp med rød for det hadde de inne. Eller du kan kjøpe nytt trekk til ca 500 kr. Dette var på Barnas Hus Alna i Oslo.

Gammel 30-07-07, 21:42   #46
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg valgte mørkeblått til henne, fordi jeg var sent ute med kjøp av dress, og valget sto mellom marineblå eller lys rosa, og da var valget lett for meg. :langt heller praktisk enn søtt:

Jeg så faktisk kritthvite Reima-parkdresser nettopp. praktisk!?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 21:42   #47
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Så dere ville valgt rødt til en gutt selv?

Kunne meget godt hatt røde EasyWalker Sky eller rød OTH til gullet.

Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 21:49   #48
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rød er veldig greit å bruke til begge kjønn.

Jeg hadde ikke valgt rød hverken til jente eller gutt, fordi jeg ikker veldig glad i den fargen.
Jeg ville gått for grønn, brun, kakiaktige saker.

Gammel 30-07-07, 21:50   #49
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Eller du kan kjøpe nytt trekk til ca 500 kr. Dette var på Barnas Hus Alna i Oslo.

Det er alna vi vurderer.. Men har jeg bestemt meg for farge, så får jeg heller vente til den farge jeg vil ha kommer. Om jeg nå bare kan få bestemt meg..
( ikke vi som skal betale, om noen lurte på det.. )

Gammel 30-07-07, 22:05   #50
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så faktisk kritthvite Reima-parkdresser nettopp. praktisk!?

"Kun til bruk innendørs"?

Gammel 30-07-07, 22:06   #51
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Kun til innendørs bruk"?

Når vi skulle kjøpe Lille Bs første vinterdress så var de nye Reimamodellene pudder-rosa og pudder-blå. Med digre kaninører. Tror dere jeg var glad når jeg fant en olivenfarget på salg fra året før?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:13   #52
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Når vi skulle kjøpe Lille Bs første vinterdress så var de nye Reimamodellene pudder-rosa og pudder-blå. Med digre kaninører. Tror dere jeg var glad når jeg fant en olivenfarget på salg fra året før?

Ville du ikke ha en liten, pusete, lyseblå bunny altså? Tsk, tsk!

Gammel 30-07-07, 22:14   #53
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker rødt, og kunne godt ha kjøpt meg rød vogn til guttene mine. Men da det var aktuelt, så var det dessverre ikke noe alternativ. Men jeg hadde kanskje passet på å krydre tilbehøret med litt guttete detaljer?

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:18   #54
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvite reimadresser benyttes til og fra bilen når den lille søte fraktes til og fra bhg. Opplagt!

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

De dressene har de hatt noen år. Det er en grunn til at mine jenter ikke har hatt de aller minste reimastr...

Når det er sagt så må jeg innrømme at den limegrønne kanskje ikke er mer praktisk enn den lyserosa.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:19   #55
anakonda
https://www.giblod.no/

anakonda sin avatar

anakonda er populæranakonda er populæranakonda er populær
Standard

Jeg svarte nei.

anakonda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 22:22   #56
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Når det er sagt så må jeg innrømme at den limegrønne kanskje ikke er mer praktisk enn den lyserosa.

Hm, nei. du har rett i det. Min unnskyldning der er at jeg ikke akkurat hadde valgt den, hadde de hatt et alternativ. Men det hadde de ikke.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-07, 23:16   #57
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

Vi bruker ikke reima så vi slipper hele problemstillingen

Gammel 30-07-07, 23:39   #58
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Jeg valgte mørkeblått til henne, fordi jeg var sent ute med kjøp av dress, og valget sto mellom marineblå eller lys rosa, og da var valget lett for meg. :langt heller praktisk enn søtt:

:upraktisk:

Gammel 31-07-07, 00:05   #59
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rød vogn er helt greit for begge kjønn. Rosa vogn synes jeg passer best til jenter, men ellers er det ikke så nøye for min del.

Til info: snuppa blir tatt for å være gutt selv om hun er ikledd ROSA KJOLE. Kan ikke forstå at det er så vanskelig å se at hun er en jente; særlig ikke i rosa klær. Hun har ikke så mye hår, men herlighet :furie:

Gammel 31-07-07, 02:11   #60
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Vi kjøpte ny vogn før vi fikk minsten. Valget falt på en kjempefin rød og sort Emaljunga. At minsten var gutt betydde ingen ting for eller mot rødvogna. Vogna er lekker, og det var den jeg ville trille med.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:49.